שיתוף

יותר ויותר חברות משלבות כיום בצוות משאבי האנוש שלהן משרה בכירה בשם HRBP – שותף משאבי אנוש לנושאים עסקיים. למה בעצם יש צורך בשותף עסקי במשאבי האנוש, הרי אגפי ומחלקות משאבי האנוש עוסקים באנשים, לא בצד העסקי.

אבל מתברר שיותר ויותר ארגונים מבינים את הקשר ההדוק שבין ניהול המשאב האנושי על כל האספקטים שלו, לבין התפתחותו העסקית של הארגון, מידת התחרותיות שלו בשוקי היעד שלו והיכולת שלו להגדיל את השורה התחתונה בדוח הרווח והפסד.

הגשר שמחבר את האנשים עם עסקים

תפקיד ה-HRBP הוא להוות את הגשר בין ניהול המשאב האנושי לבין ניהול העסק כיחידת רווח. מנהלי ה-HRBP עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מנהלים בכירים בארגון, כולל ההנהלה הבכירה ביותר, כדי לפתח סדר יום של משאבי אנוש שתומך באופן הדוק במטרות העסקיות של הארגון.

זאת ועוד, השותף העסקי במשאבי האנוש מהווה חלק מהתפנית שקיבלה מחלקת משאבי האנוש בכל הקשור לשיטות ואופני תפקוד.

ככל שיותר ארגונים מבינים את משמעות התרומה של משאבי האנוש לצד העסקי של הארגון, כך מתרחקים הארגונים מהמבנה הריכוזי המרוחק שהיה בעבר למחלקת משאבי האנוש, שעיקר תפקידה היה לבסס ביורוקרטיה, להוציא הנחיות, לארגן ימי\ערבי גיבוש פעם בשנה, ולתת מתנות לחג ולימי הולדת.

החוליה המקשרת

מנהל ה-HRBP הוא החוליה המקשרת בין ניהול המשאב האנושי לבין ניהול העסק וההנהלה הבכירה. הוא מתמקד בליווי וייעוץ להנהלה, באופן שניתן יהיה לרתום את תרומת המשאב האנושי להתפתחות העסק כולו. ה-HRBP אמור להיות השותף האפקטיבי להנהלת הארגון במימוש האסטרטגיה הארגונית שלה, ולייצר ערך לארגון.

אין ספק שכמעט כל מנהל משאבי אנוש, בפרט אם יש לו ניסיון של שנים רבות בתחום, נושא עיניו למשרה זו. בין השאר משום שכגודל האחריות כך היקף השכר וההטבות.

ניסינו לבדוק, אילו איכויות, ניסיון, יכולות, כישורים ותכונות אופי נדרשים ממנהלי HRBP.

התוצאות הן שקלול של מגוון הדרישות של החברות מבעלי תפקיד זה:

1 ראשית, חברות, בעיקר חברות בצמיחה, מחפשות מנהלי HRBP שתפקידם במשאבי האנוש הוא לא רק עבודה שגרתית עבורם, אלא הם רואים בה שליחות, יש בהם להט להצטיין בתפקיד זה, ושאיפה מתמדת לתרום במידה מהותית לשיפור התוצאות העסקיות של החברה. אנשים שנושמים משאבי אנוש.

2 שנית, מנהלי ה-HRBP חייבים להיות אנשים שמאוד אוהבים לעבוד עם אנשים, ובה בעת הם גם יודעים להסיק תובנות מנתונים ומספרים ולשפר תוצאות הודות להם.

3 שותף משאבי האנוש העסקי (HRBP) חייב להיות מצטיין באופן יוצא דופן.

4 עליו לדעת איך לטפח תרבות ארגונית חזקה ולהיות בעל מעורבות עמוקה בבנייתה, ובתוך כך לחזק משמעותית את מחוברות העובדים לארגון.

5 עליו להיות מסוגל לעבוד בשיתוף פעולה בעת ובעונה אחת עם מנהלים המופקדים על מגוון פעילויות וצוותים, במטרה לסייע בפיתוחן והוצאתן לפועל של אסטרטגיות משאבי האנוש.

6 עליו לעבוד עם מנהלים בתפקידים חוצי ארגון כדי לתכנן ולהוציא לפועל פעילויות המאפשרות צמיחה, חדשנות,  ויעילות ארגונית.

לכתבה השנייה בסדרה – למה צריך HRBP: תשע משימות הליבה בהם מתמקד מנהל ה-HRBP

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה