האתגר הבא: לנהל את בני דור המילניום

האתגר הבא: לנהל את בני דור המילניום

איך הופכים את בני דור המילניום- המחוברים לאינטרנט בכל דקה, בעלי הפרעת קשב וסלידה מחוקים, לעובדים מצוינים?

שיתוף
דור המילניום

ידוע לכל שמנהל טוב הוא מנהל מעודכן- מעודכן טכנולוגית, מעודכן במצב השוק, מעודכן בשיטות ניהול ובאסטרטגיות שהוכיחו את עצמן וחשוב לא פחות, מעודכן במאפיינים המשותפים לעובדים החדשים שנכנסים לארגון.

כיום בני דור המילניום מתחילים לאייש יותר ויותר משרות, ומנהלים שאינם מפנימים את הלך המחשבה של עובדיו החדשים, עלולים להישאר מאחור. הכוונה לדור ה-Y, ילידי שנות ה-80 וה-90, אשר גדלו לתוך עולם עתיר פיתוחים טכנולוגים בתחום המחשבים, האינטרנט והסלולר ונגישות גבוהה לכלים ואמצעי תקשורת מתוחכמים.

בריאן האלינגן, מנכ"ל וממייסדי חברת HubSpot המתמחה בתכנות שיווק, מסביר באתר Inc. על הבדלי הגישה בין דור ה-Y לבין דור ה-X, כלומר בין בני דור המילניום לבין הדור שאליו הוא משתייך, דור המנהלים ילידי שנות ה-60 וה-70, ומציע מספר הצעות שיהפכו אותם לעובדים מצוינים ומרוצים כאחד.

כסף לעומת מטרה בעלת ערך

דור ה-X – כאשר דור זה סיים את הלימודים, הוא שאף להשיג עבודה שמשתכרים בה היטב.
דור Y –  דור חדש זה של מועסקים מונע הרבה יותר על ידי השגת מטרה בעלת ערך מאשר על ידי הכסף שהוא מרוויח. הם שואפים לשנות תעשייה כושלת, להציל את כדור הארץ, לצמצם פערים חברתיים וכו'.

הפתרון – אם המשימה שלכם השנה היא לשפר את הרווחים ב-5 אחוזים על ידי חליבת הלקוחות שלכם או על ידי חליבת הפלנטה, לא המילניומים הם אלה שייקחו בזה חלק. חשבו פעם נוספת.

OCD לעומת ADD

דור ה-X– הדור זה עבד בחריצות עבור הבוס בתקווה לזכות לטפיחה על השכם יום אחד ולהתקדם בסולם הדרגים בחברה. בדרך כלל העובדים נשארו באותה חברה למשך יותר משבע שנים. אילו היה לו מצב נפשי קולקטיבי, ניתן היה להגדירו כ- OCD – הפרעה טורדנית כפייתית.
דור ה-Y – הדור החדש עובד בחריצות בתקווה ללמוד עד כמה שאפשר ולהתקדם הלאה אל הפרויקט המאתגר הבא. הם בדרך כלל נשארים באותה חברה שנה וחצי. אילו היה להם מצב נפשי קולקטיבי, היה זה ADD – הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות.

הפתרון – זרמו עם ה-ADD על ידי יצירת תוכניות סבב תפקידים רשמיות, תוכניות הכשרה ששייכות לחוד החנית של החדשנות בתחומכם, סביבת עבודה שממנפת תקשורת באמצעות המדיה החברתית במקום לאסור על השימוש בה. "אתם תראו שהמילניומים הופכים נאמנים כמו שאנחנו היינו אז בימים ההם", אומר האלינגן.

מקום לעומת רעיון

דור ה-X–תפש את המשרד כמקום שאליו הולכים מתשע בבוקר עד שש בערב, מקום עם קירות אפורים, מקום שממנו לקח חופש למשך שלושה שבועות בשנה.
דור ה-Y – עבור הדור החדש המשרד הוא "רעיון" שאתם עובדים עבורו בשעות שנראות טבעיות, בזמן שבו אתם הכי פרודוקטיביים. הרעיון של חופשה איבד מתוקפו נוכח העובדה שאתם מסתובבים עם טלפון שיש לו יותר פונקציות ממחשב נייד בן חמש שנים.

הפתרון – היפטרו מכל המשרדים, כולל זה שלכם, ואפשרו לכולם לעבוד במרחב פתוח כדי לעודד שיתוף פעולה. היפטרו מכל החוקים שקשורים לשעות משרד (חוץ מאשר מרכזי שירות ומקומות עבודה מסוג זה), בטלו את מדיניות החופשות הישנה. תנו להם לקחת "חופשה" מתי שהם רוצים.

חוקים לעומת שיפוט

דור ה-X–קיבל ספר הדרכה ביום הראשון בעבודה והתבקשנו לקרוא אותו. החוקים הענישו את הרוב על טעויותיו של המיעוט.
דור ה-Y – המילניומים אינם אוהבים חוקים. יש בהם רעב שאינו יודע שובע שיתייחסו אליהם כאל בוגרים.

הפתרון – השליכו את ספרי ההדרכה לעובדים והתחילו מאפס. החליפו כמה שיותר חוקים בהנחיה הפשוטה הזאת: "השתמשו בשיפוט נכון."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה