סונול תפטר עשרות עובדים; הוועד עומד להכריז על סכסוך עבודה

סונול תפטר עשרות עובדים; הוועד עומד להכריז על סכסוך עבודה

בעקבות הורדת מרווח השיווק ממכירת בנזין 95 אוקטן, הנהלת סונול תיאלץ לפטר עובדים. יו"ר הוועד: "מבין את ההנהלה, אבל אין לנו ברירה"

שיתוף

חברת הדלק סונול עתידה לפטר עשרות עובדים במטה החברה בעקבות הורדת מרווח השיווק – היקף הרווח המוקצה לחברות הדלק ממכירת בנזין 95 אוקטן בתחנות.

ועד העובדים, שכבר הזהיר לפני שבועות אחדים על העתיד להתרחש בעניין זה, מתכוון להכריז על סכסוך עבודה במחאה על הפיטורים. יצוין כי זהו סבב פיטורים שני מאז 2011, אז נשלחו ללשכת התעסוקה עשרות מתדלקים ועובדים ארעיים מאותה הסיבה.

בהנהלת החברה משילים מעליהם, כצפוי, את האחריות למהלך ומגלגלים אותה לפתחם של שר האוצר ושר התשתיות. "הורדת מרווחי השיווק באופן שרירותי, ומבלי להתחשב בחברות ובמצב השוק, מחייבת אותנו למהלכי התייעלות כדי להתאים את מבנה הפעילות של החברה למצב החדש", נמסר, "מהלכים אלו נעשים בשקיפות ובהידברות עם נציגי העובדים ומתוך מטרה להגיע להסכמות, עד כמה שניתן, על אופן המהלך".

"הממשלה דפקה אותם"

יו"ר ועד העובדים ויקטור ליבוביץ' הוסיף: "קודם פיטרו את העובדים הארעיים, עכשיו הגיעו לבשר החי: העובדים הוותיקים, חלקם 20 ו-30 שנה בחברה. רק לפני ארבעה חודשים חתמו איתנו על הסכם עבודה חדש. לא רצינו מהם שקל, רצינו רק שקט תעשייתי. עכשיו פתאום שוב מפטרים".

ליבוביץ' "גילה הבנה" לצעדי ההנהלה, אך ציין כי ידיו קשורות במובן זה. "אני מבין אותם, הממשלה דפקה אותם, אבל אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום. בינתיים אנחנו בהידברות עם ההנהלה ומנסים להגיע להסכם. אבל אם ההנהלה לא תחזור בה – ננקוט בצעדים, ואם יכלו כל הקצין – החברה תשבות".

שר האוצר, יובל שטייניץ ושר התשתיות, עוזי לנדאו, חתמו באוגוסט האחרון על צו המצמצם את רווחי חברות הדלק ממכירת דלק בתחנות בכ-19 אגורות לליטר. הורדת מרווח השיווק חלה אחרי בדיקה ארוכה של ועדה מקצועית שכונסה בתחילת השנה בהוראתו של לנדאו. שטייניץ תמך בהורדת מרווח השיווק ואילו לנדאו התלבט ועדיין טוען שהיה עדיף להוריד את מס הבלו שגובה המדינה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה