יותר מרבע מהמעסיקים מעוניינים בשקיפות של השכר!

יותר מרבע מהמעסיקים מעוניינים בשקיפות של השכר!

חלק לא זניח מהמעסיקים היה רוצה שנושא המשכורות יידון בגלוי בחברה, העובדים מתלהבים פחות. ממה זה נובע? ולמה זה צריך להיות חשוב למנהל משאבי האנוש?

שיתוף
שקיפות שכר

יש כל מני פרטים בחיים שלנו שאנו מעדיפים לא לחלוק עם הזולת. גובה השכר נוטה להיות אחד מהם. סקר חדש מראה שכמעט אחד מכל שלושה מעסיקים היו מעדיפים שקיפות בשכר העובדים!

29% מהמעסיקים מעדיפים שקיפות של השכר ודנים עם העובדים על המשכורות בפתיחות, כך מראה סקר חדש של CareerBuilder שבוצע בארצות הברית. נתונים נוספים מהסקר מלמדים ש-47% מהמעסיקים חושבים שגילוי ופתיחות בנושא המשכורות הוא דבר חיובי, 53% רואים שקיפות של התשלום כדבר שלילי. כאמור, מתוך התומכים בשקיפות, יותר מרבע מיישמים אותה בפועל.

רוב המעסיקים אמנם מתנגדים לשקיפות, אבל מדובר ברוב קטן (53%). פחות ממחצית (42%) מכלל הנסקרים טוענים ששקיפות של מדיניות התשלומים עלולה לגרום לקנאה ולבעיות במורל. אחד מתוך שלושה מהמעסיקים שנסקרו אמר ששקיפות כזו היא חדירה לפרטיותו של העובד. כמעט חמישית מהמעסיקים (19%) אמרו שהשקיפות עלולה להוביל לתביעות הקשורות לאפליה בתשלום. כאן אי אפשר שלא להרים גבה: אין כמעט ארגון שבו כל העובדים, אפילו באותו תפקיד, מקבלים את אותו שכר, כיוון שיש גורמים כמו ותק, השכלה וניסיון שעשויים להצדיק תשלום גבוה יותר לאחד ונמוך יותר לאחר מבלי לעבור על החוק. אז ממה בעצם חוששים המעסיקים הללו?

כאמור, חלק ניכר (42%) מהמעסיקים סבורים שדיונים גלויים על שכרם של העובדים עשוי להיות חיובי. כמעט רבע (24%) מכלל הנסקרים אמרו שהשקיפות מבטיחה שוויון בתשלום. שיעור דומה (23%) טען ששקיפות זו עשויה להפריך השערות שגויות.

לא מרוצים מהשכר ולא רוצים שקיפות

ומה בנוגע למועסקים עצמם? רובם של העובדים אינם תומכים בשקיפות של השכר. כמעט שני שלישים (65%) מהעובדים לא היו רוצים שנושא התשלומים יידון באופן פתוח. מעניין שאחוז זהה סבור גם שהמשכורת שהם מקבלים נמוכה ממה שהיו רוצים לקבל. האם תשלום שישביע את רצון העובדים יפתור את המחלוקת על השקיפות? רוזמרי האפנר, סגנית נשיא לתחום משאבי אנוש ב-CareerBuilder, אמרה: "חברות רבות, בסקרי המועסקים שלהן, שואלות, 'האם את/ה מרוצה מהתגמולים שלך?' אך זוהי אינה דרך יעילה במיוחד להתייחס לכך, כיוון שכמעט כל אחד יגיד לכם שהוא רוצה שישלמו לו יותר." האפנר מציעה שאלה טובה יותר: "האם את/ה חש/ה שהחלטות הקשורות לתשלומים מתקבלות בבהירות?"

פתיחות בנוגע לשכר עשויה להגביר הנעה ולעודד את המועסקים לשאול שאלות נכונות. מסיבה זאת ברשת Whole Food Market יישמו את הגישה כי כל עובד יכול לדעת כמה מרוויח כל עובד אחר ברשת כולה. הדבר מחייב את המעסיקים להוגנות, כי אם עובד מרוויח פחות מעובד אחר בדרג זהה ורוצה לדעת למה, הוא צריך לקבל תשובות שלא רק מוכיחות שהמצב חוקי, אלא שגם יספקו אותו, למשל: "שניכם מנהלי סניף, אבל אצלו סקרי שביעות רצון הלקוחות טובים יותר".


מדיניות שכר ותגמולים בחברות וארגונים ידונו בהרחבה במסגרת כנס שכר והטבות.

למידע נוסף ורישום לכנס שכר והטבות – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה