שיתוף

פער המיומנויות מאלץ את המגייסים לחשוב באופן יצירתי ושונה לגיוס המועמד המתאים

בשוק העבודה התזזיתי של היום, אין ספק כי המגייסים רודפים אחרי כישרונות העל ועושים כל שביכולתם כדי לגייסם לחברה.

פער המיומנויות כיום הוא גדול בשל הדורות השונים העובדים בחברות וכן בשל עובדים שהגיעו לעבודה ממוסדות לימוד שונים ולמדו תכנים שונים במהלך לימודיהם. עובדים צברו ניסיון בחברות שונות ולעתים אף בתעשיות שונות, והפערים ביניהם עשויים להיות עצומים.

פער המיומנויות לובש צורות שונות. במקרים מסוימים, מדובר בעובדים צעירים אשר נאבקים להיכנס לשוק העבודה. במקרים אחרים, אלה מדובר בעובדים אשר איבדו את מקום עבודתם בשל סגירת מפעלים או פיטורים, וצריכים להיכנס כעת לתעשייה שונה.
פער המיומנויות מאלץ אנשי מקצוע בתחום משאבי האנוש להביט אל מעבר למקורות המסורתיים של כישרונות, כגון פרילאנסרים ועובדי קבלן. כך על פי מחקר חדש של UpWork, לשנת 2018.

ע"פ הדו"ח, 62% ממנהלי משאבי אנוש שנסקרו אמרו כי מחסור בכישרונות מאלץ אותם לאמץ כוח עבודה גמיש יותר כדי למלא תפקידים מסוימים, ורבים אמרו כי תהליך ההעסקה היום הוא מאתגר יותר מכל מה שהיה אי פעם בעבר.

בתוצאות מפתח אחרות בדו"ח, 78% ממנהלי משאבי אנוש אמרו כי הם מאמינים שהמיומנויות יהיו יותר ויותר מתמחות, ו -61% ממנהלי משאבי אנוש שנסקרו צופים כי רוב המשרות של היום לא יהיו קיימות בעוד 10 שנים. 70% ממנהלי משאבי אנוש שנסקרו אמרו כי הם כבר משתמשים בכישרון גמיש, כולל עובדי קבלן, פרילנסרים ועובדים זמניים, וכמות דומה של מנהלי משאבי אנוש חושבים שצוותים זריזים ישמשו כנורמה בשנים הקרובות.

ככל שהעבודה מתפתחת, UpWork ציינה כי מעסיקים יסתמכו פחות על תיאורי עבודה ויתמקדו יותר בפרויקטים, מיומנויות ויכולות. "זה ידרוש גמישות רבה יותר וחשיבה חדשנית לגבי משכורות לצוות כדי להבטיח שיש לחברות את האנשים המתאימים ביותר לקדם את העסק שלהם קדימה", כך אמרה על פי הפרסומים, זואי הארט, SVP של חדשנות כישרון משאבי אנוש ב- Upwork.

מחקרים שנערכו בנושא עתיד העבודה בדרך כלל צפו כי העובדים ידרשו למיומנויות חדשות כדי לשרוד את הפריצה הטכנולוגית הצפויה בעתיד הקרוב והרחוק. יש הטוענים כי כתוצאה מכך המעסיקים יתמקדו פחות באישורי המועמדים ללימודים והשכלה גבוהה ויותר על כישוריהם, מבלי להתחשב היכן וכיצד הם הושגו. אחרים מציינים כי ייתכן והמעסיקים יתמקדו במועמדים בעלי הכישורים הנכונים, ויכשירו אותם לכישורים טכניים.

כיום, פער המיומנויות והאבטלה הנמוכה ממשיכים לשמש מחסומים למעסיקים המחפשים את הכישרון הנכון. בדומה לממצאי המחקר של UpWork, מחקר Randstad Sourceright הראה מעבר לעובדים חיצוניים. המעסיקים במחקר זה אמרו כי המהלך מאפשר להם להתאים את רמות האיוש על פי השינויים בשוק, אשר שומר אותם זריזים ומתקדמים.

האתגרים עם זאת, כוללים מציאת דרכים לנהל כראוי, לערב ולתמוך בעובדים שאינם עובדי החברה בפועל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה