חברת פרארי: שליחת מיילים קבוצתיים פוגעת ביעילות העובדים

חברת פרארי: שליחת מיילים קבוצתיים פוגעת ביעילות העובדים

חברת המכוניות האיטלקית החליטה להגביל את עובדיה במשלוח מיילים קבוצתיים בטענה שהדבר פוגע ביעילות העובדים

שיתוף
פרארי

ארגונים רבים מעודדים שיתוף פעולה בין העובדים התורם להפריה הדדית, ולשם כך חלקם מעצבים את מקום העבודה כחלל פתוח, וכן מבססים את התרבות הארגונית על עבודת צוות תוך שמירה על אווירה חיובית ונעימה.

 עם זאת, לעיתים הכלים בהם נעזרות החברות על מנת להשיג את השיתוף, הם אלה אשר שגורמים לעובדים להישאר מנותקים. כך לדוגמה, אמצעי התקשורת הדיגיטליים המאפשרים שיתוף נרחב באמצעות מיילים קבוצתיים גורמים לנו להישאר על הכיסא ולשגר אחד לשני אינספור הודעות במקום פשוט לגשת לקולגה ממול ולקבל מענה פנים אל פנים.

למסקנה זו הגיעה יצרנית מכוניות היוקרה האיטלקית "פרארי", אשר בצעד מפתיע החליטה לאתגר את התפיסה שהטכנולוגיה עוזרת לנו להיות מחוברים, והודיעה כי היא מחליטה ללחוץ על הבלם ולעצור את שליחת המיילים הקבוצתיים, על ידי הגבלת העובדים לשליחת מיילים הכוללים עד לשלושה מכותבים לכל היותר.

צאו מתיבת הדואר הנכנס ותתחילו לדבר

בחברה מסבירים את הצעד בכך שהחלו להיות מודאגים מכך ששטף ההודעות מאט את תפקודם של 3,000 העובדים שלה ולכן ההנהלה הצהירה שעובדים יוכלו לשלוח את אותו דוא"ל עד לשלושה עובדים בלבד במשרדי החברה. סטפאנו לאי, סמנכ"ל התקשורת של החברה, אמר כי פרארי החלה להשתמש בתוכנה שתחסום הודעות דוא"ל מהרגע שהוקלד השם הרביעי ברשימת המכותבים.

"לא מדובר במלחמה או בקרב נגד הדוא"ל," אמר לאי. "זה יותר כדי לגרום לאנשים לחשוב מאשר להעניש אותם. אין מדובר בתפוקה, אלא ביעילות". את המשפט החידתי הזה הסביר לאי כך: "לעתים אנשים מוצפים כל כך בדוא"ל עד שאי אפשר לדעת מה חשוב. לא עדיף להתקשר מאשר לחכות שתגיע תשובה?". הוא הוסיף שבהנהלה מקווים שאנשים יתקשרו זה אל זה או ייגשו למשרד ויאמרו "מתי נוכל לפתור את העניין הזה?" במקום להמתין למענה.

לאי סירב להגיב להערכות בתקשורת האיטלקית שלפיהן הרעיון להגביל את הדוא"ל הקבוצתי הגיע מיושב הראש האריסטוקרט של החברה, לוקה קורדרו די מונטזמולו בן ה-65, שבנוסף לפרארי הוא גם נשיא NTV, חברה איטלקית שמפעילה קו רכבות פרטי במהירות של 305 קמ"ש. על פי לאי, קורדרו די מונטזמולו הוא אכן איש שמאמין במהירות גבוהה. לאי ציין: "יושב הראש שלנו תמיד אומר, 'אנחנו מקבלים החלטה בתשע בבוקר ובתשע וחצי בבוקר היא כבר מוטמעת'".

ככל הנראה, ברגעים אלה עובדי פרארי הספיקו לשכוח מההודעות הקבוצתיות והם מפזזים בין עמדות העבודה במשרד ודורשים תשובות בעל פה ויחס אישי בסגנון איטלקי חם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה