תוכנית עבודה: גיוס עובדים בלתי מקצועיים

תוכנית עבודה: גיוס עובדים בלתי מקצועיים

בבואכם לבנות תוכנית עבודה לגיוס עובדים בלתי מקצועיים, יש לוודא כי כל רכזות הגיוס מודעות לכללים הבסיסיים בגיוס עובדים מפלח אוכלוסיה מסוים

שיתוף

תוכנית עבודה גיוס עובדים בלתי מקצועיים

אופי עבודת גיוס עובדים משתנה בהתאם למקצועות אליהם מגייסים – בהתאם לרקעים ופלחי האוכלוסיות שונות אליהם פונים על מנת לאתר מועמדים מתאימים.

עובדים בלתי מקצועיים מגויסים למשרות כלליות, שלרוב אינן דורשות השכלה פורמלית ולעתים גם לא ניסיון ספציפי. משרות לדוגמא: סדרני סחורה, עובדי יצור, עובדי קופה ומעדנייה וכדומה.

מובן שגיוס עובדי הייטק או לתפקידים בכירים שונה במהותו לעומת גיוס עובדים בלתי מקצועיים. ואת ההבדלים תוכלו לחוש מייד אם רק תכנסו לחברה המגייסת עובדים בלתי מקצועיים, ומייד לאחר מכן תכנסו לחברה המגייסת עובדי הייטק. במשרד המגייס עובדי הייטק יהיה שקט כשתכנסו: תבחינו ברכזות השקועות במחשב, בתוך עשרות קורות חיים ורשתות חברתיות. במשרד המגייס עובדים בלתי מקצועיים, לעומת זאת, יהיה הרבה רעש, טלפונים, ומועמדים שנכנסים ויוצאים.

רגישות רבה כלפי פלחים שונים באוכלוסייה היא דרישה מרכזית בהצלחה של גיוס עובדים בכלל, ועובדים בלתי מקצועיים בפרט.

לפני הכנת תוכנית עבודה גיוס, יש לקחת בחשבון בגיוס עובדים בלתי מקצועיים שמופנים לעבודות במגוון תחומים מספר כללי ברזל בסיסיים:

  1. רגישות. ישנם עובדים באים מרקע סוציו אקונומי נמוך. ישנם עובדים עם עברית חלשה, ולכן יש לגלות רגישות ולא "לכעוס" ולסנן מיידית עובד שעברית אינה מצויה בפיו ואף להערך ולגייס רכזות גיוס דוברות שפות שונות. שאף אין בידם קורות חיים.
  2. מומלץ להשקיע בעיקר בפרסום מודעות דרושים במקומונים ובלוחות המודעות בעיתונות המודפסת, מאחר שחלק מהעובדים הבלתי מקצועיים אינם משתמשים במחשב.
  3. עבודת שטח הכרחית. מומלץ להגיע לקהילות שונות, כגון מרכזים לעולים חדשים, מודעות בלוחות עירוניים וכדומה.
  4. האתגר האמיתי שלנו כמגייסי עובדים הוא לאתר את נקודת התורפה המרכזית אצל המועמד ולהתגבר עליה: מועמד בעל יציבות תעסוקתית נמוכה, מועמד שיש לו הגבלה בשעות העבודה, או מועמד בעל מחויבות נמוכה בעבודה. אם אצל עובדי הייטק פסלתם מועמדים על רקע זה, כאן תתקלו בתכונות האלה באופן כמעט יומיומי ולכן לא תוכלו לסנן מועמדים רבים בעקבות זאת, ואפילו אם הם הבריזו לכם מראיון עבודה. לכן: לדוגמא, לעובדים שאינם מחזיקים במקום עבודה אחד לאורך זמן, מומלץ להציע עבודות זמניות או עבודות הדורשות התייצבות באתרי עבודה שונים.

גיוס עובדים בלתי מקצועיים כרוכה בעבודה קשה כמו כל גיוס אחר, אך כאן נדרשת עבודה שטח אקטיבית יותר במגוון ערוצים גדול יותר. חשוב להבין יש שלאחר שההצלחה באיוש המשרות הבלתי מקצועיות, כעת מתחילה העבודה האמיתית הקשה שלכם: שימור העובדים לאורך זמן. ועל כך נדבר בכתבות הבאות.

כנס אסטרטגיית משאבי אנוש מתקרב! לפרטים לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה