סקר נוסף קובע: עליה מתונה בשכר עובדי ההיי-טק ברבעון הראשון

סקר נוסף קובע: עליה מתונה בשכר עובדי ההיי-טק ברבעון הראשון

שכרם של מפתחי אלגוריתמים זינק, בעוד תלוש השכר של מהנדסי תוכנה שמר על סטגנציה

שיתוף

יותר ויותר נתוני סקרים המתפרסמים לאחרונה מצביעים על שיפור בשכרם של עובדי ההיי-טק, בצד דיווחים ספורדיים על פיטורי עובדים בחברות אחרות.

סקר נוסף שפורסם בתחילת השבוע מדבר על עליה מתונה בשכרם ברבעון הראשון של 2012. שכרם של מהנדסי התוכנה שמר על יציבות, כאשר עובדים בעלי ניסיון הרוויחו 10-20 אלף שקל בחודש.

מהנדסים בעלי ניסיון של חמש שנים בממוצע השתכרו 15-25 אלף שקל, וזאת בדומה לרבעון הרביעי של 2011. אלא ששכרם של מפתחי אלגוריתמים בעלי שש ניסיון נסק משמעותית באותו רבעון, 20-32 אלף שקל לחודש לעומת 17-32 אלף שקל ברבעון האחרון אשתקד.

בענף החומרה נרשמו שתי מגמות. מחד, כמות הגיוסים קטנה כמעט בכל תחומי הענף. מאידך, השכר עלה מכיוון שקשה למצוא עובדים. לבוגרים חסרי ניסיון, גם כאלה שהגיעו ממוסד טוב, עם ממוצע גבוה, יהיה קשה להיכנס לענף, שמעדיף עובדים עם לפחות 3 שנות ניסיון. במצב הנוכחי החברות מפרסמות מעט משרות חדשות בתחום החומרה. ההערכה היא שהשוק נמצא כיום בשווי משקל – אין פיטורים ואין תוספת של משרות.

מהנדס חומרה בעל ניסיון של עד שנתיים הרוויח 14-21 אלף שקלים ברבעון הראשון של השנה, מול 12-18 אלף שקל ברבעון האחרון של 2011. מהנדס מערכת שצבר יותר מ-6 שנות ניסיון, הרוויח השנה 18-30 אלף שקל לעומת 20-28 אלף שקלים ברבעון הקודם אשתקד.

 

רוצים בוגרי צה"ל

בשבוע שעבר, דיווחנו על עלייה בשיעור של כ-30% בביקוש ליוצאי יחידות טכנולוגיות בצה"ל. כ-40% מתוכם מנותבים לתחומי התוכנה, האינטרנט והתקשורת בעוד כ-20% לתחומי החומרה והרב-תחומי.

15% מהם מבוקשים לתחומי הסיסטם, אינטגרציה ובדיקות וה-15% הנותרים לתחומי מחשוב אחרים.

ממיפוי הנתונים ואפיונם, עולה שיוצאי היחידות הטכנולוגיות של הצבא נחלקים לשני פרופילים עיקריים: הנדסאים או חיילים שאינם בעלי השכלה פורמלית או תואר אקדמי אך נטלו חלק בקורסים מטעם הצבא או מכללות חיצוניות וצברו ניסיון צבאי. הפרופיל הנוסף הוא עתודאים בוגרי תואר ראשון או שני, בעלי ניסיון מקצועי.

בחינת הממצאים מעידה שהמשתייכים לפרופיל הראשון ישתלבו לרוב בתפקידי סיסטם, תמיכה, בדיקות, אינטגרציה, שירות לקוחות באוריינטציה טכנולוגית ומתכנתי WEB. אם התעניינתם בשכרם, הרי שזה מתחיל ב-7,000 שקלים ומסתיים בתקרת זכוכית בסך 15,000 שקל בחודש.

הנמנים על הפרופיל השני ייבחרו לתפקידי פיתוח, מחקר, אלגוריתמים, מערכות מידע וניהול פרויקטים. שכרם בהתאם: 20-27 אלף שקל בחודש. עם זאת, בחלק מהמקרים היו אנשי פיתוח חומרה או תוכנה ואנשי אלגוריתמים ללא תואר ראשון, שהחלו את תפקידם בשכר התחלתי גבוה כמעט כמו של העתודאים.

בחישוב תנאי וטווחי השכר נכנסים כמה שיקולים ופרמטרים, בהם היקף לימודיו של המועמד במהלך השירות הצבאי, תארים מקצועיים שרכש, המוסד האקדמי בו נלמד התואר וכן ממוצע הציונים של התואר. לבד מכך ייכנסו למכלול השיקולים היבטים כמו מורכבות התחום והרלוונטיות שלו לתעשייה או לתפקיד מסוים בחברות ההיי-טק.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה