שיתוף

השקעת הארגון בבריאות העובדים וברווחתם אינה רק חובה מוסרית, אלא גם גורם רב עוצמה לשימור עובדים ואבן יסוד בביסוס מותג מעסיק חזק.

תרומה זו של הארגון לבריאות העובדים הפכה מיתרון פשוט לצו עסקי אסטרטגי.

כך עולה ממחקרי שוק שנערכו במדינות המערב, לגבי הקשר בין תרומת הארגון לבריאות העובדים לבין היכולת לשמר את העובדים ולחזק את מותג המעסיק.

עוד עולה מהמחקרים באופן עקבי, כי יש קשר ישיר בין תמיכה בריאותית מקיפה בעובד, לבין החלטת העובד להישאר בחברה, מה שמניב החזר משמעותי על ההשקעה.

להלן 6 יתרונות הנובעים לארגון כתוצאה מהשקעתו בבריאות העובדים:

1 שימור עובדים:

מחקרים בארה"ב ובאירופה מצביעים על כך שתוכניות בריאות שהארגון מעניק לעובדים, מניבות לעיתים קרובות תשואה העולה על דולר אחד עבור כל דולר מושקע, ולעיתים קרובות מגיעה לשניים עד שלושה דולר לכל דולר מושקע, כתמורה מחיסכון בשירותי בריאות והפחתת היעדרויות.

לדוגמה, ממחקר ארוך שנים שנערך בתאגיד אמריקאי עולה, כי קיימת תשואה של 2.71 דולר, על כל דולר שהושקע בבריאות העובדים. תשואה זו נובעת מהפחתת תביעות רפואיות ונוכחות משופרת.

2 מחוברות עובדים לארגון:

עובדים המרגישים שהארגון שלהם באמת דואג לרווחתם, במיוחד בריאותם הנפשית אבל גם הפיזית, נוטים פחות באופן דרמטי לחפש עבודה חדשה.

זאת ועוד, מסקרים שנערכו בנושא במדינות מערביות עולה, כי אחוז גבוה של מחפשי עבודה מחפשים במיוחד מקומות עבודה התומכים בבריאות הנפש, מה שהופך תוכנית רווחה חזקה לכלי שימור קריטי.

מדד המחוברות של העובדים לארגון הוא בעל מתאם גבוה לרווחת עובדים. בחברות שעובדיהן מחוברים מאוד לארגון, יש תחלופה נמוכה יותר של עד כ-59%.

3 הפחתת היעדרויות:

השקעות של הארגון בבריאות העובדים מפחיתות את העלויות הנסתרות של בריאות לקויה של עובדים.

מחקרים, בעיקר מחקרים שנערכו בבריטניה, מצאו כי היעדרות עובדים הקשורה לבריאות ולנוכחות עובדים (עבודה בזמן מחלה או חוסר פרודוקטיביות) עולות לעסקים מיליארדים בשנה.

תוכניות בריאות מוכחות כמפחיתות את היעדרויות העובדים בכ-14%-19%, מה שמגביר ישירות את הפרודוקטיביות והמורל.

4 חיזוק מותג המעסיק:

מעבר לשימור פנימי של עובדים, השקעת הארגון בבריאות העובדים משמשת כאות חיצוני רב עוצמה, המעצבת את הצעת הערך למעסיק ומושכת כישרונות מהשורה הראשונה.

בשוק העבודה המערבי התחרותי, תמיכת הארגון בבריאות העובדים וברווחתם (כולל שירותי בריאות הנפש ועבודה גמישה) כבר אינה הטבה, אלא ציפיות בסיסיות של עובדים ומועמדים, במיוחד עבור הדורות הצעירים.

חברות המוכרות כחברות המעניקות עדיפות לבריאות העובדים משיגות יתרון משמעותי בגיוס עובדים חדשים, שכן הן נתפסות כאכפתיות כלפי העובדים ובעלות חשיבה קדימה.

5 ביצועי שוק טובים יותר:

מניתוח של חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ואחרים, תוך שימוש בנתונים מחברות מערביות גדולות עולה, כי יש מתאם גבוה בין ציוני רווחה גבוהים במקום העבודה לבין ביצועי חברה מעולים.

נמצא כי תשואות המניות של חברות עם רווחת עובדים גבוהה עולות על תשואות מדדי שוק המניות הרלוונטיים, מה שמראה כי מותג פנימי חיובי מתורגם לערך שוק חיצוני מוחשי.

6 תיאום עם ערכי הארגון:

מחויבות חזקה של הארגון לבריאות העובדים מאותתת על התאמה לערכים החברתיים של הארגון ולכן תיאום בין העובד לארגון.

מהמחקרים עולה כי התיאום בין העובד לארגון הינו גורם מתווך מרכזי בין מותג מעסיק חיובי לכוונתו של העובד להישאר.

בסיכומו של דבר, הנתונים העולים מהמחקרים מאשרים, כי השקעה של ארגון בבריאות העובדים מניבה דיבידנד של בריאות: היא משמרת טלנטים קיימים, ממזערת בזבוז כספים כתוצאה מבריאות לקויה של עובדים, ובונה מותג אטרקטיבי ובעל ביצועים גבוהים שמתקבל באהדה בקרב כוח העבודה המודרני.

כנס גיוס עובדים

כנס שכר והטבות

כנס תקשורת פנים ארגונית

כנס דיני עבודה

כנס יישומי AI למשאבי אנוש

כנס הלמידה, ההדרכה והפיתוח הארגוני

אין תגובות

השאר תגובה