ניהול מוצלח של ביצועי העובדים הוא אבן יסוד להצלחתו של כל ארגון, ומשפיע ישירות על מידת המעורבות והמחוברות של העובדים, על הפרודוקטיביות ועל הצמיחה הכוללת של החברה.
עם זאת, ארגונים רבים מתקשים ליצור מערכת ניהול ביצועים יעילה שתועיל לארגון ולעובדים כאחד.
למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד מכריע בגישור על פער זה וניתן לנקוט צעדים מסוימים כדי לשפר את שיטות ניהול הביצועים.
למנהלי משאבי אנוש צריכים להיות הכלים המתאימים להפוך את ניהול הביצועים מ'תרגיל' בירוקרטי לתהליך דינמי ומשפיע.
להלן 3 שלוש דרכים שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש להטמיע תרבות ארגונית שמבוססת על שיפור ניהול הביצועים:
1. לעבור למשוב רציף ולקואצ'ינג:
סקירות הביצועים המסורתיות, הנערכות לעתים קרובות מדי שנה או פעמיים בשנה, נתפסות יותר ויותר כמיושנות ולא יעילות.
העובדים מפיקים יותר תועלת ממשוב מתמשך שמועבר בזמן אמת, שכן הוא מאפשר להם להתאים עצמם ולהשתפר לאורך השנה.
מנהלי משאבי אנוש יכולים לקדם תרבות ארגונית של משוב מתמשך על ידי הכשרת מנהלים לספק מידע בונה באופן קבוע ועידוד עובדים לחפש משוב באופן יזום.
ניתן להשתמש בכלים טכנולוגים שמאפשרים למנהלים לספק משוב המקיף את כל הנושאים, מאפשרים למנהלי משאבי האנוש לוודא שהמשוב מגיע ממקורות מרובים, ומציעים תצוגה של ביצועים.
מפגשי קואצ'ינג יכולים להחליף את הסקירה השנתית על ידי הצבת יעדים משותפת, פיתוח מיומנויות ודיוני צמיחה.
2. להגדיר יעדים ברורים ומדידים בסיוע תובנות של העובדים:
אחת המלכודות הנפוצות בניהול ביצועים היא חוסר הבהירות סביב הציפיות. כאשר העובדים אינם יודעים מה מצופה מהם, סביר יותר שהם ירגישו מנותקים או לא יעמדו בסטנדרטים הארגוניים.
מנהלי משאבי אנוש יכולים ליישם מסגרות להגדרת יעדים ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן, כדי ליצור יעדים ברורים וניתנים לפעולה.
בנוסף, שיתוף העובדים בתהליך קביעת היעדים מטפח תחושת אחריות והתאמה לסדרי העדיפויות הארגוניים.
הגדרת יעדים משותפת מאפשרת ליצור מצב בו העובדים מבינים איך עבודתם ומילוי משימותיהם תורמים לתוצאות עסקיות משופרות.
3. מינוף טכנולוגיה לייעול התהליך:
כלים טכנולוגים ותוכנות לניהול ביצועים יכולים לשפר משמעותית את היעילות והשקיפות של תהליך ניהול הביצועים.
מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בפלטפורמות שעוקבות אחר מדדי ביצועים, מאפשרות לבצע בדיקות שוטפות ומאחסנות משוב במיקום נגיש אחד.
כלים טכנולוגיים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לספק תובנות מבוססות נתונים, כגון זיהוי עובדים בעלי פוטנציאל גבוה או איתור נושאים שבהם העובדים זקוקים לתמיכה.
אוטומציה של משימות אדמיניסטרטיביות מאפשרת למנהלי משאבי אנוש להתמקד יותר בפעילויות אסטרטגיות כמו אימון ופיתוח במקום בניירת.