עיני או כבל? הבחירות להסתדרות בעיצומן, המועמדים הצביעו הבוקר

עיני או כבל? הבחירות להסתדרות בעיצומן, המועמדים הצביעו הבוקר

סיכוייו של ח"כ איתן כבל - קלושים. כחצי מיליון חברי ההסתדרות מצביעים מהבוקר לראשות הארגון ולנעמ"ת

שיתוף
בחירות לראשות ההסתדרות

כ-500 אלף חברי הסתדרות מצביעים מהבוקר (ג') לראשות ארגון העובדים הגדול בארץ ולראשות ארגון הנשים נעמ"ת. שני המתמודדים, עופר עיני היו"ר המכהן וח"כ איתן כבל (עבודה) הצביעו כבר בשעת בוקר מוקדמת, בשתיים מתוך 2,042 הקלפיות.

ליום הזה קדמה מערכת בחירות "מלוכלכת" ורוויית השמצות והכפשות, בעיקר מצד כבל כלפי עיני, שעה שהאחרון שידר עסקים כרגיל על סף הזחיחות – ולא בכדי. הסיכוי שכבל ינצח את עיני משול לסיכוי לזכות בלוטו. מתוך כ-400 ועדי עובדים ברחבי הארץ, רק כמה בודדים תומכים בו. לכך מתווסף התקציב המוגבל שעומד לרשותו שלא מאפשר לו להשקיע בקמפיין או בלוגיסטיקה מורכבים ביום הבחירות.

 

הבחירו להסתדרות

מצביעים בקלפי בת"א (צילום: דוברות)

 

כוחו האלקטורלי העיקר של כבל מצוי, לדעת תומכיו, במגזרי המיעוטים והגמלאים. במהלך סיור בנתניה בשבוע שעבר, אמר כבל: "אנו נלחמים בפחד. אנשים רוצים שינוי, אבל הם חוששים מהמנגנון, חוששים שיפגעו להם בפרנסה. הגמלאים הם אלה שנזנחו הכי הרבה על ידי עיני, ההסתדרות לא עשתה עבורם כלום. לכן חשוב להביא אותם לקלפיות, כי מי שכבר יגיע – יצביע עבורנו".

עיני השכים קום ובא להצביע בקלפי בדרך ההגנה בתל-אביב, שמוקמה בעיבורו של הרחוב בסמוך לסניף דואר מקומי. "החלטתי לבוא ולהצביע בדואר כי זה מספר שנים שהממשלה רוצה להפריט אותו, ונאבקתי יחד עם הוועד לשמור על פרנסת 7,000 משפחות", ציין עיני, "גם בקדנציה הבאה נשמור ונחזק את הדואר כחברה ממשלתית חזקה, בריאה ושומרת על עובדיה".

בהמשך אמר היו"ר המכהן לאתר ynet: "אנשים לא מטומטמים. הם יודעים מה עשינו בשבילם בחמש השנים האחרונות, הם מכירים את ההסכמים שהשגנו למען העובדים. זה לא היה כך לפני חמש שנים. ההסתדרות חזקה כמו שלא הייתה הרבה שנים".

 

כבל 

 

"עיני גר בדירת פאר"

את מערכת הבחירות שלו פתח כבל במסיבת עיתונאים בה קרא תיגר על העומד בראש ההסתדרות. "עיני גר בדירת פאר בצפון תל-אביב, בגד בעובדים לטובת המעסיקים והשליט משטר טרור ופחד בהסתדרות ובקרב הוועדים", ירה כבל וכינה אותו "המשת"פ של הממשלה".

מאחורי המועמד החדש ניצבות המפלגות קדימה ומרצ וקבוצת פורשי הליכוד. הוא אחראי לכך שההסתדרות הפכה לכלי ריק מתוכן", סנט ביו"ר. "המגשר הלאומי הפך למשתף פעולה עם המעסיקים. בתקופת כהונתו בהסתדרות, יותר עובדים הפכו לעניים ורבים ויתרו על מקום העבודה כי ראו שהדבר אינו משתלם להם.

"עיני", המשיך כבל, "מינה מקורבים למשרות בהסתדרות והפך אותה ל'חצר ביזנטית'. בת זוגו מונתה למנכ"ל רשת חינוך ואחיו למנכ"ל סיעתו בהסתדרות". כבל הוסיף וטען, למרות מאבקי העובדים מהשנה האחרונה וסיכומם בהסכמים קיבוציים, כי בתקופתו של עיני ירד היקף העבודה המאורגנת וכתוצאה מכך "בעוד 20 שנה לא תתקיים עוד עבודה מאורגנת בישראל ואנשים יועסקו בחוזים אישיים או כפרילאנסרים. עיני יהיה הקברן של העבודה המאורגנת בישראל, אם לא יחול שינוי דרסטי בישראל", אמר הח"כ.

"עיני ודאי יאמר להגנתו שהתפוררות העבודה המאורגנת אינה באשמתו, שההסתדרות אינה יכולה לטפל בכוחות השוק וכי קשריו הטובים עם משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים מועילים לעובדים. אבל זו אחיזת עיניים", פסק כבל. "ההסתדרות אינה יכולה לזנוח מאבקים ולשתוק כששוק העבודה הפך לגזלני ונצלני וכאשר דירות אינן בהישג ידם של אנשים עובדים והביטוח הרפואי מצטמצם. ההסתדרות הפכה לחלק מהשיטה ולכן היא נבעטה מהמחאה החברתית. לא ייתכן שמצד אחד ההסתדרות תשיג תוספת שכר של 1.5% ומנגד ההתייקרות במשק תגיע ל-10%. זהו צדו השני של התלוש".

עיני

 

המנכ"ל החדש של ISS ישראל פותח פה על עיני וההסתדרות

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה