סכסוך העבודה הבא? עובדי בזק נגד משרד התקשורת

סכסוך העבודה הבא? עובדי בזק נגד משרד התקשורת

בוועד, שנחשב לאחד החזקים ביותר בשוק העבודה הישראלי, לא ממש אוהבים את נייר המדיניות המשרד לגבי תנאי התחרות בשוק התקשורת הקווי

שיתוף

על סכסוך העבודה התורן בשוק התקשורת המקומי יהיה חתום בקרוב, ככל הנראה, ועד העובדים של חברת בזק.

בוועד, שנחשב לאחד החזקים ביותר בשוק העבודה הישראלי, לא ממש אוהבים את נייר המדיניות של משרד התקשורת בנושא תנאי התחרות בשוק התקשורת הקווי. הוועד דורש שההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי תבוצע מיד לאחר שבזק תפתח את התשתיות שלה, תאפשר הוזלה במחיר השימוש ותגיע להסכם עם אחד המפעילים.

בעת האחרונה התקיימה פגישה בנושא אצל שר התקשורת משה כחלון, שבה השתתפו יו"ר ועד העובדים שלמה כפיר, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן ועו"ד רם כספי המייצג את עובדי בזק.

קדמו למפגש כמה סבבי פגישות בין נציגי העובדים לכחלון, שבהן נטל חלק גם יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

טענתם המרכזית של העובדים היא שהקמת השוק הסיטונאי בלי ביטול ההפרדה המבנית, כמוה כפגיעה בעובדים וביציבותה של בזק. העובדים חוששים שאם המתחרים יורשו להשתמש בתשתיות, ייפגע התמריץ של בעלי המניות לשדרג את הרשת. במשרד התקשורת אומרים שההפרדה המבנית תבוטל עד תשעה חודשים לאחר "הסכם מדף" עם אחד המפעילים, אך השר כחלון יוכל לשנות את ההחלטה אם יגיע למסקנה שהדבר יפגע בתחרות.

עם זאת, בבזק סבורים שבמשרד התקשורת לא יבטלו בסופו של דבר את ההפרדה המבנית. יו"ר הוועד, שלמה כפיר, אמר כי הוא "מאמין שהם יכבדו את מה שהבטיחו לעיני. מחובתנו לפעול כוועד עובדים על כל המשתמע מכך".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה