עובדי "מאוחדת" הפגינו היום בת"א: "נחריף את הצעדים"

עובדי "מאוחדת" הפגינו היום בת"א: "נחריף את הצעדים"

ההפגנה הייתה למעשה יריית הפתיחה במאבק עובדים ראשון מאז נוסדה הקופה.

שיתוף

עובדי קופת חולים מאוחדת הפגינו היום מול משרדי הנהלת הקופה ברחוב אבן גבירול בתל-אביב.

ההפגנה הייתה למעשה יריית הפתיחה במאבק עובדים ראשון מאז נוסדה הקופה. במהלך ההפגנה נישאו שלטים ונישאו נאומים ספונטניים על-ידי ראשי ועדי עובדים והעובדים בעצמם.

העילה למאבק היא טענתם של העובדים, כי מאז התאגדו בהסתדרות, מקיימת עמם הנהלת הקופה משא-ומתן למראית עין בלבד וללא התקדמות. בנוסף, טוענים כי ההנהלה משנה את מבנה הארגון ומאידך הוסיפה כ-120 משרות חדשות בתנאי שכר הגבוהים מהעובדים הקיימים במערכת ובדרגות ניהול.

יתר על כן, "ההנהלה מקזזת ומקפיאה תוספות שכר המגיעות להם ואף מניידת עובדים ממקום למקום ללא הסכמת העובדים, כאשר עובד שלא מסכים לניוד ייאלץ להתפטר", לשון העובדים המאיימים לפתוח בשביתה בימים הקרובים.

בקופ"ח מאוחדת מועסקים כ- 5500 עובדים. המוסד מעסיק רופאים, עובדים פרא רפואיים, עובדים במקצועות הרפואה הנוספים ועובדי מנהל. העובדים שהתארגנו הינם מכל הסקטורים למעט הרופאים. העובדים התאגדו בהסתדרות לפני כשנה וחצי בעקבות דו"ח מבקר המדינה לגבי התנהלות הנהלת המוסד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, איים להשבית את הקופה כבר בשבוע הבא. "ביום שני הקרוב יתקיים מו"מ בהשתתפותי," אמר. "אני מאוד מקווה שההנהלה הפנימה את המסר של ההפגנה והבינה שיש להתקדם לקראת הסכם ולא לנסות להשתמש בגרירת רגליים במו"מ כדי לשבור את העובדים. אם המו"מ לא יתקדם נחריף את הצעדים"

יו"ר ועד העובדים, שלה ונטורה אשכנזי קבלה ש"במשך שנה וחצי אנו מחכים בסבלנות ומקיימים מו"מ עם ההנהלה, מו"מ שהוא למראית עין בלבד ושכולו אחיזת עיניים. בינתיים בעוד ההנהלה החדשה מכניסה מאות עובדים חדשים בתנאי שכר משופרים משלנו, לעובדים הקיימים מקזזים ומקפיאים תוספות שכר ואף מניידים אותנו ממקום למקום ללא הסכמה".

תגובת ההנהלה
מקופת חולים מאוחדת נמסר אמש בתגובה: "הנהלת מאוחדת מכבדת את זכות התארגנות עובדיה ובטוחה כי ישכילו לנהל את עניינם כחוק ומבלי לפגוע ברמת השירות ללקוחות הקופה.
"הנהלת הקופה מנהלת משא ומתן אינטנסיבי מאז נובמבר 2011 עם נציגות העובדים ומאמינה שרק בדרך זו ניתן להשיג את המטרות המשותפות של ההנהלה והעובדים לטובת מאוחדת וציבור לקוחותיה.
"לפיכך, ההנהלה קוראת לעובדים לשוב לשולחן המשא ומתן ולקיים שיח הרואה מצד אחד את זכויותיהם של עובדי מאוחדת ואת הצורך בשינויים הנדרשים בקופה לעת הזאת".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה