עובדי "נייר חדרה" סגרו שערי המפעל ושובתים מהבוקר

עובדי "נייר חדרה" סגרו שערי המפעל ושובתים מהבוקר

העובדים חסמו את שער הכניסה למפעל ומנעו כניסת משאיות וספקים תוך שהם מניפים שלטים נגד מנכ"ל המפעל ונגד סמנכ"ל משאבי האנוש

שיתוף

14 ימי סכסוך העבודה במפעל נייר חדרה תמו, וכ-600 עובדיו עברו לצעדים אופרטיביים וסגרו הבוקר (ב') את שעריו ופתחו בשביתה. זאת לאחר שהמו"מ בתיווך הממונה על יחסי העבודה במחוז הצפון במשרד התמ"ת הגיע למבוי סתום.

העובדים טוענים לפגיעה בתנאי עבודתם, כאשר רק בשבוע שעבר דיווחנו כאן על כוונתה של הנהלת החברה לפטר כ-120 עובדים.

הבוקר, כאמור, חסמו העובדים את שער הכניסה למפעל ומנעו כניסת משאיות וספקים תוך שהם מניפים שלטים נגד מנכ"ל המפעל עופר בלוך ונגד סמנכ"ל משאבי האנוש צביקה אברמוביץ'. "עופר בלוך = כישלון", "צביקה אברמוביץ' = עושק מורשה", וכן "עופר בלוף – הסכמים יש לכבד".

יו"ר ועד העובדים, אדי חנונוב, טוען כי העובדים היו אמורים לקבל תוספת שכר בשיעור 2.5% למשכורת אפריל, אולם זו בוששה להגיע למרות שהייתה חלק מהסכם עליו חתמו. "נשבות עד שנחזיר את התנאים שהיו לנו. אסור לשכוח שמי שמביא את הפרנסה למפעל זה העובדים ולא ההנהלה", הכריזו.

בהודעת החברה לבורסה לניירות ערך נמסר: "בהמשך לדיווח המיידי של נייר חדרה בע"מ מ-14 במאי בקשר עם הודעת הסתדרות העובדים הכללית החדשה במרחב חדרה בדבר סכסוך עבודה, על רקע דרישות אחד מוועדי העובדים לתוספות שכר שיוענקו לכ-400 עובדים קבועים של החברה (מתוך סך של כ-3,200 עובדים המועסקים בחברה) – החברה מודיעה בזאת כי החל מהבוקר החלו העובדים האמורים בפעילות של השבתת הפעילות באתר החברה בחדרה.

צעדי ההתייעלות של נייר חדרה נובעים בעיקר מצמצום באספקת הגז המצרי לישראל, כך על-פי הדיווחים, החיוני לתפעולו. בחברה מעריכים, לפי ההודעה שמסרה, כי הפיטורים המתוכננים יביאו לחיסכון שנתי של 20 מיליון שקל. הנימוק לצעדים הללו הוא "הגידול החד בהוצאות האנרגיה של החברה, בשל הצמצום באספקת הגז הטבעי".

תוכנית ההתייעלות כוללת במקביל גם קיצוץ בשכר הבכירים (שכבר בוצע); ביצוע תוכנית פרישה מוקדמת והתייעלות הליכי רכש, לוגיסטיקה ושילוח.

נייר חדרה הציגה הפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2012, בהשוואה לרווח נקי של 41.2 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד, בנטרול הכנסות והוצאות חד פעמיות הסתכם ב-11.1 מיליון שקל לעומת רווח מקביל של 15.6 מיליון שקל בשנה שעברה. המעבר להפסד מקורו ישירות בירידה ברווח התפעולי שנבע מהתייקרות עלויות האנרגיה.

בתגובה פרסמה החברה את הדברים הבאים: "נייר חדרה מודיעה בזאת כי ביום 14.5.12 קיבלה מאת הסתדרות העובדים הכללית החדשה במרחב חדרה הודעה על סכסוך עבודה על רקע דרישות שהציג אחד מוועדי העובדים, המייצג כ-400 עובדים קבועים של החברה, מתוך סך של כ-3,200 עובדים המועסקים בקבוצה. כפי שעולה מההודעה, סכסוך העבודה נובע מדרישותיו של הוועד (שהינו אחד מתוך חמשת ועדי העובדים הפועלים בחברה) הנוגעות לתוספות שכר, שהוועד דורש כי החברה תעניק לכ-400 העובדים האמורים לאור ההסכם הקיבוצי עימם".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה