שיתוף

סביבת עבודה תומכת, בריאה וגמישה, בשילוב עם גישה למשאבים ותקשורת פתוחה, מאפשרת לטפח תרבות ארגונית שבה העובדים מרגישים מוערכים ושמטפלים בהם.

במקביל לשיפור רווחתם הנפשית, זה מגביר את הפרודוקטיביות, המחוברות והנאמנות של העובדים לארגון.

שיפור הרווחה הנפשית של העובדים הינו חיוני לטיפוח כוח עבודה פרודוקטיבי ומחובר לארגון.

מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע ביצירה ויישום של יוזמות התומכות ברווחה הנפשית של העובדים.

להלן 12 דרכים שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לשפר את הרווחה הנפשית של העובדים:

1 לטפח תרבות ארגונית תומכת:

יש לעודד תרבות ארגונית של פתיחות, אמפתיה ותמיכה בעובדים. יש להכשיר את המנהלים לזהות את הסימנים של בעיות ברווחה הנפשית של העובדים ולהציע להם תמיכה  באופן לא שיפוטי.

2 הכרה בהשקעה ותגמול:

יש להכיר ותגמל באופן קבוע את המאמצים וההישגים של העובדים. חיזוק חיובי מגביר את המורל ומטפח תחושת הערכה ושייכות.

3 סדנאות לרווחה נפשית:

חשוב לארגן סדנאות ומפגשי הדרכה בנושאי הרווחה הנפשית של העבדים כמו למשל ניהול מתחים, בניית חוסן, מיינדפולנס וטיפול עצמי. כל אלה יכולים לעזור לעובדים לפתח אסטרטגיות התמודדות ולשפר את רווחתם הנפשית.

4 ערוצי משוב אנונימיים:

חשוב לספק לעובדים ערוצים שדרכם הם יוכלו לתת משוב ולהביע את חששותיהם באופן אנונימי.

זה יכול לעזור למנהלי משאבי האנוש לזהות גורמי לחץ נפוצים ותחומים הזקוקים לשיפור בלי שהעובדים יחששו מהשלכות שליליות.

5 שעות גמישות:

יש לאפשר שעות עבודה גמישות כדי לעזור לעובדים לנהל טוב יותר את האחריות האישית והמקצועית שלהם. גמישות יכולה להפחית מתח ולהגביר את שביעות הרצון בעבודה.

6 אפשרויות עבודה מרחוק:

יש להציע אפשרויות עבודה מרחוק במקומות שבהם זה ניתן. עבודה מרחוק יכולה לעזור לעובדים לאזן בין עבודה לבין מחויבויות אישיות, להפחית מתחים ולספק סביבת עבודה נוחה יותר.

7 שבועות עבודה דחוסים:

כל עוד המשק הישראלי לא עבר לשבוע עבודה מקוצר, כדאי לשקול ליישם שבועות עבודה דחוסים, שבהם העובדים עובדים אמנם יותר שעות אבל פחות ימים בשבוע. היום החופשי יאפשר להם למלא מצברים.

8 חללי עבודה ארגונומיים:

יש לוודא שסביבות העבודה המשרדיות והמרוחקות כאחד, מעוצבות בצורה ארגונומית כדי להפחית עומס פיזי ואי נוחות, העלולים לתרום ללחץ נפשי.

9 שטחים שקטים:

יש לספק שטחי משרד שקטים שבהם העובדים יכולים לקחת הפסקה, לעשות מדיטציה או להירגע הרחק מההמולה של סביבת העבודה.

10 חטיפים ומתקנים בריאים:

כדאי להציע לעובדים חטיפים בריאים, מתקני מים קרים וחמים ומתקני בריאות כגון מרכזי כושר או שיעורי יוגה. בריאות גופנית קשורה קשר הדוק לרווחה נפשית.

11 עומסי עבודה מציאותיים:

יש לוודא שעומסי העבודה המוטלים על העובדים, ניתנים לניהול. אין להעמיס על העובדים יותר מדי. יש לבדוק באופן קבוע את עומסי העבודה והאחריות כדי למנוע שחיקה.

12 תוכניות כושר:

יש להציע תוכניות כושר, מנוי לחדר כושר או שיעורי אימון וירטואליים. פעילות גופנית ידועה כמשפרת את הרווחה הנפשית על ידי הפחתת רמות הלחץ והחרדה.

 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה