עיני ניצח את כבל: גרף שני שלישים מקולות המצביעים להסתדרות

עיני ניצח את כבל: גרף שני שלישים מקולות המצביעים להסתדרות

כבל: "ההישג שלי מרשים, בטח בהתחשב בנסיבות ובתקציב של שנינו". עיני: "אני מתחייב להגן על העבודה המאורגנת"

שיתוף
עופר עיני יו

כפי שהיה צפוי, עופר עיני ימשיך לכהן בקדנציה נוספת בהנהגת ההסתדרות.

זאת, לאחר שמספירת רוב הקולות בבחירות שהתקיימו לפני יומיים, גרף היו"ר המכהן 66.5% לעומת 33.4% שתמכו בחברת הכנסת איתן כבל (העבודה).

עד היום בבוקר נספרו יותר מ-175 אלף קולות, מתוך כמעט 200 אלף מצביעים.

מיד לאחר היוודע דבר הפסדו, הגדיר ח"כ כבל את הישגו בבחירות כ"מרשים, בוודאי בנסיבות האלה". בראיון למהדורת החדשות של אתר ynet ברדיו האזורי, הוסיף כבל ואמר: "עיני הוציא תקציב של יותר מ-30 מיליון שקלים לעומת התקציב שלי שהיה יותר מ-2.5 מיליון שקל".

לתפישתו, תוצאות הבחירות מעידות על שינוי במאזן הכוחות בארגון העובדים הגדול בישראל. "מתחיל עידן חדש בהסתדרות, עידן שבו עופר עיני צריך לחשב את זמנו לאחור כי הוא לא יצליח להחזיק מעמד בתפקיד".

המנצח, מנגד, אמר כבר אתמול: "אני נרגש מממדי התמיכה והגיבוי של העובדים. ההסתדרות היא כיפת הברזל של העובדים, ואני מתחייב להגן על העבודה המאורגנת. במוקד העיסוק שלנו בשנים הקרובות יהיו הגנה על הפנסיה וחיזוק ארגוני העובדים".

 

כבל

"עיני גר בדירת פאר"

את מערכת הבחירות שלו פתח כבל במסיבת עיתונאים בה קרא תיגר על העומד בראש ההסתדרות. "עיני גר בדירת פאר בצפון תל-אביב, בגד בעובדים לטובת המעסיקים והשליט משטר טרור ופחד בהסתדרות ובקרב הוועדים", ירה כבל וכינה אותו "המשת"פ של הממשלה".

מאחורי המועמד החדש ניצבות המפלגות קדימה ומרצ וקבוצת פורשי הליכוד. הוא אחראי לכך שההסתדרות הפכה לכלי ריק מתוכן", סנט ביו"ר. "המגשר הלאומי הפך למשתף פעולה עם המעסיקים. בתקופת כהונתו בהסתדרות, יותר עובדים הפכו לעניים ורבים ויתרו על מקום העבודה כי ראו שהדבר אינו משתלם להם.

"עיני", המשיך כבל, "מינה מקורבים למשרות בהסתדרות והפך אותה ל'חצר ביזנטית'. בת זוגו מונתה למנכ"ל רשת חינוך ואחיו למנכ"ל סיעתו בהסתדרות". כבל הוסיף וטען, למרות מאבקי העובדים מהשנה האחרונה וסיכומם בהסכמים קיבוציים, כי בתקופתו של עיני ירד היקף העבודה המאורגנת וכתוצאה מכך "בעוד 20 שנה לא תתקיים עוד עבודה מאורגנת בישראל ואנשים יועסקו בחוזים אישיים או כפרילאנסרים. עיני יהיה הקברן של העבודה המאורגנת בישראל, אם לא יחול שינוי דרסטי בישראל", אמר הח"כ.

"עיני ודאי יאמר להגנתו שהתפוררות העבודה המאורגנת אינה באשמתו, שההסתדרות אינה יכולה לטפל בכוחות השוק וכי קשריו הטובים עם משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים מועילים לעובדים. אבל זו אחיזת עיניים", פסק כבל. "ההסתדרות אינה יכולה לזנוח מאבקים ולשתוק כששוק העבודה הפך לגזלני ונצלני וכאשר דירות אינן בהישג ידם של אנשים עובדים והביטוח הרפואי מצטמצם. ההסתדרות הפכה לחלק מהשיטה ולכן היא נבעטה מהמחאה החברתית. לא ייתכן שמצד אחד ההסתדרות תשיג תוספת שכר של 1.5% ומנגד ההתייקרות במשק תגיע ל-10%. זהו צדו השני של התלוש".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה