שיתוף

כאשר חברה מחליטה לשלוח עובדים לחו"ל כחלק מהרהלוקיישן של אותם עובדים, עליה להתייחס לכמה שלבים חיוניים ושיקולים קריטיים כדי להבטיח מעבר חלק ומוצלח.

התייחסות להיבטים הקריטיים ביותר בנושא הרהלוקיישן מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לשפר את הצלחת הרהלוקיישן של עובדים לחו"ל, לקדם חווית עובדים חיובית ולתרום להצלחת המשימה הבינלאומית הכוללת של הארגון.

רהלוקיישן מוצלח לחו"ל לא רק מועיל לעובדים שמעורבים בכך אלא גם תורם לכוח עבודה מחובר ויעיל בעולם.

להלן 10 צעדים הכרחיים שעל מנהלי משאבי אנוש לנקוט בעת ניהול רהלוקיישן – העברת עובדים לחו"ל:

1 תכנון יסודי של המשימה מראש:

יש לתכנן תכנון מפורט לפני ביצוע הרהלוקיישן, כדי להעריך את הצרכים, הציפיות והחששות של העובד ובני משפחתו.

זה כרוך בביצוע הערכות צרכים מקיפות כדי להבין את העדפות הדיור, שיקולי המשפחה וכל שיקול תרבותי או משפטי הרלוונטי ליעד.

2 לספק תקשורת ברורה ושקופה:

תקשורת היא המפתח לאורך תהליך הרהלוקיישן. מנהלי משאבי אנוש חייבים לספק תקשורת ברורה ושקופה לגבי ציר הזמן של הרהלוקיישן, הציפיות והתמיכה שתהיה זמינה לעובד.

זה כולל התייחסות לכל האתגרים הפוטנציאליים ומתן מידע על המיקום החדש.

3 הנחיות משפטיות ותאימות מקיפות:

יש לוודא שתהליך הרהלוקיישן עומד בכל הדרישות החוקיות ותקנות ההגירה. זה כרוך בהשגת הוויזות ואישורי העבודה הדרושים, הבנת השלכות המס והתייחסות לכל שיקול משפטי הקשור לחוזי עבודה וחוקי עבודה מקומיים.

4 תמיכה בתרבות ובשפה:

יש להציע תמיכה תרבותית ובנושא שפה כדי לעזור לעובדים להסתגל לסביבה החדשה שלהם.

זה עשוי לכלול תוכניות ללימוד השפה, מפגשי אוריינטציה תרבותית ומשאבים כדי לנווט במנהגים המקומיים, מה שמבטיח השתלבות חלקה יותר בקהילה החדשה.

5 שירותי סיוע ברהלוקיישן:

יש לספק שירותי סיוע מקיפים ברהלוקיישן, לרבות סיוע בסידורי דיור, הסעות וליווי בכל מה שקשור להתמקמות במקום החדש.

על מנהלי משאבי האנוש לשתף פעולה עם ספקי שירותי רהלוקיישן כדי להבטיח שלעובדים תהיה התמיכה הדרושה למעבר נוח.

6 תוכניות לתמיכה למשפחה:

יש להכיר בהשפעה של רהלוקיישן על משפחות העובדים וליישם תוכניות תמיכה משפחתיות.

זה עשוי להיות כרוך בסיוע לבני ובנות זוג במציאת תעסוקה, רישום ילדים לבתי ספר והתייחסות לשיקולי בריאות וביטוחי בריאות עבור בני משפחה.

7 תמיכה בבריאות ורווחה:

יש לתת עדיפות לבריאותם ולרווחתם של עובדים שהועברו על ידי מתן מידע על שירותי בריאות מקומיים, הבטחת כיסוי ביטוח בריאות בינלאומי, והתייחסות לכל דאגה או חיסונים ספציפיים הקשורים לבריאות הנדרשים למקום החדש.

8 תכנון פיננסי ותמיכה:

יש להציע סיוע בתכנון פיננסי כדי לעזור לעובדים לנווט בכל הנוגע להשלכות הפיננסיות של הרהלוקיישן.

זה כולל מתן מידע על התאמות יוקר המחיה, השלכות מס ותמיכה בעובדים בניהול הכספים שלהם במהלך המעבר.

9 מדיניות רהלוקיישן מקיפה:

יש לפתח מדיניות רהלוקיישן ברורה ומקיפה המתארת את ההטבות, הזכויות ומנגנוני התמיכה העומדים לרשות העובדים העוברים לחו"ל.

מדיניות זו צריכה לכסות היבטים כגון דמי מעבר, הסדרי דיור זמניים והליכים שונים.

10 תמיכה ומעקב שוטפים:

יש לשמור על הענקת תמיכה ומעקב שוטפים לגבי עובדים שהועברו לחו"ל. יש לבצע איתם שיחות עדכון קבועות כדי להתמודד עם אתגרים שלאחר הרהלוקיישן, לספק תמיכה נוספת במידת הצורך, ולהבטיח שהעובדים ירגישו מוערכים ונתמכים לאורך תקופת ביצוע המשימה שלהם בחו"ל.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

אין תגובות

השאר תגובה