שילוב נשים חרדיות בתעשיית ההייטק

שילוב נשים חרדיות בתעשיית ההייטק

מאות מעסיקים מתעשיית ההייטק והטכנולוגיה השתתפו אתמול בכנס לשילוב נשים חרדיות בחזית תעשיית ההייטק והטכנולוגיה

שיתוף

בכנס לשילוב נשים חרדיות בחזית תעשיית ההייטק והטכנולוגיה  FemTech 2016 שנערך השבוע, נכחו המוני מעסיקים מתעשיית ההייטק והטכנולוגיה. הכנס נערך בצל תחזית האוצר על האטה בצמיחה בין השאר בשל מחסור בהיצע כוח אדם מיומן בתחום ונראה כי הפוטנציאל לפתרון הבעיה נמצא דווקא אצל נשות המגזר החרדי.

את הכנס הנחתה העיתונאית סיון רהב מאיר, ובו השתתפו גם סגן שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית מקסין פסברג, הרב הראשי לת"א ישראל מאיר לאו, ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, המדענית הראשית של התעשייה האווירית פרופ' לאה בם, נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, סמנכ"לית משאבי אנוש של סאנדיסק ישראל ואירופה רונית רונן- קרפול, יו"ר חברת 'מלם תים' שלמה אייזנברג, ראש אגף מערכות מידע בהפניקס שלמה שמאי.

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית, הכריזה במהלך הכנס כי בחברת אינטל אין 'אפליה מתקנת' לנשים  כיוון שאין צורך בכך. לדבריה, נשים מצליחות באינטל כיוון הן עובדות מצוינות ולא בגלל אפליה מתקנת.

עוד הוסיפה פסברג כי באינטל מעודדים נשים להיכנס להייטק. בחברה נערך פרויקט 'חבר מביא חברה' שהוכיח את עצמו ואינטל קיבלה 490 עובדים חדשים בזכות המבצע הזה. לדברי פסברג:
"אין סיכוי למדינת ישראל להיות יותר מאשר מדינה נחשלת ללא שילוב של כלל האוכלוסיות. אנחנו רוצים שלמדינת ישראל יהיה עתיד מצליח וטוב ובשביל זה אנחנו צריכים אתכן".

בנוסף לאמור, פסברג הוסיפה וקראה לנשים להשקיע ולהצליח בלימודים באומרה כי: "הלימודים הם המפתח להצלחה, תלמדו ותשקיעו כמה שיותר ותקבלו ציונים גבוהים. כל העובדים הם בני אדם כמוני וכמותכן. כל אחד ואחת יכולים".

במהלך הכנס התקיימה תחרות 'פרויקט הגמר המצטיין'. הפרס שהוענק מטעם "קרן אחים" לעידוד יזמים ויזמיות ניתן לסטודנטית מיכל משה מהחוג למדעי המחשב על פרויקט פיתוח יכולת חשיבה אנושית לדמויות ממוחשבות. באמצעות טכניקות ואלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית מאפשר המיזם שימושים רבים: תקשורת לאוטיסטים, ניהול מערכות מידע וחשיבה בענן ועוד. את המיזם מנהלת ד"ר מירב חדד שהקימה חברת סטארטאפ שמעסיקה נשים חרדיות. פיתוחו של המיזם החל כפרויקט גמר בחוג להנדסת תוכנה של סטודנטיות ובוגרות קמפוס לוסטיג שבמרכז האקדמי לב. כיום הן עובדות בחברה של ד"ר חדד.

לדברי סגן שר האוצר הרב יצחק כהן (ש"ס) : "מרגש לראות פרויקטים נפלאים של בנות חרדיות שבונות טכנולוגיה. במשך שנים רבות השיח על החוסן הלאומי בישראל עוסק בביטחון, אבל הוא נמדד גם בביטחון החברתי-סוציאלי. שוויון חברתי הוא בסיס ביהדות ואחת ממטרות ממשלת ישראל היא יעדי תעסוקה לחברה החרדית וסיוע במגוון דרכים. הממשלה גם מתגמלת מעסיקים שמגייסים חרדים וחרדיות והשנה הוקצו לכך לא פחות מ-75 מיליוני שקלים. את התוצאות הנפלאות אנו רואים כאן היום".

יו"ר עמותת תמ"ך, הרב יעקב וירז'בינסקי אמר: "אני מלא הערכה לנשים החרדיות, נשות החיל, שמפרנסות את משפחתם ומצטיינות בכישוריהן ובעבודה מסורה, נאמנה, יציבה ומקצועית שמקדשת שם שמים. ‏מעסיקים היום מכירים שהעובדת החרדית היא מקור כ"א איכותי והכנס היום שוב מוכיח כי יש עניין ורצון מצידם להתקשר עם הקהילה ולהציע משרות איכות לנשים חרדיות. כחבר עמותה בתמך שגם פעיל מאד במשק ובקהילה, היום הזה מסמל את ההצלחה של שנים רבות של עשייה והובלת שינוי בדיעות וסטריאוטיפים, פיתרון בעיות, יצירת מסלולי הכשרה מתקדמים.‏ כל כנס מחזק את ההצלחה על ידי הנעת התהליך בחיבור ישיר לצרכי ולכוחות השוק. אני מאחל לכל הנשים, למעסיקים ולתמך ושותפיה המשך הצלחה מרובה"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה