שיתוף

בכל הזדמנות נוהגים מנהלים בכירים בחברות להצהיר על כך שהנכס הכי חשוב של החברה הוא העובדים, על כך שהחברה לא היתה מגיעה להישגים שהיא הגיעה אליהם ללא עובדיה, ועל כך שהעובדים הם מנוע הצמיחה החשוב ביותר של החברה.

אלא שבפועל, סקר של גאלופ מגלה, כי כ-33% בלבד מהעובדים בארה"ב, וכ-15% בלבד מהעובדים ברמה הכלל עולמית, הם עובדים בעלי רמת מחוברות גבוהה לארגון המבצעים את תפקידם בלהט וברמת מחויבות גבוהה, באופן שמניב את התוצאות המקוות.

עוד מגלה הסקר, כי כאשר רוב עובדי הארגון אינם מחוברים, הדבר ניכר בביצועים. ובניגוד להשקעה במשאבים פיזיים (ציוד, מבנים, קרקעות וכד), במשאב האנושי מושקעים הרבה פחות משאבים כדי לסייע לעובדים למצות את הפוטנציאל שלהם ולהגיע להישגים.

להפוך את נקודת התורפה להזדמנות

הסקר של גאלופ מצא, כי נקודת התורפה הזאת פותחת בפני מנהלי משאבי האנוש הזדמנות לבסס את מעמדם בשורה הראשונה של קובעי המדיניות בארגון. מדוע? משום שמצב זה מהווה נקודת מפנה, המאפשרת למנהלי משאבי אנוש לקחת על עצמם תפקידים המרחיבים את תפקידם מעבר לתפקיד שהינו מצומצם למשימות ספציפיות, ולהפוך לשותפי הנהלה ברמה העסקית והאסטרטגית, כולל הכללתם בקרב מקבלי ההחלטות המרכזיים בארגון.

לשם כך הם יכולים לקחת על עצמם את היוזמה לטפל בבעיה זו של הגברת מחוברות העובדים והפיכתם בפועל לנכס שממצה את הפוטנציאל שלו. גישה נכונה כלפי עובדי הארגון יכולה להניב תוצאות הכוללות הגברת ביצועים, ובתוך כך לחזק את מעמדם של מנהלי משאבי האנוש סביב שולחן קבלת ההחלטות.

מהסקר של גאלופ עולה, כי יש ארבעה צעדים שמנהלי משאבי אנוש יכולים לנקוט כדי למקסם את הפוטנציאל של עובדי הארגון ולמצב עצמם בחזית ההשפעה:

1 ניתוח נכון של הנתונים והסקת מסקנות

ברוב הארגונים קיימים כל הנתונים הדרושים לגבי העובדים. מה שחסר הוא ניתוח נכון של נתונים גולמיים. הפקת תובנות משמעותיות מהנתונים, כאלה שיניבו ביצועים, דורשות ממנהלי משאבי האנוש להיות מסוגלים לעבד את הנתונים באשר לעובדים, לנתח את הנתונים ולהסיק מהם מסקנות.

המשימה של שימור עובדים, לדוגמה, דורשת בדרך כלל להבין מהם הגורמים המשפיעים על נושא השימור ואיך ניתן לשמר עובדים לאורך זמן. אבל מנהלי משאבי אנוש שיקחו את זה צעד אחד קדימה, יכולים לנסות להסיק מסקנות לגבי הדרך להשיג הגברת ביצועים.

כלומר, מה העובדים יכולים לשנות כדי להגיע להישגים גבוהים יותר. אילו פעולות יניבו תוצאות טובות יותר. בכך יכולים מנהלי משאבי האנוש לא רק להגיע לתוצאות טובות יותר בנושא שימור העובדים אלא אף לסייע לתוצאות העסקיות של הארגון.

2 מחוברות העובדים כאמצעי ולא כמטרה

מחוברות העובדים היא הבסיס החיוני ליצירת סביבת עבודה פרודוקטיבית המשיגה ביצועים גבוהים. ברגע שמנהלי משאבי האנוש יפסיקו לראות במחוברות העובדים מטרה בפני עצמה ויבינו את ערכה כאחד הגורמים בתוך כלל מרכיבי האסטרטגיה, הם יהפכו את מחוברות העובדים לכלי להגברת ביצועי הארגון.

לשם כך, חשוב להשקיע בעובדים במגוון רחב של היבטים, החל מהצבתה של רווחת העובדים בסדר עדיפות גבוה, ועד קידום העובדים בהתבסס על יכולתם ליזום ולאמץ שיטות עבודה המובילות לשיפור ביצועים. התוצאה הסופית היא שוב, תרומה לביצועים העסקיים של הארגון.

3 יישום התרבות הארגונית

מבצעי הסקר של גאלופ מציינים, כי לאחר שנים רבות של עיסוק בנושא מחוברות העובדים ניתן לומר בוודאות, כי אחד המאפיינים המשותפים לארגונים המפגינים את הביצועים הטובים בעולם, הוא מנהלי משאבי אנוש שיודעים לנהל את התרבות הארגונית, מקפידים ליישם אותה, ויודעים איך  להנחיל לעובדים את החזון של ההנהלה הבכירה בארגון.

המשימה של מנהלי משאבי האנוש בנושא זה, גורסים בגאלופ, היא לזהות אילו גורמים יצליחו לטפח את התרבות הארגונית שאליה שואף הארגון, מהן ההצלחות שצריכות לנבוע כתוצאה מיישום התרבות הזאת, ואיך תרבות ארגונית כזאת תאפשר להשיג יעדים ותוצאות.

4 קו ישיר בין יוזמות משאבי אנוש לרצון הלקוחות

הגברת הפרודוקטיביות של העובדים היא רק חלק אחד במכלול מרכיבי הצלחתו של הארגון. מנהלי משאבי האנוש אמורים להסתכל על התמונה הגדולה: לגלות אילו אסטרטגיות בנושא העובדים, יכולות להניב את צמיחתו האורגנית של הארגון, ואז להציב את סדר העדיפויות בהתאם. המטרה היא בסופו של דבר ליישר קו בין מטרות העובדים לשאיפותיהם ורצונותיהם של הלקוחות.

הכרה תכופה בהישגי העובדים, לדוגמה, יכולה להגביר משמעותית את מחוברותם לארגון. לעומת זאת, כאשר לוקחים את מחוברות העובדים הלאה, וחוגגים עם העובדים את ההישגים ברמת הלקוחות, ניתן לעודד את העובדים להצטיין בשירות ללקוח ובכך לסייע בקידום הארגון ברמה השיווקית.

ברגע שמנהלי משאבי האנוש מחברים את מחוברות העובדים עם שאיפות הלקוחות ורצונותיהם, הם מסייעים בכך לתוצאות העסקיות של הארגון, וכתוצאה מכך ממצבים עצמם בעמדת השפעה.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה