איך תגלו אם הרושם שהמועמד עושה הוא אמיתי?

איך תגלו אם הרושם שהמועמד עושה הוא אמיתי?

למועמדים של היום יש את היכולת והכלים המשוכללים (ואף החוצפה) ליצור מוטעה. איך תזהו את המועמדים שנראים כל כך טוב במבט ראשון?

שיתוף
רושם של מועמדים

אין מי שעסק או עוסק בגיוס עובדים ולא מכיר את תחושת התסכול המרה, את האכזבה העצמית וכן את ההשפלה הפומבית הקשורים כולם לגיוס לא מוצלח בעליל. לכולם זה קרה, לפחות פעם אחת, שהם נפלו שולל אחד מועמד שנראה ממש טוב מדי כדי להיות אמיתי אבל כשהוא התחיל לעבוד הסתבר שהוא ממש אבל ממש לא מה שציפינו בלשון המעטה. כן, לכולנו זה קרה אבל זה לא צריך לקרות.

אתר משאבי אנוש The Muse מציג טיפים לזיהוי המועמד המתחזה המושלם:

האם הוא מדבר רק על עצמו? המועמד המתחזה להיות מושלם נוטה לדבר על עצמו, רק על עצמו ועוד קצת על עצמו. הוא יקדיש את 100% הזמן שניתן לו לדבר כדי לדבר על עצמו. לכן, אם המועמד שלכם לא מפסיק להגיד "אני" (עשיתי, ניהלתי, הובלתי, יצרתי, פיתחתי, הצלחתי…) והוא לא משחיל איזה "אנחנו" או חלילה "הצוות שלי ואני", זה צריך להדליק נורה אדומה.

האם הוא כלל לא שואל ומברר על המקום, על התרבות, על האנשים או מתעניין בך? המועמד המתחזה עסוק מדי בבנייה ושימור הפרסונה הבדויה שלו. הוא לא ישאל על אנשים אחרים, על מדיניות, על תרבות וכן, הוא לא ממש יתעניין בשלומך או ירצה לדעת מה לך יש להגיד, מה ההמלצות שלך לקבלת התפקיד, מה דעתך על קורות החיים שלו או הרושם שהוא יצר עליך עד כה.

האם הוא מוכן לדבר על כישלונות או על חולשות? בוודאי שראיון עבודה וכל תהליך הגיוס הוא מלחיץ ובוודאי שמועמדים לא ששים לספר לך בראיון עבודה על כישלונות, פחדים, חולשות… אבל אנשים עם מודעות ואחריות מקצועית ישכילו פה ושם (בעיקר אם יתבקשו לגעת בנושא) את החולשות שלהם. לדוגמה: אני לא רגיל לעבוד מול צוות מרחוק, זו תהיה הפעם הראשונה שלי.

כשמועמד מסרב לחשוף חולשות והכול אצלו 100% ("כן בטח, אני מכיר את זה" או "כן, בטח שאני חושב שאני יכול לעשות את זה"), הוא מעמיד פנים. אף אחד לא יודע לעשות הכול! אף אחד לא חזק בהכול! אף אחד לא התנסה בהכול! גם לא מנכ"ל החברה (לכן הוא מקפיד להקיף עצמו באנשים שכן עשו, כן יודעים וכן יכולים). לכן, כשמועמד יושב מולכם ומציג עצמי כמי שאין לו נקודות חולשה, אף לא אחת, נורה אדומה אמורה להידלק.

האם תחושת הבטן שלך אומרת לך שהמועמד הזה נראה Too Good to Be True? המועמדים המתחזים משקיעים מאמצים והם מפתחים מיומנות של ממש בלהציג את עצמם כסופר טאלנטים. הם טובים יותר בראיונות עבודה מאשר בעבודה עצמם ורובם פשוט היו בכל כך הרבה ראיונות עבודה מרכזי אבחון (כי הם לא הסתדרו בעבודות קודמות ונדדו לעתים קרובות ממקום למקום).

הוא מכיר את התהליך כאילו שהוא מתראיין כל יום, ומרגיש בנוח במשרד שלכם כאילו שהוא יושב במחלקת הגיוס בערך כל יום כי הוא באמת עושה את זה לעתים תכופות וזה צריך לעורר סימן שאלה. לכן, אם מישהו נראה כמו סופר מועמד, זה הזמן לעצור ולבחון האם הוא מועמד טוב או עובד טוב?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה