נציבת שוויון הדמנויות קוראת לשילוב נשים בוועדות הכנסת

נציבת שוויון הדמנויות קוראת לשילוב נשים בוועדות הכנסת

יום האשה הבינלאומי יחול בשבוע הבא, ובנציבות שיוויון הזדמנויות אספו נתונים המעידים על שיעור נמוך של השתלבות נשים בוועדות הכנסת

שיתוף
משרד התמת

יום האשה הבינלאומי יצוין בשבוע הבא (8.3), ובעקבות תהליכי הרכבת הממשלה החדשה פנתה היום נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, עורכת הדין אינה סולטנוביץ' דוד, אל ראשי המפלגות, וקוראת להם להציב נשים בכל ועדות הכנסת. לדבריה, היעדרות של נשים מוועדות הכנסת כפי שנעשה בוועדת החוץ והביטחון, הכספים, הכלכלה, חוקה וביקורת המדינה – מזיקה לתפקוד הוועדות משום שאין בהן נקודת מבט המייצגת את מחצית מהאוכלוסייה בישראל. חשיבות הצבת הנשים היא גדולה מאחר שוועדות אלה משפיעות ומובילות את המשק והחברה הישראלית.  

בהמשך הוסיפה הנציבה כי גם הצבת נשים כיושבות ראש ועדות היא חשובה במיוחד. המציאות מראה כי פרט לוועדה בכנסת ה-16 בה כיהנה אשה באופן חלקי (ברוטציה), מעולם לא כיהנו בהן נשים.

בכנסת הנוכחית קיים ייצוג שיא של נשים – 22.5% מכלל חברי הכנסת, כ-27 במספר. הדבר מעיד על רצון קהל הבוחרים לתת ביטוי רב יותר לנשים. על כן לדבריה, כעת מוטלת האחריות על כתפיהם של ראשי המפלגות, שעליהם להציב את חברות הכנסת בראש הוועדות וכך לקיים את רוח עיקרון שוויון הזכויות.

על פי נתונים שנאספו על ידי נציבות השיוויון, במהלך חמש השנים האחרונות לא כיהנו נשים בראש וועדות הכנסת הבאות: חוץ וביטחון, כספים, חוקה וועדת פנים והגנת הסביבה. בוועדת הכלכלה כיהנה אשה אחת ברוטציה (למעשה בחצי קדנציה), ובוועדת הכנסת וביקורת המדינה נשים היוו ייצוג זעום ביותר בראשות הוועדה.
הנתונים מצביעים על ייצוג נמוך של נשים בחברות בוועדות הכנסת: 7-16 אחוזים בלבד. גם בתפקיד יושבת ראש ועדת הכנסת כיהנה רק חברת כנסת אחת (דליה איציק). זאת לעומת 15 גברים בתפקיד זה. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה