עד שהמוות יפריד בינינו

עד שהמוות יפריד בינינו

אוסטרליה: עובדים מדור הבייבי בום לא ממהרים לפרוש לגימלאות. 10% אף מתכננים לעבוד עד המוות

שיתוף

מי שהזדמן לו לטייל באוסטרליה ולראות את חופי סידני המדהימים בוודאי חושב שהעובד האוסטרלי הממוצע רק מצפה בכיליון עיניין ליום שבו הוא יפרוש לגימלאות. דייג, טיולים בטבע, ציור, פיסול, גינון וכמובן – רביצה על חופי הים המשגעים…. כל אלה באופן מפתיע לא קורצים עד כדי כך לעובדים המבוגרים ביותר במשק האוסטרלי. כך עולה מסקר חדש שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי האנוש HC Online.

דור הבייבי בומרס, המהווה את ציבור העובדים המבוגר ביותר בשוק העבודה (ילידי 1945-1964), לא ממהר לצאת לפנסיה המיוחלת מסיבות של חוסר ביטחון כלכלי וחוסר מוכן להתמודד עם הגיל השלישי לאור יוקר המחייה ותוחלת החיים וחלק פשוט לא מרגיש מוכן, מבחינה מנטלית, לעבור לשלב הבא. אצל חלק הסיבות משולבות יחד.

מתוך הסקר האחרון עולה כי 10% מדור הבייבי בום מתכננים לעבוד עד המוות ועוד כ-20% מתכננים לעבוד לפחות עד גיל 71 (כשגיל הפרישה הרשמי באוסטרליה הוא 61-65).

40% שואפים לתקופת מעבר בין העבודה במשרה מלאה לבין הפרישה המוחלטת.

20% בלבד רוצים לסיים את העבודה במועד המתוכנן לפרישה.

50% אינם מתכוונים לצאת לפנסיה ביעד המתוכנן היות שהם מרגישים לא מוכנים כלכלים.

 מתוך הסקר בו השתתפו למעלה מ-2,500 עובדים בני 50 פלוס, עולה כי יותר ממחצית העובדים במשק מבקשים להאריך את תקופת עבודתם, בין אם זה מסיבות כלכליות, חברתיות או אישיות, אולם בו בעת, למעלה ממחציתם דורשים שהארגון יספק להם תנאים הולמים.

העובדים הוותיקים מוכנים ואףרוצים להמשיך לעבוד אך במסגרות גמישות, ימי עבודה מקוצרים או במשרות חלקיות ואפילו זמניות.

אליסון מונרו, מחברת SageCo לחישוב סיכונים פנסיוניים אמרה בריאיון תקשורתי: "מחקרים רבים מצביעים על כך שהעובדים מדור הבייבי בום אינם ממהרים לפרוש מהעבודה. חלקם הגדול דווקא היה רוצה להאריך את תקופת העסקתו ולכן ארגונים צריכים לעצור רגע ולשאול  רגע, האם העובד מעוניין לפרוש או שהוא מעוניין לשבת לדבר על הארכת העסקתו והתאנים הדרושים לו?'. מנהלים במשק עסוקים מדי בלבנות חבילות פנסיה ולתכנן את מסלולי פרישת העובדים במקום לנסות לבנות, יחד עם העובדים המבוגרים, מסלולי עבודה הולמים כך שגם הארגון ימשיך להנות מהתפוקה, הניסיון,הידע, הקשרים והכישורים של העובדים המבוגרים וגם העובדים מצידם ימשיכו להפיק תועלות ממקום העבודה. כל המחקרים מצביעים על כך שהעובדים המבוגרים מחפשים להמשיך אבל בתנאי עבודה גמישים יותר כשלצד זאת הם מחפשים אחר חיזוקים. הארגון צריך להראות לעובד הבוגר שהוא רצוי ומוערך. הארגון צריך להיות גמיש ולבצע את ההתאמות הנדרשות תוך דגש על צורכי הפרט."

האם אתם מנהלים שיחות טרום פרישה עם העובדים המבוגרים? האם הארגון מציע לעובדים מבוגרים אופציות לניוד לתפקידים אחרים, סביבת עבודה נוחה יותר, מסגרות עבודה גמישות יותר? עובד שהארגון החזיק במשך שנים יכול להיות נכס שממנו ניתן יהיה להמשיך להפיק תועלות עצומות ובו בעת -ללכת לקראת העובד ששירת את הארגון נאמנה לאורך השנים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה