הגיע הזמן לבדוק את בדיקות הרקע שלכם

הגיע הזמן לבדוק את בדיקות הרקע שלכם

כמה חברות פונות לשירותים מקצועיים לבדיקת רקע של העובדים/מועמדים? עד כמה הם מודעים לזכויות העובדים/מודעים? עד כמה הן מתאמצות לשמור על זכויות העובדים לפרטיות בתוך התהליך?

שיתוף
גיוס עובדים

סקר חדש מציג מגמות של הישענות על מבדקי רקע חיצוניים לעובדים. עוד מקובל היום לבצע בדיקות רקע מקצועיות לעובדים ולמועמדים? עד כמה החברות מבינות את הזכויות של העובדים לפרטיות ובאיזו מידה הן נוקטות אמצעים כדי לשמור על פרטיות העובדים?

בדיקת רקע המועמדים הופך להיות אחד הנושאים "החמים" בסדר יומה (העמוס) של מחלקת משאבי אנוש. מועמדים עוברים מקומות עבודה מרובים. חלקם עובדים עבור חברות בינלאומיות כשהמעסיקים שלהם הם למעשה חברות זרות. חלקם עובדים בחברות שכבר אינן קיימות (חברות הזנק שלא הצליחו, חברות שנסגרו, עברו מיזוגים או רכישות וכיו"ב). ישנם מועמדים שטוענים לתארים והכשרות מרובות (תואר שני בחו"ל, קורס מקוון וכיו"ב). איך מוודאים שאותם מועמדים הם אכן בעלי הניסיון, הידע והכישורים שהם מצהירים?

כשכל מועמד בן 30 מציג קורות חיים הכוללים שורת תפקידים, ולא מפעל אחד, איך מוודאים שהוא אכן מציג נתונים מהימנים ומדויקים? איך אנחנו מבטיחים שהעובד החדש הזה, שרק אתמול הוא עבד אצל מתחרה אחד ושלשום הוא עבד אצל מתחרה אחר – יהיה עובד נאמן ושאפשר יהיה לסמוך עליו עם סודות מסחריים?

אחד הכלים שהופכים נפוצים יותר בשנים האחרונות הוא בדיקות רקע של מועמדים, על ידי גורמים חיצוניים המומחים לבדיקות/אימות רקע (הכולל אימות נתונים כגון השכלה, עבודות קודמות, המלצות, הכשרות וכיו"ב). כמובן שבדיקות רקע יכולות להוביל לחשיפת מידע שלילי על מועמדים (כמו הפרות משמעת חמורות, או העובדה שהעובד כעת מנהל תביעה כנגד המעסיקים הקודמים וכיו"ב). בין המידע שמתגלה במסגרת בדיקות הרקע על העובדים והמועמדים לתפקידים רגישים, ישנו מידע "רגיש" גם עבור העובד או המועמד וזכותו לפרטיות עומדת אל מול זכות המעסיק לקניין.

סקר חדש בחן עד כמה נושא הביטחון / אמון חשוב למעסיקים המגייסים עובדים כחלק משגרת היום יום. נושא הביטחון / אמון הגיע למקום השני (38%), מיד אחרי עלויות העסקה/גיוס (54%).

האם החברה שלך עושה מיקור חוץ או מתכננת לעשות מיקור חוץ לתחום של בדיקות רקע לעובדים על ידי גורם שלישי?
48% טוענים שלא
39% טוענים שכן
8% לא בטוחים
5% שוקלים להתחיל

האם החברה שלכם (חברה שנעזרת בשירותי מיקור חוץ לבדיקות רקע) מודאגת מנושא הביטחון ואבטחת המידע של העובדים שלה?
43% טוענים שהם מאוד מודאגים ומגוננים על פרטיות העובדים
26% השיבו שאינן דואגים
18% אינם בטוחים האם מדיניות החברה מגנה או שאיננה מגנה על פרטיות העובדים
4% מודאגים "מעט" איך אינם עושים מאמצים כדי לתת מענה לסוגיה

האם לעובדים שלכם יש גישה לנתונים שלהם והאם יש להם את האפשרות להסיר ו/או למנוע גישה לנתונים אלה?
38% לא בטוחים
25% טוענים שלא
23% טוענים שכן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה