מקום עבודה טוב ללב

מקום עבודה טוב ללב

האגודה לבריאות הלב האמריקאית העניקה את התואר מקום עבודה טוב ללב לשישה ארגונים עם מדיניות רווחה יוצאת דופן

שיתוף
מקום עבודה ידידותי

מקום עבודה ידידותי

האגודה לבריאות הלב האמריקאית העניקה לשש חברות באזור Lehigh Valley שבמדינת פנסילבניה את התואר – מקום עבודה ידידותי ללב. מדובר על חברות אשר משקיעות משאבים יוצאים מן הכלל כדי לספק לעובדים שלהם סביבת עבודה בריאה ומאוזנת, המונעת או לפחות מעקב מחלות לב וסיבוכים קרדיולוגים למיניהם.

מתוך ידיעה שהתפרסמה באתר חדשות מקומיותשל אזור Lehigh Valley עולה כי האגודה עורכת את תחרות מקום העבודה הידידותי ללב פעמיים בשנה. בסוף בדקה האגודה את העסקים האזוריים שהגישו את מועמדותם על פי קריטריונים שונים ומוגוונים, כשהיא שמה את הדגש על מדיניות הרווחה ואת המשאבים שמשקיע כל עסק בנושא בריאות העובדים. הפרמטרים לבחירת מקום העבודה הטוב ביותר כלל התייחסות לתוכניות ביטוח בריאות, חדרי כושר, אספקת מזון ושתיה בריאים במקום העבודה, הנגשת מידע בנושא בריאות, תזונה, כושר ואפילו נוהל שמאפשר לעובדים להגיע לעבודה בנעליים אורתופדיות (או מדיניות רווחה שמעודדת את העובדים לנעול נעליים אורתופדיות) נכלל במשוואה.

כיצד הופך ארגון למקום עבודה ידידותי ללב?

ArtsQuest, העמותה לקידום האומנות, נבחרה כאחת משש המעסיקים הידידודתיים ללב. מרק דמקו, דובר העמותה, אומר שהעובדים בארגון רשאים כולם לנצל את הספריה הכוללת מידע עצום (ספרי עיון, כתבי עת וכיו"ב) וכך להרחיב את הידע וההבנה בנושאי בריאות. בנוסף, הקמפוס בו ממוקמת העמותה מוקף במסלולי הליכה/ טיול וסיורים מודרכים והעובדים רשאים ואף מוזמנים לצאת לטיולים רגליים במהלך יום העבודה. כמו כן, העובדים מוזמנים להשתתף בתחרויות ריצה, טיולי אופניים ושאר אירועי הפורט השונים המתקיימים בקמפוס כמה פעמים בשנה.

סינדי קרצ'ר, מנהלת משאבי אנוש בעמותה, מציינת כי העמותה מעודדת את העובדים שלה להגיע בלבוש קליל וספורטיבי (בחולצות טי-שירט נוחות, נעלי טניס או נעלי התעמלות וכיו"ב), כך שלכל העובדים למעשה קל לשלב פעילות ספורטיבית בקמפוס במהלך היום.

לדברי קרצ'ר, המזנון שעומד לרשות העובדים מציע לעובדים ארוחות בריאות כמדי יום וכאמור גם בישיבות צוות בהן מוגש כיבוד ושתייה, אלו נבחרים בקפידה כך שכל מה שמוגש הינו על טהרת הבריאות.

רשת בתי החולים Lehigh Valley Health Network נכללה אף היא ברשימת מקומות העבודה הידידותיים ללב בסוף 2012 וזאת בשל מדיניות הרווחה הייחודית הנהוגה ברשת. קרול מישלס, מנהלת תחום רווחה (הסברה וחינוך לרווחה), טוענת כי שיטת האחריות על הרווחה בצורה מחלקתית (בכל מחלקה יש ממונה על הרווחה), מאפשרת לרשת (שמאגדת 3 בתי חולים) לתת לעובדים סביבת עבודה כמה שיותר בריאה.

לפני כמה שנים יזמה רשת בתי החולים את תוכנית הרווחה המחלקתית ובמסגרתה מונה דיקאן הרווחה (Dean of Wellness) שתפקידו לקדם את נושא הרווחה קרי הוא אמון על הסברה, הצבת יעדים ועל עמידה ביעדי בריאות במהלך היום יום. כך לדוגמה, דיקאן הרווחה אחראי לוודא שבמחלקה שלו יש לעובדים זמן לקחת הפסקות לצורך מתיחות, הליכה או כל פעילות ספורטיבית אחרת במהלך המשמרת. כמובן שהעובדים ב- Lehigh Valley Health Network לא יתקשו לעמוד ביעדי הרווחה ולא יתאמצו יתר על המידה כדי לשמור על כושר שכן הרשת מעמידה לרשותם חדרי כושר ושיעורי התעמלות במהלך שעות היום.

עובדי Lehigh Valley Health Network מוזמנים להשתתף בסמינר בריאות כמדי שנה אך עיקר המאמצים מרוכזים ביום יום. לכן הגבירה הרשת את המוערבות שלה בנושא תזונה, כשהיא מחליפה ספקים וכעת המכונות לממכר חטיפים מציאות לעובדים חטיפי בריאות. כמו כן, המזון בחדר האוכל של העובדים הפך 'רזה' יותר, בריא יותר ומושם כיום דגש גדול יותר על ארוחות צמחוניות, ארוחות דלות שומן ועתירות סיבים תזונתיים. כיום התפריט בחדר האוכל מכיל מידע על המנות המוגשות, לרבות רכיבים וערך קלורי.

Crayola LLC, החברה שמייצרת ציוד אמנות, נכללה ברשימת העסקים הידידותיים ללב בזכות הניוזלטר החודשי שיוצא לכל העובדים כבר משנת 2006, אשר מוקדש כולו לקידום המודעות למניעת מחלות לב. Crayola LLC מציעה לעובדיה תוכנית רווחה ייחודית בשם Get Moving. זהו אירוע דו שנתי שכולל 6-8 שבועות של אימון ספורטיבי. העובדים מחולקים לקבוצות במהלך השבועות הללו, והם נדרשים ללכת כשכל דקת הליכה נספרת ומטרת הקבוצה היא להשיג כמה שיותר נקודות כך שפעמיים בשנה, למשך 6-8 שבועות – כל העובדים בתנועה.


יש המון דרכים לשמור על בריאות העובדים ולקדם תוכניות רווחה. בואו לשמוע עליהן בכנס wellbeing – רווחת העובדים – כנס ללא עלות. לחצו כאן לפרטים


 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה