שימוש במדיה חברתית תורם לפרודוקטיביות

שימוש במדיה חברתית תורם לפרודוקטיביות

בניגוד למחשבה כי עיסוק ברשתות החברתיות בזמן העבודה "מבזבז" את זמנם של העובדים, סקרים מראים כי השימוש ברשתות החברתיות מעלה את מצב הרוח של העובדים ומגביר את הפרודוקטיביות שלהם

שיתוף
פרודוקטיביות אישית

פרודוקטיביות אישית

המחשבה המתבקשת היא ששימוש ברשתות חברתיות במהלך העבודה מסיח את דעתם של העובדים ופוגע ברצף העבודה שלהם. הגיוני לחשוב שכאשר העובד נמצא בפייסבוק או בלינקדאין, הוא לא מקדיש די זמן לעבודה, אולם סקרים שנערכו לאחרונה מציגים תמונה אחרת לגמרי.

סקר שנערך לפני כשנתיים על ידי חברת מיקרוסופט חשף, כי 46% מהעובדים שנסקרו מדווחים על שיפור בפרודוקטיביות שלהם לאחר השימוש במדיה החברתית. 37% נסקרים אומרים כי ישמחו אם הנהלת הארגון שלהם תעודד שימוש במדיה החברתית על מנת להגדיל את תפוקת העובדים.

שימוש במדיה החברתית מגדיל את פרודוקטיביות העובדים גם כאשר השימוש ברשתות אינו קשור לתחומי העבודה. מחקרים שנערכו בתחום הראו כי מצב רוחם של עובדים שגולשים ברשתות החברתיות במהלך העבודה משתפר מאוד ותורם לעבודה טובה ואפקטיבית יותר. הפסקות מדיה חברתית במהלך העבודה פועלות כמו ניקוי וריענון מנטלי, מה שמאפשר לעובדים לחזור לעבודה רעננים ואנרגטיים יותר.

"סודות" נוספים בתחום פרודוקטיביות העובדים קשורים לדברים שלא תמיד אנו חושבים עליהם, כגון: טמפרטורת המשרד, עבודות אדמיניסטרטיביות ושעות היום.

טמפרטורה

סביבת העבודה של העובד משפיעה מאוד על מצב הרוח ועל מידת הפרודוקטיביות שלו. טמפרטורת המשרד משפיעה על תפוקת העובדים. מחקרים הראו כי טמפרטורות קרות עשויות להגביר תחושות של עצבות ובדידות. נתון מדהים בהתחשב בכך שסוודר נוסף או העלאת הטמפרטורה המזגן, יכולים לשפר באופן משמעותי את הפרודוקטיביות של העובדים.
גם טמפרטורה גבוהה מידיי אינה פתרון הולם שכן היא עשויה לגרום לעייפות ולנמנום ולהאט את קצב העבודה. חשוב לשמור על טמפרטורה נוחה וקבועה שאינה מקפיאה את העובדים ולא מרדימה אותם.

עבודה אדמיניסטרטיבית

עיסוק בפעולות אדמיניסטרטיביות כגון ארגון הקבצים במחשב, מילוי גיליון אלקטרוני, מיון אימיילים וכד', עשוי להיתפס כבזבוז זמן והסחת הדעת מהעבודה השוטפת. עם זאת, מחקרים שבחנו את העניין מצאו כי בדומה להפסקת גלישה ברשתות חברתיות, גם עיסוק בפעולות אדמיניסטרטיביות מהווה הפסקה מבורכת מהמחשבה העמוקה הנדרשת בביצוע משימות מורכבות ומשמש כגורם משחרר לחץ. בהתאם לכך חברות מעודדות את העובדים לעסוק בפעולות אלו במשך יום העבודה.

שעות היום ועונות השנה

ברור לכולנו כי בשעות מסוימות של היום האנרגיה יורדת ואיתה יורדת גם מידת הפרודוקטיביות בעבודה. מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה הראה, כי מידת הפרודוקטיביות אולה בשעות הבוקר המאוחרות בסביבות 11 בבוקר, כשהשיא שלה מתרכז בשעות הצהריים בין 14:00-15:00. בהתאם לכך עבודה על פרויקטים חדשים ומורכבים אינה מומלצת בשעות אחר הצהריים. מחקרים נוספים גילו כי בתקופות הקיץ כשמזג האוויר מתלהט, נוכחות העובדים בחברה פוחתת בכ- 19%, והעובדים אף מוסחים ב 45% יותר מאשר בתקופות של מזג אוויר נוח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה