מהו מחירה של הצטיינות בדבר הלא נכון?

מהו מחירה של הצטיינות בדבר הלא נכון?

תמונת המצב של מקצוע משאבי האנוש המתקבלת ממחקרים וסקרים עולמיים בשנים האחרונות - אינה טובה, אך האם יש פתרון לדבר?

שיתוף
מומחי משאבי אנוש

בשנת 2003 פרסם הארגון לניהול משאבי אנוש SHRM, הגדול בעולם, מאמר על מפתחות להצלחה של משאבי אנוש בעשור הקרוב. המפתח הראשון בחשיבותו היה ניהול כישרונות (Talent Managment). בחודש אוקטובר 2013 ירחון העסקים של אוניברסיטת הרווארד התפרסם מאמר על ניהול משאבי אנוש בו מצוין כי האחריות על ניהול כישרונות עוברת עכשיו ממנהלי משאבי אנוש למנהלי יחידות שיודעים לעשות את זה טוב יותר.

בסקר שנערך באנגליה בתחילת השנה נמצא כי: 27% ממנהלי משאבי האנוש הבכירים טוענים שפונקציית משאבי האנוש בארגון אינה אפקטיבית; 43% אומרים שהפונקציה לא יעילה; 37% מציינים שמטרת המחלקה אינה ברורה או מוגדרת.

וזהו רק מדגם של כתבות ומאמרים שמבטאים את המצב הנוכחי של ניהול משאבי אנוש: כישלון.

היה ברור לפני יותר מעשור שפונקציות בארגון שלא מוסיפות / תורמות ערך מוסף לא ישדרו. עכשיו מגיע התור של ניהול משאבי אנוש. המחלקה מתפרקת וחלקים ממנה עוברים לניהול מחלקת הכספים, לקבלני חוץ או למנהלים אחרים בארגון.

למרות כל זאת, סקר שבצענו בארץ במהלך השנתיים אחרונות בנושא מקצוענות משאבי אנוש והתהליכים המגדירים מצוינות במשאבי אנוש, בו השתתפו יותר מ- 150 ארגונים ישראלים גדולים מגלה הכחשה של העוסקים בתחום למציאות זאת. הסקר מגלה ש:

  • סגנון מנהלי משאבי אנוש אינו משתנה למרות שהמצב והנסיבות השתנו בצורה משמעותית, כולל והגדרת התפקיד ותוכן התפקיד.
  • דימוי עצמי שביר – אנשי משאבי אנוש טוענים ומאמינים שהם משפיעים על קבלת החלטות בארגון ומשקיעים בעתיד למרות שכול ההוכחות אומרות ההפך.
  • ניהול משאבי אנוש לא מסוגל להוכיח כי הוא מוסיף ערך לארגון, שמתמודד עם שינוי דפוסי העבודה לכיוון ניהול פרויקטאלי מול גופי עבודה קואופרטיבים ומשפחתיים. 

אם לא יתרחש שינוי משמעותי אנו עשויים לראות פיטורים של אנשי משאבי אנוש רבים בארץ בשנים הקרובות.

חשוב לציין שעובדה זאת אינה אשמה בלעדית של מקצועני משאבי האנוש בישראל, שכן מדובר על מגמה עולמית, ומקצועני משאבי אנוש באירופה וארצות הברית מתמודדים עם אותה בעיה.

אך יש פתרון. יש עתיד אפשרי למקצוע, אך הדבר ידרוש עבודה יסודית!

בכנס נפרוס בפניכם את תוצאות הסקר ונעמיק באיום הקיומי של מקצוע משאבי אנוש ונרמוז לפתרונות לפתרון הבעיה.

רוצים לדעת עוד? בכנס השנתי לניהול משאבי אנוש 2013 יוצגו תוצאות הסקר ונעמיק באיום הקיומי של מקצוע משאבי אנוש ונרמוז לפתרונות לבעיה.

למידע נוסף ורישום לכנס השנתי לניהול משאבי אנוש – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה