נדחו לסוף החודש פיטורי עובדים מידיים באל-על

נדחו לסוף החודש פיטורי עובדים מידיים באל-על

אל על הפסידה ב-2011 לא פחות מ-49 מיליון דולר מסיבות רבות ומגוונות, מה שמחייב אותה לחתוך בשומן ובבשר החי כאחד בצעדי התייעלות

שיתוף

על רקע מחטף הרגע האחרון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע למדיניות השמיים הפתוחים שקוצצה אתמול, סיכמו מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי ויו"ר ההסתדרות עופר עיני לדחות את הקיצוצים בתנאי העובדים עד סוף מאי.

אל על הפסידה ב-2011 לא פחות מ-49 מיליון דולר מסיבות רבות ומגוונות, מה שמחייב אותה לחתוך בשומן ובבשר החי כאחד בצעדי התייעלות יצירתיים יותר או פחות. בחברה בוחנים בימים אלו, בין היתר, את המבנה הנכון של מספר העובדים ותנאי העסקתם.

בשל כך פנה עיני לשקדי וביקש ממנו לדחות את מימוש הפיטורים המידיים לסוף החודש, ושקדי נענה לבקשתו. בהסתדרות אומרים כי היו"ר מתכוון להיות מעורב בפתרון הסוגיות המהותיות עמן מתמודדת אל-על כעת.

כ-200 עובדים פוטרו מאל-על בחודשים האחרונים, ובתחילת השנה הנוכחית העסיקה חברת התעופה הלאומית 5,791 עובדים, מתוכם 1,955 עובדים זמניים. מרבית המפוטרים בגל האחרון היו עובדים זמניים, שיכולים לעבוד בחברה פרק זמן של עד חמש שנים.

בסוף 2011 ביצעה אל על הפחתת שכר בשיעורים של עד 20% בהנהלה, והעובדים המועסקים תחת חוזה אישי, כמה עשרו במספר, הסכימו להפחתה של 3%-7.5% בשכרם.

 

ההכנסות דווקא גדלו

הפסדיה של אל על ב-2011 נבעו בעיקר מעליית מחירי הדלק והמיתון הכלכלי בעולם בחציה השני של השנה. יתרה מזו, היצע הטיסות לנתב"ג מצד החברות הזרות המשיך לגדול ונתח השוק של החברה הישראלית בנתב"ג ירד מארבע טיסות לכל עשר המראות לשלוש טיסות מכל עשר. במקביל, ירדה התפוסה בטיסותיה של אל-על ל-80.3%, הרמה הנמוכה ביותר בשנים האחרונות.

בצד הפסד של 49.4 מיליון דולר ב-2011 כולה, הפסידה החברה 7.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של אותה שנה, לבדו. זאת, לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010. ההכנסות עלו ב-1.5% ל-485 מיליון דולר ברבעון המדובר. בכל 2011 גדלו הכנסות אל על ב-3.6% והסתכמו ב-2.04 מיליארד דולר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה