חוסר המעורבות משתנה בין קבוצות

חוסר המעורבות משתנה בין קבוצות

מחקר חדש מלמד שכאשר בוחנים מעורבות, יש לבדוק את ההבדלים בין קבוצות העובדים השונות

שיתוף
מעורבות עובדים

מעורבות עובדים

רוב אנשי משאבי אנוש מודעים לחשיבותו של כוח עבודה מעורב ומגוון מבחינה דמוגרפית. אפשר גם להניח שכל מנהלי משאבי אנוש מודעים לחשיבותה הרבה מאוד של מעורבות עובדים ופועלים על מנת למדוד אותה, לנתח אותה ולקדם אותה. השאלה היא האם אתם מחברים בין שני המרכיבים ומכירים את השפעת המגוון על המעורבות? האם הנשים בארגון שלכם מעורבות כמו הגברים? האם הצעירים מעורבים באותה מידה שבה המבוגרים ותר מעורבים? מה לגבי עובדים בעלי רקע דתי או אתני שונה?

ייתכן שמנהלי משאבי אנוש יצטרכו להמציא מחדש את גישתם למגוון האנושי בעקבות מחקר חדש שמצא שיש פערים ברורים במעורבות עובדים במקום העבודה בין קבוצות שונות. איגוד Involvement and Participation Association (IPA) ערך מחקר על שישה ארגונים בריטיים במגזר הציבורי והפרטי וגילה שונות ניכרת.
באופן מעט מפתיע, הדוח מראה שאנשים צעירים הם המעורבים ביותר, כאשר דרגות המעורבות יורדות בהדרגה עד לגיל 65, אז הן עולות שוב. החוקרים מציעים שהסיבה לכך היא שהעובדים הלא מעורבים יוצאים לפנסיה.

נשים, באופן כללי, נוטות להיות מעורבות יותר מאשר עמיתיהן הגברים אף שהן בטוחות פחות מהגברים בכך שתרומתן מוכרת ומעורכת.

העובדים בעלי המוגבלויות הם הבלתי מעורבים ביותר. הדוח גילה שעובדים בעלי מוגבלויות מעורבים פחות במידה ניכרת בהשוואה לעובדים שאין להם מוגבלויות – בשירותי הבריאות הבריטיים, אנשי הצוות בעלי המוגבלויות קיבלו ציון מעורבות של 3.59, בהשוואה ל-3.77 אצל אנשי הצוות שאין להם מוגבלויות. אצל עובדי שירות המדינה 34% מהעובדים בעלי המוגבלויות היו מעורבים לעומת 43% בקרב העובדים שאין להם מוגבלויות.

"ברור יותר ויותר שמעורבות העובדים חיונית להצלחה הארגונית," אמרה ניטה קלארק, מנכ"לית IPA ויושבת ראש שותפה בכוח המשימה Engage for Success (מעורבות להצלחה). "מעסיקים צריכים לראות את מעורבות המועסקים שלהם כעדיפות עליונה והם צריכים לוודא שהם מאפשרים לקולם של המועסקים להישמע," הוסיפה קלארק.

נוסף על הממצאים שצוינו לעיל, דוח IPA מציע למעסיקים כמה המלצות:
• הבינו את כל היקף המגוון האנושי של כוח העבודה שלכם ובחנו את השונות במעורבות של הקבוצות השונות.
• טפלו בכל סוגיה על ידי התייעצות עם המועסקים.
• הביעו תמיכה במנהלים ישירים לערב את כל הצוות ותנו למנהלים הכשרה מתאימה שתגביר את מודעתם למגוון ולהכללה (Inclusion).
• הבינו שרשתות קשרים של קשרים יכולות למלא תפקיד קריטי.
• ראו במגוון אנושי ובהכללה מחד ובמעורבות המועסקים מאידך שני צדדים של אותו מטבע במקום להפריד ביניהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה