"שימור עובדים הוא יצירת חוויות וריגושים. כמו בחיי הנישואין"

"שימור עובדים הוא יצירת חוויות וריגושים. כמו בחיי הנישואין"

איילה שומר, סמנכ"לית משאבי אנוש של ישרוטל רויאל ביץ', הציגה בכנס החדשנות את חשיבות פרויקט החלומות אותו הובילה

שיתוף

איילה שומר כנס חדשנות 2013

 "בכנס היום ובכלל, אנו שומעים על מגוון הדורות, הטכנולוגיה ועל העתיד הצפוי להשתנות, אך לדעתי שפת החלומות לא תשתנה", כך פתחה איילה שומר, סמנכ"לית משאבי אנוש של ישרוטל רויאל ביץ', את הרצאתה בכנס חדשנות במשאבי אנוש שהתקיים ביום חמישי.  

"אני נאמנה לבעלי וגם ולארגון בו אני עובדת, במשך 26 שנה", אמרה שומר, "במהלך השנים התנסיתי בפתיחה וסגירת בתי מלון, הקמת מרכז גיוס. אני מאמינה שבחיי הנישואין צריך לחדש לרענן ולייצר ריגושים וכך גם בסביבת עבודתנו למען שימור העובדים. היום אדבר על כך שחלום וחזון לא מגיעים רק להרצל ובן גוריון. בעלי ואני הגשמנו חלום משותף – בניית בית נופש באי יווני קסום, כשכמובן אין לנו מיליונים… ואני בהחלט ממליצה לכם לעשות כמוני, כדי לחזק ולשמר את הזוגיות. ישרוטל היא הבית השני שלי, ומתוך התחושה האדירה שיש בהגשמת חלום, החלטתי שאני רוצה לשתף אחרים בתחושות האלה ולהעניק השראה להגשמת חלומות. לכן כך עשינו גם למען העובדים".

בישרוטל מועסקים כיום כ-4,500 עובדים. איילה מספרת כי בארגון תרבות ארגונית חזקה מאוד, אותה חשוב לו להטמיע במלונות הקיימים וגם בחדשים שיפתחו, בתל אביב ובירושלים. "יש לנו הרבה מאוד אתגרים – רבים מהמועסקים אצלנו הם חבר'ה צעירים ואנשים בלתי מקצועיים, שמגיעים אלינו ללא ידע וללא הכשרה. אנו מכשירים בעצמנו קופאיות פקידי קבלה מלצרים ועוד, ולפעמים אפילו פותחים כיתות לימוד של מצילים ואנשי ספא. אנו מעסיקים חיילים משוחררים, פיליטים, אמהות חד הוריות, הרבה אנשים מעמד סוציו אקונומי נמוך הדורש ניהול גמיש. אנו נדרשים להקשבה 24/7, כאשר תמיד יש מחסור בעובדים – העבודה אצלנו לעיתים הנה פיזית קשה מאוד, ולכן מדובר בתחום שוחק מאוד. בנוסף, ענף המלונאות נתפש כמשברי ועונתי והתדמית שלו אינה גבוהה, ולכן תמיד חסר כוח אדם, ואנו עושים הכל כדי לשמר את הקיים".

מלון לכל חלום לכל עובד

"בפרויקט חלום לכל עובד, ריכזתי צוות שעבד במשך שנה שלמה: פשוט הסתובבנו במלון ושאלנו עובדים מהם החלומות שלהם. התשובות שקיבלנו היו מגוונות: חלומות על בריאות לכל המשפחה, להיות עשיר, לפגוש את המשפחה שבחו"ל, לעבוד בתחום ההדרכה, להוציא ספר שירים, להיות תסריטאית ועוד. הכנו סרטון המעניק השראה להגשמת חלומות. צילמנו את העובדים במצבים שונים. את הסרטון הצגנו בפני העובדים ולחלק נכבד מהם הגשמנו עבורם את החלום".

איילה הציגה את הסרטון המסכם שהכינו לעובדים, ושתעד את הגשמת חלומם: המחלקה סייעה לאותו עובד להוציא ספר שירים כאשר פנתה להוצאות לאור, ובימים אלה הוא מוציא כבר את ספרו השני. לעובדת שבני משפחתה שוהים ברוסיה, העניקו חופשה משפחתית לה ולהם בבית המלון, לחולמת להיות תסריטאית, הגשימו את החלום כאשר היא זו שכתבה את התסריט לסרטון הגשמת החלומות..   

שאלה שנשאלה בקהל היתה מה היו הקריטריונים למי שנבחר שחלומו יוגשם? איילה סיפרה שהיא באופן אישי התחברה להגשמת חלום לעובדים הוותיקים יותר.

"אסיים במסר ממני", אמרה איילה. "כל אדם צריך לחיות את הווייתו ולהאמין במה שהוא יכול להעניק לאחרים, חי+הוויה=חוויה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה