עובדי משרד הפנים בנצרת וביה"ח פוריה שובתים מהבוקר

עובדי משרד הפנים בנצרת וביה"ח פוריה שובתים מהבוקר

בוקר של שביתות בצפון: עובדי משרד הפנים בנצרת פתחו בעיצומים בשל מבנה מסרטן לטענתם. ב"פוריה" מוחים על עומס עבודה

שיתוף

האחיות בבית החולים סורוקה לא לבד. כ-300 עובדי מנהל, משק ואחזקה בבית החולים פוריה בטבריה פתחו הבוקר בשביתה ללא הגבלת זמן, כמו גם עובדי משרד הפנים בנצרת עלית.

כלל עובדי הניקיון, האלונקאים, עובדי האחזקה ופקידות הקבלה בבית החולים ובמרפאות החוץ ב"פוריה" שובתים. נוסף על כך, שובתים גם עובדי המטבח ולא מוגש מזון לחולים.

עילת העיצומים מוכרת: עומס רב בעבודה ומחסור בתקנים בה בשעה ששטחי המרכז הרפואי גדלו בשנים האחרונות משמעותית.

בהסתדרות אומרים כי פנו להנהלת בית החולים כדי לנהל משא ומתן אך נתקלו בהיעדר התייחסות. אי לכך הוכרז סכסוך עבודה לפני שלושה שבועות.

"העובדים קורסים תחת עומס העבודה וחוסר התקנים בבית החולים", אמר הבוקר אבי גבאי יו"ר ההסתדרות במרחב כנרת. "והנהלת בית החולים מצידה ממשיכה להתעלם מדרישות העובדים. אנו קוראים לה לפתוח במשא ומתן מידי לפתור את המצב".

 

מבנה מסרטן?

עיצומים גם במשרד הפנים בנצרת עילית. עובדי המשרד פתחו אף הם מהבוקר בצעדים ארגוניים, במהלכם אינם מקבלים קהל ולא משיבים לטלפונים, לא מקבלים דואר ואינם משתתפים בישיבות בוועדה המחוזית.

הסיבה לכך, לטענתם, נעוצה בסירוב האוצר להעבירם למבנה חלופי המוסכם על ההנהלה, ההסתדרות ו-ועד העובדים. לדבריהם, במהלך שש השנים האחרונות, כ-20 עובדים מתוך 64 חלו במחלת הסרטן כתוצאה מאנטנה גדולה המוצבת בצמידות למבנה המשרד. בנוסף, מלינים העובדים על ליקויי כבאות במבנה ומאיימים להחריף כבר מחר (ג') את צעדיהם.

יו"ר ועד עובדי משרד הפנים בנצרת עלית, דני קרקליס: "במהלך שש השנים האחרונות אנו נלחמים בכדי שיעבירו אותנו למבנה חלופי אשר ימנע את תחלואת העובדים ויהיה בטיחותי. בינתיים כ- 30% מעובדי המשרד חלו במחלת הסרטן. עד שמצאנו מבנה המוסכם על ההנהלה, ההסתדרות וועד העובדים- האוצר תוקע את זה למרות שמדובר בעלות נמוכה של כמיליון וחצי שקלים. כבר ממחר אנו נחריף את צעדינו במשרד".

 

שביתת אזהרה בסורוקה

כזכור, בשבוע שעבר נטשו אחיות בית החולים סורוקה את המחלקות למשך שלוש שעות, במחאה לטענתן על העומס הגבוה במחלקות בית החולים וחסך חריף בכוח-אדם.

זו אינה הפעם הראשונה בה מאיימים עובדי סורוקה בעיצומים ובהפסקת עבודה, על רקע עומס וצפיפות קשים בחתך רוחבי של אגפי בית החולים. בנתונים מספריים, מדווחים בסורוקה על תפוסה של 150% במחלקות הפנימיות בעיקר, שיעור שאף נסק למעלה מכך בחודשי החורף. וכאילו אין די בכך, המחסור באנשי הצוות הוביל את ועד האחיות הארצי להכריז על סכסוך עבודה כבר בינואר השנה. משלא נעשו צעדים בנושא, החליטו האחיות לנטוש את המחלקות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה