האירופאים עובדים על הגשמת החלום

האירופאים עובדים על הגשמת החלום

סקר של ה-CIPD מראה כי - 59% מקרב העובדים יחליפו עבודה קבועה בעבודה זמנית בתנאי ששם יוכלו להגשים את חלומם

שיתוף
הגדרות תפקיד בעבודה

כולם רוצים ביטחון פיננסי. כולם רוצים עבודה קבועה, כל עוד הם רוצים אותה. ואולם נראה כי המיתון הכלכלי הקשה הפך את העובד הממוצע להרבה יותר פרקטי, אחד כזה שיסכים לוותר על חלומות כדי לשלם את החשבונות, הנה מגיעות תוצאות של סקר חדש שמשנות את התמונה לחלוטין. 

על פי סקר של ה-CIPD שבו השתתפו 6,700 עובדים במדינות האיחוד האירופי: 75% עובדים כיום במשרות קבועות אולם 59% מהם יוותרו על קביעות ויקבלו חוזה עבודה זמני לתקופה קצובה או פרויקט בתנאי – שזו תהיה עבודת החלומות שלהם.

מקרב העובדים שמוכנים לקום ולעזוב עבודה קבועה לטובת עבודה זמנית, 32% יסכימו לעבור לעבודה זמנית רק אם היא תהיה לפרק זמן של שנה לפחות. כ-35% יעזבו ללא קשר לאורך תקופת העסקה.

מעסיקים שימו לב, המיתון מאחורינו. הפחד, החששות, הדאגה לטווח הארוך ותחושת הקיבעון מאחורינו. העובדים מתאוששים ומרימים את הראש וזה אומר שהם שוב יוצאים להגשים את עצמם בעבודה ולא רק לשמור על הביטחון התעסוקתי שלהם. לכן, על מנת שלא לאבד את האטלנטים הטובים שלכם, זה הזמן לשבת לשיחות אחד-על-אחד עם העובדים הטובים באמת ולשאול אותם: מה הם רוצים לקבל מהעבודה (מעבר לשכר והטבות), לאן הם שואפים להגיע, איך הם ירגישו שהם ממצים את הפוטנציאל שלהם ואיך אפשר לעזור להם להגשים חלום בעבודה.

מסר נוסף חשוב לא פחות שניתן להסיק מתוצאות הסקר הוא זה שאם פותחים משרה מעניינת ומאתגרת המאפשרת הגשמה עצמית או הגשמת חלום מקצועי, אפשר גם אפשר להציע את התפקיד כמשרה זמנית או כפרויקט ועל ידי כך לחסוך לארגון משאבים אדירים לטווח הארוך שכן שוק העבודה נע בקצב דינאמי ויתכן מאוד שתפקיד שיש בו צורך עסקי כיום לא יהיה רלוונטי או ישתנה במהותו בעתיד הקרוב. לכן, זה אולי הזמן לבחון את האופציה של העסקת עובדים בחוזים לפרקי זמן קצובים, על מנת להיערך טוב יותר לעתיד הלא ידוע. אבל כל זה אפשרי רק בתנאי שהתפקיד הוא באמת כזה שבו ניתן להגשים חלום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה