סיבות לא נכונות לשינוי קריירה

סיבות לא נכונות לשינוי קריירה

ישנן סיבות שונות שיכולות להביא להחלטה לשינוי קריירה, חלקן טובות ומוצדקות וחלקן פחות. שינוי קריירה אינו בהכרח שגוי, אם כי עליו להיעשות מהסיבות הנכונות ולאחר מחשבה ארוכה ורצינית

שיתוף

לעיתים אנשים עוזבים את מקום העבודה שלהם בשל בעיות שאכן מכבידות עליהן, במחשבה כי השינוי המבורך יפתור בעיות אלו. במקרים רבים הוא אכן פותר, אך אז נולדות בעיות חדשות איתן צריך להתמודד מחדש, ואין ערובה לכך שבעיות אלו לא יהיו מאתגרות אף יותר.

הסיבות לשינוי קריירה צריכות להיקשר לתשוקה למקצוע אחר, הגשמת חזון אישי, מגבלות גיל או מצב אישי מסוים, מעבר למקום מגורים מרוחק, וכד'. החשוב ביותר הוא לא לבצע שינוי קריירה בגלל מכשול נקודתי, שיכול להתרחש שוב גם בקריירה הבאה שלכם.

להלן 3 סיבות לא נכונות לשינוי קריירה:

מנהל רע

המנהל שלך לא מפנה את הזמן לספק לך משוב, מלבד פעם בשנה כשהוא מפתיע אותך בסקירת ביצועיך שנראית לך לא הוגנת. הוא לא נחמד אליך (ואולי גם לאחרים) באופן כללי, הוא לא מפרגן לביצועים הטובים ולפרויקטים המוצלחים שבצעת. והתחושה הרווחת היא שהוא אינו מרוצה, אף פעם. המצב הזה עגום ואינו מייצר רצון וחשק להגיע לעבודה מידיי יום, ופעמים רבות הוא מוביל לכך שאנשים יעזבו את החברה וישקלו קריירה חדשה. עם זאת, אף אחד לא מבטיח כי בחברה הבאה המצב לא ישנה. מנהלים רעים יש בכל מקום, והם לחלוטין לא סיבה מוצדקת להחליף עבודה – אלא אם כן נחסמו כל הדרכים להתמודד איתם וכלו כל הקיצין.

בטרם תרוץ להחלטה לשינוי קריירה בשל מנהל רע, ערוך רשימה מסודרת של יתרונות וחסרונות בקריירה הנוכחית שלך. חשוב על השכר, ההטבות, התנאים, אפשרויות הקידום, שעות העבודה, הגמישות, הפרויקטים המעניינים עליהם אתה עובד, היציבות בחברה, ועוד. האם כל אלו או רבים מתוכם, מספקים? במידה והתשובה חיובית והמכשול היחיד הוא המנהל שלך, מאוד רצוי לא להרים ידיים ולהתפתות לעבור לחברה אחרת. ישנם מספר דברים שתוכל לעשות במקום זה.

במידה והחברה אכן מאפשרת קידום, נסה לעשות כל שביכולתך על מנת לזכות בקידום המיוחל. בתפקיד הבא שלך בחברה ככל הנראה יהיה לך מנהל אחר. אולי אפילו תהיה כפוף ישירות למנכ"ל, ובכך תפתור את בעיית ההתמודדות עם המנהל הנוכחי. דרך נוספת להתמודד עם המנהל הגרוע היא לנסות להתיידד איתו, למרות הקושי. ייתכן ואף הוא מרגיש נדחה ולא אהוב, אולי הקרבה שלך אליו תשנה את האינטראקציות ביניכם – חשוב על כך כאתגר, זה עשוי להיות מעניין אפילו. במידה ולא מצאת שום דרך להתמודד עם המנהל ולשפר את היחסים ביניכם, תמיד תוכל לפנות למנהלים מעליו בדיסקרטיות ולבקש את עזרתם. העיקר שלא תתייאש ותבחר במקום עבודה חדש רק בגלל מנהל גרוע.

שכר

ישנם מקצועות רבים בהם השכר אינו גבוה במיוחד אך התנאים מצוינים, וזה אספקט משמעותי שיש להוסיף לסל השיקולים בהחלטה לשינוי קריירה. מורים למשל לא תמיד מרוויחים הרה, אך יש להם חופשות ארוכות בהם הם יכולים להשלים שכר, שעות עבודה נוחות המאפשרות להם לחסוך כספים על צהרונים ומטפלים לילדים, יציבות תעסוקתית ופנסיות טובות.
כמחליטים לבצע שינוי קריירה בשל שכר לא מספק, יש לשקול תחילה את כל התנאים הנלווים שלעיתים קרובות אף הם מתורגמים לכסף. אם למשל תעבור מעבודה של משרה חלקית לעבודה במשרה מלאה, ייתכן ותצטרך להשקיע כשליש מהשכר בצהרונים לילדים, במורים פרטיים וכד'. אלו דברים שיש לשקול בטרם ההחלטה. מורים שמחליטים לשנות קריירה בגלל שכר לא מספק, מגלים אח"כ כי הם צריכים לשלם הון תועפות לקייטנות בקיץ, כשלפני כן יכלו לחסוך את זה כשהיו בבית בתקופה זו.

שעמום

כמעט בכל מקום עבודה ישנן תקופות אינטנסיביות פחות. תקופות בהן העבודה כאילו נעצרת, בעיקר בתקופות הקיץ ובתקופות החגים. לפעמים התחושה היא שאתה מגיע לעבודה מידיי יום ולא עושה כלום. השעמום מתחיל לחלחל ואיתו המחשבה על מעבר לעבודה אחרת שתספק אותך יותר ותיצור אצלך יותר עניין. עם זאת, תקופות כאלו ישנן כמעט בכל מקום עבודה ולכן שינוי קריירה בשל הסיבה הזו, אינו רלוונטי.
במקום לרוץ לעבודה חדשה, תוכל למלא את הזמן שלך בתקופות אלו, בתכנים אחרים. תקופות השקט בעבודה הן זמן מצוין ללמוד משהו חדש, לקחת קורס שיקדם אותך מקצועית, או אפילו חוגים ולימודי העשרה שאינם קשורים לעבודה. חשוב על תחביב שתמיד רצית לעסוק בו ותתחיל לבצע זאת. זה זמן נהדר להגשמה עצמית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה