הרובוטים יחליפו את הגברים בעבודה. נשים עדיין מוגנות!

הרובוטים יחליפו את הגברים בעבודה. נשים עדיין מוגנות!

תחזית לשוק העבודה: כ-47% מקרב התפקידים שמבצע האדם יעברו לרובוטים כאשר 70% מקרב העובדים שילכו הביתה הם גברים.

שיתוף
עתיד עולם העבודה

עתיד עולם העבודה

תחזית חדשה לעולם העבודה מדברת על כך שכבר בעשורים הקרובים הרובוטים ישתלטו על שוק העבודה ויחליפו כמחצית מכוח העבודה האנושי. אז האם יש סיבה לפחד? תלוי אם אתם גבר או אישה. על פי הספר Humans Need Not Apply: A Guide to Wealth and Work in the Age of Artificial Intelligence, התפקידים שאותם מבצעות הנשים לא יבוצעו על ידי רובוטים ואילו תפקידים "גבריים" יחסית נמצאים בסכנת מעבר מהכוח האנושי לרובוט. 

הספר מתבסס על מחקר שנערך באוקספורד The Future of Employment: How Susceptible are Jobs to Computerisation. ממחקר זה עלה כי 47% מהתפקידים שמבוצעים כיום על ידי בני אדם יבוצעו בעתיד על ידי רובוטים אך מי שצפוי להיפגע הם בעיקר הגברים שכן 70% מקרב התפקידים שיתפסו על ידי הרובוטים הם תפקידים "גבריים" המבוצעים כיום על ידי עובדים ממין זכר.

הסיבה לכך שהגברים יהיו הנפגעים הראשיים על פי המחקר שלפנינו היא העובדה שמרבית התפקידים הכרוכים בעבודה פיזית מאומצת, בעיקר נהיגה ובניה (עבודה עם מקדחה או שאר כלים כבדים לדוגמה) מבוצעת כיום על ידי גברים. הרובוטים שיכנסו לעבודה כבר בעשורים הקודמים ישתלבו בתפקידים אלו הדורשים עבודה פיזית ועבודה פיזית מאומצת הדורשת הפעלת כוח ולכן באופן טבעי הרובוטים יחליפו תחילה את הגברים העובדים.

בנוסף על התפקידים הדורשים עבודה פיזית בשטח, בעשורים הבאים המכונות יחליפו את העובדים בכל תחומי המכירה, ההחלה, הסחר, הסחר במידע וכיו"ב, כך שתפקידים רבים המבוצעים כיום על ידי גברים (מנהלי מכירות) יילקחו מידי בני התמותה ויעברו למכונות.

אז מדוע הנשים מוגנות לעת עתה?
על פי המחקר שלפנינו, נשים עדיין מועסקות בעיקר בתפקידים המצריכים אינטליגנציה רגשית משמע היכולת לדובב אנשים, לתקשר עם אנשים, לפענח אנשים ומצבים. נשים עוסקים בעבודות הדורשות כאמור פחות מאמצים טכניים ויותר יכולות בין-אישיות ולכן התפקידים ה"נשיים" הם כמעט ולא מורכבים פיזית אך מבחינת היכולות הקוגניטיביים והאמוציונליים, הם הרבה יותר מורכבים ולא נשקפת כל סכנה שרובוטים יחליפו את הנשים באותם תפקידים רגישים.

לסיכום, הרובוטים יחליפו שומרים, נהגים, אנשי מכירות שטח, אנשים טכניים באתרי בניה (צבאים, מתקינים, בנאים וכיו"ב) וכן אנשי שטח כגון חוטבי עצים או חקלאים האוספים תוצרת בפרדס. את כל העבודות הללו ועוד יבצעו הרובוטים ואותם גברים יאלצו לעשות הסבה מקצועית לתחומים נשיים יותר או להסתמך על בנות זוגם שיפרנסו את התא המשפחתי בכבוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה