מנהל הסדר פנסיוני – מדוע ארגונים זקוקים לו?

מנהל הסדר פנסיוני – מדוע ארגונים זקוקים לו?

מה זה מנהל הסדר, מה כולל השירות ומדוע בעצם ארגונים צריכים אותו?

שיתוף
עניבה

מנהל הסדר פנסיוני

מנהלים נדרשים כיום לתת את הדעת בנושא פנסיה לעובדיהם, התופס מאז ומתמיד מקום חשוב אצל כל עובד בכל דרגה. עם התפתחות והתווספות של עוד ועוד מסלולי פנסיה וביטוחי מנהלים במהלך השנים, נולד גם הצורך במנהל הסדר, אותו נציג של חברת הביטוח שיעשה לנו סדר בנושא החשוב הזה, שמהווה עבור כולם פתרון מקצועי ומענה לכל שאלה בנושא הגדול הזה. אז מה זה בדיוק מנהל הסדר ולמה הוא כל כך משמעותי עבור ארגונים?

הסדר פנסיוני הוא שם המתייחס למערכת התנאים הפנסיוניים מכוח החוק או במסרת תנאי העבודה בארגון. מנהל הסדר פנסיוני הוא סוכן ביטוח עצמאי הממונה על תפעול התוכניות הפנסיוניות של העובדים עבור מעסיקים בארגונים גדולים.

כאשר נולדו ביטוחי המנהלים בשנות ה-70, הלכו והתרבו סוכני הביטוח. המעבר של עובדים ממקומות עבודה לאחרים יחד עם ביטוח המנהלים שלהם, הצריך עוד ועוד סוכנים שיעסקו במתן יעוץ ושירות הן לעובדים והן לארגונים. באופן זה גבר הצורך במתן שירות מקצועי תחת קורת גג אחת. נוספו לכך הצרכים של שליטה ובקרה בכל נושא התשלומים החודשיים, פיצולם והעברתם לגופים השונים, וכן ידע ברמת מומחה בתחום המיסוי וההשקעות. כך במהלך שנות ה-80 התפתחו מנהלי ההסדרים, תוך גיוס של עוד ועוד עובדים מקצועיים לתחום.

השירות של מנהלי ההסדרים משתנה מחברה לחברה, ולרוב הוא כולל העברה חודשית של כספים למוצרים הפנסיוניים ולביטוחי המנהלים, יעוץ לעובד בבחירת מסלול פנסיה, ליווי עובדים במקרים של תביעות מחברות הביטוח וקרנות הפנסיה וכן דיווחים ועדכונים שוטפים בנושא הפנסיה הן לעובד והן למעסיק.

אביעד קוזליק, סמנכ"ל נ.פ.א סוכנות לביטוח:

"השינויים התכופים בענף הפנסיוני, הכוללים שינויים מהותיים בתנאים של התוכניות באופן הניהול והיבטי המיסוי, מחייבים ידע רב בתחומים רבים: ביטוח, מיסוי, השקעות וכו'. לרוב העובדים והמעסיקים אין את הזמן כדי להתעמק בתוכניות השונות ובלימוד השינויים בענף הפנסיוני, ומכאן נוצר הצורך במנהל הסדר פנסיוני.

"למנהל הסדר בארגון יש יתרונות למעסיק ולעובד כאחד:

 יתרונות לעובד:

טיפול מקצועי בכל סוגי הביטוחים וההסדרים מול כל הגופים בשוק.

ריכוז כל התוכניות אצל גורם מטפל אחד.

מערכת ייעוץ מתקדמת להצגת ריכוז התוכניות הפנסיוניות לעובד וסימולציה לגיל הפרישה.

הטבות לעובד תחת המעסיק כגון: הקלות בתנאי חיתום, הטבות בדמי ניהול וכו'.

שירות אישי ברמה מקצועית גבוהה

יתרונות למעסיק:

 עבודה מול גוף אחד שמנהל את כל ההסדרים של העובדים.

קבלה של דוח צבירת פיצויים מרכז ומבוקר למעסיק מגורם אחד.

גביה מרוכזת ובקרה תחת גורם אחד.

הטבות ותעריפים מוזלים לעובד ולמעסיק".

 לסיכום מזכיר קוזליק כי "לא לעולם חוסן": "אנשי האוצר בשם חופש הבחירה מתכננים מהפכה נוספת החל משנת 2014  –  כל עובד יוכל לבחור את סוכן הביטוח שלו! המשמעות של החלטה זו למעסיק היא מעמסה תפעולית כבדה ופגיעה בסל ההטבות הן למעסיק והן לעובד. אנו ממליצים למעסיקים להתחיל להיערך לשינוי זה.
ועל זה נאמר : 'לא החזקים ביותר, או האינטליגנטיים ביותר הם ששורדים, אלא אלה המגיבים בדרך הטובה ביותר לשינוי'."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה