קליטת עובד יעילה – צ'ק ליסט שמוכרחים לעשות

קליטת עובד יעילה – צ'ק ליסט שמוכרחים לעשות

רשימת הקליטה שמומלץ לעשות כשמקבלים עובד חדש לחברה

שיתוף
צ'ק ליסט לתהליך הקליטה

צ'ק ליסט לתהליך הקליטה

זה יכול להרגיש ממש טוב ומרגש כאשר אתה מוצא עובד חדש ומוכשר ומגייס אותו לחברה, בעת שאתה יודע שזה מה שיעזור לחברה שלכם להצליח. עם זאת, יש עדיין הרבה מקום לטעויות.

מחקרים שנערכו בארה"ב הראו, כי אחד מתוך כל 5 עובדים חדשים עוזבים בתוך 45 הימים הראשונים של העבודה. החדשות הטובות הן: הרבה מכך ניתן למנוע.

התקשורת היא חיונית בשלב מוקדם זה של גיוס העובד. אתה רוצה להגדיר את העובד החדש להצלחה והעובד מצדו צריך להרגיש בטוח שאתה מוכן להשקיע בו, להיות סבלנו בתהליך הקליטה וההכשרה שלו ולוודא שהוא יצליח.

המפתח לעשות זאת באופן יעיל הוא לתכנן רשימת צ'ק ליסט מסודרת של כל הדברים שצריך לעשות בתהליך קליטת העובד החדש, ולעבור עליה אחד אחד ע"י סימון מתאים.

רשימה חדשה ומאורגנת תבטיח שלא תשכח שום דבר בתהליך הקליטה. זה יעזור לך להתכונן ליום ההתחלה של העובד החדש ולעזור לו להתחיל לעבוד מהר ככל האפשר.

מהי רשימת הצ'ק ליסט לתהליך הקליטה?

מדריך זה מכסה מה לעשות לפני יום העבודה הראשון של העובד, כיצד להגדיר ציפיות, להפחית את תחלופת העובדים ולהפוך את העובד החדש שלך לסיפור הצלחה.
רשימת פריטים

הגדרת הציפיות ברשימת הקליטה של העובד החדש, מתקשרות עם הגדרת הצוות ועובדים אחרים, סביבת העבודה, מילוי טפסים וניירת, פגישות היכרות, הפסקת צהריים והגדרת ציפיות לחודש הראשון.

רשימת פריטים לפני היום הראשון

הגדרת עובד להצלחה צריך להתחיל לפני היום הראשון שלו לעבודה. ישנם מספר דברים שאתה צריך לעשות לפני הגעתו של העובד החדש לחברה. אלו הן משימות פשוטות, אולם קל להתעלם מהן.

הגדרת ציפיות

במסמך מסודר במייל, עליך ליידע את העובד החדש לגבי מה שהוא צריך לצפות לו ביום הראשון שלו בחברה.

לדוגמה:

מהי מדיניות קוד הלבוש של החברה.
באיזו שעה ביום אנשים מתחילים לעבוד.
לאן הם צריכים ללכת כשהם מגיעים.
עם מי הם צריכים לדבר.
שליחת מכתב עם ברכת הצלחה בתפקיד החדש.

בדרך כלל, אנשים מרגישים בטוחים יותר ונוחים כאשר הם יודעים מה אמור לקרות ומהי ההתנהגות המצופה מהם. לכן, קח את הזמן כדי לעזור לעובד החדש להבין את הציפיות שלך ממנו.

לפני תאריך תחילת העבודה של העובד החדש, זה יהיה רעיון טוב לשלוח לו קצת מהניירת שייתכן והוא ירצה לקרוא. זה עשוי לכלול דברים כמו מדריך עובדים, הצהרת החברה, אולי קצת חומר הדרכה, וכל תיעוד אחר שאתה חושב שהוא צריך להיות מודע לו.

אתה לא רוצה להציף את העובד, אבל זה רעיון טוב שהוא יקבל חלק מהניירת הזו עוד בטרם הוא מתחיל בעבודה וכבר יוכל להתחיל לחתום על חלק מהמסמכים.

כיצד לגרום לעובד החדש להרגיש רצוי

מלבד היכרות ויצירת תקשורת עם חברי הצוות והמנהלים של העובד החדש, אפשר גם להכין לו חבילה עם מתנות וברכה מההנהלה ואיחולי הצלחה בתפקיד.

הגדרת סביבת עבודה

אתה צריך להכין לעובד החדש שלך את סביבת העבודה שלו כדי שכבר כשהוא יגיע הכל יהיה מוכן. אם מדובר בשולחן עבודה, מחשב, טלפוניה, חשמל, מטענים וכד', הכל צריך להיות מוכן עבורו כדי שירגיש בנוח. יש לפתוח לו הרשאות, אימייל, קוד לרישום שעות בשעון הנוכחות במידה וי, וכן הלאה.

כך העובד ירגיש שאתה מוכן ומאורגן לקראת בואו ואתה אומר לו שאתם שמחים לקבלו לעבודה וזה הזמן להתחיל לעבוד – בהצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה