מדיה חברתית – ליחסי חוץ בלבד

מדיה חברתית – ליחסי חוץ בלבד

על אף הפופולאריות העצומה של הרשתות החברתיות, מעסיקים רבים עדיין לא אימצו את הטכנולוגיה שהן מציעות לשם תקשורת בתוך הארגון

שיתוף
רשתות חברתיות

רשתות חברתיות

המדיה החברתית כבשה עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם וגם ארגונים נעזרים בה למטרות שיווק, תדמית וגיוס. על אף כל זאת, רק מעט יותר ממחצית מהמעסיקים משתמשים במדיה החברתית כדי לתקשר עם עובדיהם ולבנות קהילות בתוך הארגון.

על פי סקר ROI שינוי ותקשורת לשנת 2013 של Towers Watson, חברה אמריקאית גלובאלית לשירותים עסקיים – בקרב אותם מעסיקים שכן אימצו את טכנולוגיית המדיה החברתית, אין הסכמה רחבה בנוגע לשאלה איזה ערוץ הוא האפקטיבי ביותר. במחקר של טאוור ווטסון נמצא ש-56% מהמעסיקים משתמשים בכלי מדיה חברתית מגוונים כחלק מיוזמות תקשורת הפנים של ארגוניהם. על כל פנים, כאשר מעסיקים אלה נשאלו כיצד היו מדרגים את יעילותם של כלי המדיה החברתית, רק 30% עד 40% מהמגיבים נתנו למרבית הכלים את הציון "אפקטיביים מאוד". רק 40% ציינו שהשימוש בטכנולוגיית המדיה החברתית מצדיקה את ההשקעה בו.

גובר הצורך בשיתוף פעולה גלובאלי

"אנחנו מאמינים שהמדיה החברתית עשויה להיות כלי מצוין לתקשורת עם העובדים במקום העבודה," אמר ג'פרי טאנג, מנהל תחום כישרונות ותגמולים בטאוור ווטסון הונג קונג. "מעצם טבעה, המדיה החברתית מתוכננת לבנות קהילות ועשויה לעזור ביצירת מעורבות עובדים בנושאי מפתח כמו ביצועים, שיתוף פעולה, תרבות וערכים. בזמן שבו הצורך בשיתוף פעולה גלובאלי גובר, אנו מצפים שיותר חברות יצטרפו לאלה שכבר ממנפות את המדיה החברתית להעברה יצירתית של המסרים הללו."

בסקר נמצא גם שבזמן ש-41% מהמעסיקים אומרים שהם יעילים בבנייה ובשיתוף של ניסיון עם עובדיהם, האחוזים צונחים דרמטית כאשר מדובר בבניית קהילות עם מועסקים שעובדים מרחוק. בנוגע לכך אמר טאנג: "עם התפתחותו של כוח העבודה של היום, אנו יודעים מהמחקר שלנו שעובדים מרחוק, שמספרם גדל והולך, מצפים לתקשורת ברורה, רוצים שיתייחסו אליהם באופן הוגן ומעוניינים באימון ובהכשרה מהמרחקים."

טאנג סבור שעל מנת שמעסיקים יצליחו ליצור מעורבות בקרב עובדים מרוחקים ולשמר אותם, הם יצטרכו לקשר ביניהם לבין המנהיגים, המנהלים והקולגות בחברה. "אנחנו חושבים שכלי המדיה החברתית יכולים להיות עזרה של ממש ביצירת הקשר הזה," סיכם טאנג.

תקשורת פנים ארגונית היא פלטפורמה בה ניתן לשתף את העובדים בנעשה בארגון. כלי באמצעותו ניתן ליצור קהילות עובדים, מקום להבעת רעיונותיהם, ויצירת תקשורת כוללת עמם. כיום ארגונים רבים עושים שימוש בתקשורת הפנים ארגונית (פורטלים פנימיים), לצורך רתימת העובדים, הגברת המעורבות שלהם ושביעות רצונם וכך הגדלת התפוקות וההצלחה. קחו למשל ארגון שישקיע בבניית פורום עובדים מקצועיים/ פורום מנהלים בארגון. בפורום כזה ניתן יהיה להיוועץ זה בזה, לשאול שאלות ולקבל תשובות און ליין. בפורטל הארגוני ניתן להנגיש לעובדים ולמנהלים חומרי הדרכה מקצועיים. האם האפשרות להיוועץ עם מנהלים ועמיתים בכל עת, לשאול שאלות על החומרים השונים, לא תשפר בהכרח את הביצועים ותזניק את הצלחת העובדים והארגון? חומר למחשבה חשוב על העתיד שכבר כאן.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה