עיצוב מקום העבודה יכול להשפיע על חדשנות העובדים

עיצוב מקום העבודה יכול להשפיע על חדשנות העובדים

העיצוב של מקום העבודה שלכם יכול לעודד או לדכא חדשנות בקרב העובדים

שיתוף
עיצוב סביבת עבודה

עיצוב סביבת עבודה

ימים רבים עברו מאז שמקומות העבודה כללו שורות ארוכות של תאים צפופים, וכוח העבודה של היום צריך מרחב עבודה גמיש המאפשר שיתוף פעולה ספונטני, לצד פרטיות.

האם המשרדים שלכם מעוררים את העובדים להיות חדשניים ויצירתיים יותר? האם מדובר במקום שמייצר פרודוקטיביות במקום העבודה?

סקר שנערך על ידי גנסלר, חברת עיצוב שבסיסה בסן פרנסיסקו, מצביע על קשר בין עיצוב שטחי העבודה ובין רמת חדשנות של העובדים כשהם אומרים שהם מרגישים חלק. באופן לא מפתיע, מקום עבודה מעוצב היטב מסייע ליצירתיות ולביסוס תרבות של ביצועים.

המטרה היא לאפשר לעובדים לבצע את שגרת העבודה היומיומית שלהם ולהשאיר מקום להשראה יצירתית.
"אתה אף פעם לא יודע מתי, או היכן יכה הרעיון הגדול הבא", אמר על פי הפרסומים, קורי גרוסר מסטודיו לעיצוב מבוסס בפסדינה, קליפורניה. "עיצוב מקום העבודה משקף יותר ויותר הבנה זו על ידי מתן מגוון רב יותר".
הנה כמה רעיונות לעיצוב סביבת העבודה שלכם כדי לעורר ולטפח חדשנות יצירתית:
מרווחים שיאפשרו שיתופי פעולה

במקום שטחים פתוחים לחלוטין הפוגעים בפרטיות של העובדים, אומרים מומחים, חשבו על חללים נפרדים לעבודה קבוצתית בודדת. דו"ח גנסלר מצא כי לחברות חדשניות יש סיכוי גבוה פי חמישה לקבל סביבות עבודה המקדימות סדרי עבודה אישיים וקבוצתיים.

"שיתוף הפעולה עשוי להיות נקודת המפתח של העשור לתכנון מקום העבודה, אך ללא המיקוד העובדתי שלו – הפרודוקטיביות עלולה למעשה לרדת", אמר גרוסר. "יש לספק הן משרדים פרטיים והן תחנות עבודה המופרדות ויזואלית בין מרחבים גדולים יותר המאפשרים עבודה קבוצתית".

עיצוב לצורך גמישות

סביבה קשיחה, ללא שינויים, יכולה לייצר אווירה מעומעמת ולשים קץ למחשבה היצירתית. מרחבים המוקדשים לשימוש אחד בלבד יכולים להשפיע על יצירתיות וחדשנות על ידי אכיפת שגרות או קבוצות עבודה נעולות.
חפשו מספר שימושים עבור רווחים. חדר ארוחת הצהריים יכול לשמש גם חדר ישיבות אדוק, אזור מצגות מזדמן או כל חדר לישיבות צוות.

הנדי אמרה על פי הפרסומים, כי גישה זו יכולה לעתים קרובות להפחית את הצורך בחלל. "הרבה מבנים חדשים יותר עברו ליבות המאפשרות פריסות גמישות, וכתוצאה מכך תפוסה מוגברת וניצול שטח פרודוקטיבי יותר.

משחק עם צבעים בהירים

כאשר מעצבים את החלל מומלץ להשתמש בגוונים בהירים שלא "יחנקו" את היצירתיות.
גירוי חזותי הוא דרך בטוחה כדי לשפר את החשיבה היצירתית. אפשר לשלב צבעי כתום מוגשים וכן כמה כתמי צבע מודגשים. מומלץ לשלב בעיצוב המשרדים קצת אמנות מעניינת על הקירות וכן פסלים מרתקים במסדרון. מעצבים מומחים ממליצים לעודד עובדים להתאים אישית את חללי העבודה שלהם.

יש לזכור כי סביבה לא נוחה – פיזית או רגשית – תגרע באופן משמעותי מחשיבה יצירתית. לכן, חשוב לעודד אנשים להוסיף כרית נוספת לגב או לכיסא שלהם, להביא צמח או תמונה אישית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה