מחפשים נינג'ה, תותח או כריש? אולי כדאי שתשקלו מחדש את ההגדרות שלכם

מחפשים נינג'ה, תותח או כריש? אולי כדאי שתשקלו מחדש את ההגדרות שלכם

מילות באזז חדשות נכנסו לז'רגון שלנו. האם הן מועילות לתהליך הגיוס האוטומטי או דווקא פוגעות בסיכוי שלכם להגיע לאנשים הנכונים?

שיתוף
לוח דרושים

הצצה חטופה במודעות דרושים מראה לנו שאנחנו בעידן של יצירתיות, קריאטיביות וטרנדיות. הצורך של המגייסים למשוך את העין, לבלוט ולעשות עבודה לא פחות טובה מצוות השיווק בהיבט של יצירת Buzz מוביל לכך שמודעות דרושים נושאות כותרות מפוצצות דוגמת:
לחברת פרסום חדשה דרוש נינג'ה!
למחלקת מכירות של חברת תקשורת גדולה דרוש כריש מכירות!
למחלקת שימור לקוחות של תאגיד תקשורת מוכר דרושים פייטרים שלא מקבלים לא כתשובה!
לחברת השקעות חדשה וחדשנית דרוש גאון פיננסי שיודע לחשוב מחוץ לקופסא!

מאמר שפורסם לאחרונה באתר משאבי אנוש Biz Journals מזהיר מפני הטרנד הזה של שימוש במילים וצירופים "מחוץ לקופסה". נקודת המוצא הינה שהיום, בעידן הדיגיטלי, מרבית התהליכים נשענים על תוכנות מבוססות ענן, קרי מערכות סינון וגיוס אוטומטי וכן גיוס מועמדים דרך רשתות חברתית (בעיקר לינקדאין ופייסבוק). מה משאפשר את הסינון והמיפוי הראשוני ומה שמבטיח את איכות התוצאות בהיבט של דיוק מרבי (כדי שאתם לא תתמודדו עם אלפי מועמדים וכדי שמועמדים לא יתמודדו עם מאות מודעות דרושים – חסרות רלוונטיות) זה מילות המפתח. מילות המפתח הן אותן מילים או צירופים מדויקים שבהם עושים שימוש שני הצדדים (המועמדים והמגייסים) על מנת למצוא האחד את השני ביתר קלות. מנוע החיפוש הוא זה שעורך את הסריקה ויוצר את הקישור באם קיימת התאמה מדויקת או התאמה סבירה.

כשמבינים את הרעיון של מנוע החיפוש, רואים עד כמה חשוב לדייק במילות המפתח הספציפיות לתפקיד כגון: מפתח אתרים, מעצב אתרים, חשב שכר, יועץ מס וכיו"ב וכמה חשוב לדייק בניסיון המקצועי (חברת הייטק, בית תוכנה, או שם ספציפי של חברה), על מנת לייצר את ההתאמה המושלמת.

כאשר המגייס מעלה מודעה תחת הכותרת דרוש גאון פיננסי או ילד פלא בתחום המחשבים, יהיה למנוע קשה יותר או כמעט בלתי אפשרי ליצור את ההתאמה. הסכנה הגדולה יותר היא שהמועמדים יתחילו אף הם להיות יצירתיים כדי למשוך תשומת לב (כמו המגייסים) ואז הם בעצמם יתחילו להשתמש במילים וכינויים לא שגרתיים. במקרה הזה, המועמד ירשום בקורות חיים שהוא היה "אשף טכנולוגי" בחברה שעושה "את הבלתי אפשרי". הוא אמנם ירשום את קורות החיים בצורה יוצאת דופן ומרשימה אך יהיה לו קשה יותר להרשים מגייסים שכן אלה לא יגיעו לקורות החיים שלו היות שמנוע החיפוש לא ידע לעשות התאמה בין המילים "אשף טכנולוגי" בקורות החיים לדרישת ל"נינג'ה" במודעת הדרושים.

חשוב להבין שבעידן שבו הכול נעשה דרך מחשב, יש לנו בעצם 3 צלעות המרכיבות את ציר התקשורת: המועמדים, המגייסים והמנוע. ככל שיהיו יותר טרנדים, יותר ביטויים חדשים ויותר יצירתיות, כך יהיה למחשב קשה יותר לחבר בין שתי הצלעות: מועמדים ומגייסים, וזה יקשה הן על המגייסים והן על המועמדים למצוא את מה שחיפשו מלכתחילה – האחד את השני.

לכן, כדאי לעשות כמה שפחות שימוש במונחים חדשים, קריאטיביים, לא שגרתיים וטרנדיים ולדבוק כמה שיותר במונחים הבסיסיים, המוכרים והמדויקים ביותר לעולמות התוכן שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה