פירמידת מיומנויות הניהול: איך להצליח ולהצטיין כמנהלים בארגונים

פירמידת מיומנויות הניהול: איך להצליח ולהצטיין כמנהלים בארגונים

עמירם קאופמן: 'ניהול' הוא סט מיומנויות נרכשות, שאפשר ללמוד, לתרגל, לטייב ולשדרג אותן – ראיון לקראת יום עיון ב-30.10

שיתוף

"האינטרס המשותף של הארגון ושל המנהלים עצמם, הוא שמנהלים יצליחו במה שהם עושים. למרבה הצער, חלק מהמנהלים לא מנהלים מספיק טוב. החדשות הטובות הן ש'ניהול' הוא למעשה סט מיומנויות נרכשות, שאפשר ללמוד, לתרגל, לטייב ולשדרג אותן", דברים אלה אומר עמירם קאופמן, מנכ"ל "קריירה זה העסק שלי", מאמן בכיר ומנוסה, ומומחה לניהול בארגונים, לקראת יום עיון בנושא "פירמידת מיומנויות הניהול", שיתקיים בהנחייתו, ב-30 באוקטובר בכפר המכביה.

"הבעיה הבסיסית של מנהלים היא שלא מלמדים אותם נכון לנהל", אומר עמירם. "חלק ניכר מהדרך בה מלמדים מנהלים לנהל, עוסקת בפרטים ובדברים קטנים: מלמדים אותם לתת משוב, לשפר את ניהול הזמן וכד'. אלא שעדיין חסרה התמונה הגדולה".

מהי התמונה הגדולה?

"התמונה הגדולה שאיתה אני מאמן מנהלים, היא מודל שפיתחתי, ונקרא 'פירמידת מיומנויות הניהול'. לפירמידה יש שלוש שכבות הבנויות זו מעל זו.

1. "שכבת הבסיס: זוהי שכבת המיומנויות הניהוליות האישיות, מדובר במיומנויות של המנהלים בינם לבין עצמם ('מיומנויות מראה'). לדוגמה, איך אני מנהל את עצמי כאדם, איך אני מנהל את הזמן שלי, איך אני מקבל החלטות.
2. "שכבת הביניים: השכבה השנייה היא מיומנויות ניהול בינאישיות. כאן, מיקוד המיומנויות הוא בקשר עם אנשים, בעיקר עם העובדים הכפיפים למנהל. לדוגמה, איך בונים שגרת ניהול נכונה, איך מניעים עובדים, חניכה, משוב, וכל מה שקשור ליחסים בינאישיים אפקטיביים.

3. "השכבה העליונה: שכבת מיומנויות הניהול הארגוניות. אלו מיומנויות הקשורות לעובדה שאני נמצא בארגון, שהוא תמיד מקום מסובך ורווי אינטרסים. לדוגמה, פוליטיקה ארגונית, איך אני מנהל את המותג האישי שלי בארגון, ומיומנויות נוספות".

מהן מטרות הפירמידה?

"המטרה המרכזית של הפירמידה היא לאפשר למנהלים להבין את כלל המיומנויות הנדרשות מהם – את הסדר שבו נכון ללמוד את המיומנויות האלה, את היכולת לזהות אילו מהדברים הם הכי רלוונטים עבור כל אחד מהמנהלים באופן אישי, כמנהל.

"בנוסף, המודל מאפשר להבין כמה מהשגיאות האופייניות שנעשות בהכשרות מנהלים".

מה מטרת יום העיון?

"מטרתו של יום העיון בנושא פירמידת מיומנויות הניהול, היא לשפר את מיומנויות הניהול של המשתתפים, כך שהם יצאו מיום העיון מנהלים טובים יותר ברמה האישית. זו הסיבה לכך שיום העיון בנוי כסדנה ומבוסס ברובו על עבודה אישית של כל משתתף: לבד, בזוגות, בקבוצות קטנות, במליאה ועוד.

"בתחילת היום נכיר את הפירמידה, ונבין את השגיאות שעושים בהכשרות מנהלים. כל משתתף ימפה מתוך המודל את היכולות הניהוליות שלו, מה הוא חושב שעליו ליישם ברמה האישית, ומה הוא כבר מיישם. כל משתתף יוכל להתמקד בנקודות שאותן הוא רוצה לשפר.

"בנוסף, מתוך כלל המיומנויות נדבר על שלוש מיומנויות שלא מרבים לדבר עליהן. ובסוף נייצר תוכנית עבודה אישית לשדרוג יכולות הניהול האישיות.

"המודל מבוסס על שיטות ניהול מאוד משתפות ומחברות. התפיסה גורסת כי לפני שאתה מנהל גדול, חשוב להיות אדם, חשובות האיכויות האנושיות שלך כאדם.

"המודל מחבר בין הרבה מאוד תיאוריות ניהול מודרניות ומעודכנות כדי לייצר את התמונה הגדולה של מנהל. בין השאר נבחן ביום העיון את כל נקודות החוזק בניהול שאותן חשוב ליישם".

למי מתאים יום העיון

"מאחר שיום העיון עוסק במודל מאוד רחב על ניהול, ובד בבד בעבודה אישית של כל משתתף, הוא מתאים לשתי אוכלוסיות. הראשונה – למנהלים בפועל, בדרגי הביניים ובדרגות הניהול הבכירות. השנייה – למנהלי משאבי אנוש ומנהלי הדרכה שרוצים להיחשף למודל ולראות איך ניתן ליישם אותו ברמת הארגון שלהם".

למה כדאי לכם לפגוש את עמירם קאופמן

עמירם קאופמן הוא מאמן בכיר זה 13 שנים, ומומחה לניהול בארגונים. במהלך 13 השנים האחרונות הוא סייע למאות אנשים, שונים ומגוונים, להצליח יותר: מנהלים, יזמים, בעלי עסקים, מבוגרים וצעירים, גברים ונשים.

לפני כן, היה עמירם קאופמן איש צוות אוויר בחיל האוויר, במשך 20 שנה. בד בבד הוא היה קצין בכיר בעולם התכנון המבצעי בחיל האוויר. הוא מבין מצויין אסטרטגיה, ארגונים וניהול.

השכלתו הרלוונטית רחבה מאוד. עמירם הוא מהנדס תעשייה וניהול, בוגר MBA, יועץ ארגוני, מנחה קבוצות, בוגר לימוד קואצ'ינג נרחבים, ובוגר השתלמויות וקורסים רבים בעולם הניהול, העסקים וההעצמה האישית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה