מערכות מידע ממנפות את משאבי האנוש

מערכות מידע ממנפות את משאבי האנוש

"הטכנולוגיה דווקא מיטיבה עם העובד", טוענת ענת מרקוס, שתרצה בנושא מערכות מידע בשירות משאבי אנוש בכנס HR Tech

שיתוף
מערכות מידע ומשאבי אנוש

מערכות מידע ומשאבי אנוש

ענת מרקוס, אשר תרצה בכנס HR Tech, שייערך ב- 11.6 במרכז הכנסים וואהל סנטר (מול אוניברסיטת בר אילן), מביאה עמה רוח של חדשנות בטכנולוגיה. בהרצאתה היא תדבר בעיקר אודות שימוש נכון ויעיל בטכנולוגיות חדשות במחלקות משאבי האנוש בארגונים, על מנת להפיק את המרב מיתרונות החברה לצד דאגה כנה לרווחת העובד.

מרקוס היא מנהלת טכנולוגיות גלובאליות לניהול משאבי אנוש בחברת טבע, ומתמחה בניהול טכנולוגיות עסקיות ב-HR. בהרצאה היא תחלוק מניסיונה הרב ומחזונה לגבי עתיד התחום. מרקוס, בעלת תואר ראשון במערכות מידע ותואר שני במנהל עסקים (את שניהם למדה בארצות הברית), מספרת כי "את הקריירה שלי פיתחתי על התפר שבין מערכות מידע למשאבי אנוש. כבר בתפקידי הראשון, עם סיום הלימודים, בתור סופר יוזר בסלקום, הגעתי להכרה כי מערכות מידע עשויות להוות כלי יעיל לקידום העסק. לאחר מכן עברתי לקומברס, שהיתה בתקופה של צמיחה וגדילה בינלאומית, ולשמחתי גם שם הסמנכ"ל הכיר בחשיבות מערכות המידע במשאבי האנוש".

ענת מרקוס
ענת מרקוס

מהי בעצם חשיבות מערכות המידע?

"משאבי אנוש רוצים להיות שותף עסקי, לשבת בשולחן המנהלים הבכירים, להיות משמעותיים לעסק, ולכן גם הם חייבים לבוא עם רקע ובסיס ומידע ונתונים, לא מספיק להביא את הצדדים הרכים", משיבה מרקוס, "צריך להביא את הדאטה עצמה, לנתח את כוח האדם, איך לתכנן אותו מול האתגרים העתידיים. צריך לבנות תהליכי עבודה ותשתיות על מנת לאסוף את המידע באופן שוטף. הטכנולוגיות של משאבי מידע מאפשרות להכיר בנתונים, ולהשתמש בהם כדי לקבל החלטות, גם מבחינת תהליכי עבודה, ייעול ובקרה. השדרוג מכוח אדם למשאבי אנוש הוא בעצם בשימוש בטכנולוגיה", מבהירה מרקוס, "אם בעבר היו עושים הערכת עובד בטופס, שהיה הולך לאיבוד, ולא היה ברור עם היעדים של המנהלים מותאמים ליעדי החברה. הרי משאבי האנוש אמון על ההוצאה הגדולה בארגון, שהוא כוח אדם, ולכן חשוב מאוד לנהל אותו באופן נכון, בדיוק כמו שמנהלים כל משאב אחר של הארגון", היא מסכמת.

נקודה חשובה, האם בדרך לייעול טכנולוגי נשכח הפן האנושי, העובד ורצונותיו?

 "להפך", מרגיעה מרקוס, "הטכנולוגיה אינה ההפך מאנושיות. הטכנולוגיה בארגון ובניהול יכולה לעזור לעשות את הדברים באופן שמיטיב עם העובד, לשפר את החוויה שלו בעבודה, בשותפות עם משאבי האנוש. הטכנולוגיה לא מחליפה את השיחה בין העובד למנהל משאבי אנוש, היא רק מוסיפה, היא מפנה את הזמן".

"כמו כן", היא מוסיפה, "הדור הבא של העובדים, דור ה-Y, גדל בסביבה שהטכנולוגיה מנהלת אותה, הרשתות החברתיות, הסמארטפונים, המחשבים, הכל סופר טכנולוגי. לכן הארגון צריך לאפשר להם את הסביבה שהם מכירים באופן טבעי. כאשר הם רוצים לבקש חופש או מתבקשים למלא הערכת עובדים, היא צריכה להוריד טופס, לקבוע פגישה עם משאבי אנוש. זה לא טבעי עבור מי שרגיל לשוחח בצ'אט במקום לדבר בטלפון. נוצר פער מטורף בין הטכנולוגיה שמתנהלת בחיים שלנו לבין התרבות הארגונית של עולם העבודה, ומערכות מידע באות ומייצרות את ההלימה המתבקשת".

בהרצאתה תסביר מרקוס את כיצד השימוש היעיל במערכות המידע בחברת טבע הביאו למינוף יתרון הגודל והפריסה הגיאוגרפית של הארגון. עם החלפת המנכ"ל החדש, טבע עוברת שינויים באסטרטגיה העסקית שלה, היא שואפת למצב את עצמה כאחת החברות הגדולות והמשמעותיות בשוק העולמי. כל גופי השירות בחברה, מכספים ועד משאבי אנוש, נערכים לתת שירותים גם בתוך הארגון באופן שונה מבעבר. אחד הגופים הוא מחלקת משאבי אנוש אשר בונה את עצמה מחדש. "על מנת למנף את היתרון התחרותי של טבע, ועל מנת שהשינוי הזה יצליח", מדגישה מרקוס, "היה עלינו להקים גוף משאבי אנוש שיכול להיות יעיל בארגון שנמצא בפיזור גדול ובפריסה גיאוגרפית רחבה. הטכנולוגיה של מערכות המידע מאפשרת את המעבר לניהול מתקדם של משאבי האנוש, שהוא הכרחי בארגון שהופך לגוף גלובאלי", מסבירה מרקוס, "מפני שעל מנת שהשינוי יצליח, צריך מידע, נתונים על עובדים, וכן שקיפות בלחיצת כפתור".

בואו ללמוד ולהתחדש עוד על טכנולוגיות משאבי אנוש בכנס HR-Tech. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. המידע והכלים כבר קיימים – צריך רק העוז לקבל החלטה "ולמכור" אותה לארגון!

השאר תגובה