חיבור בין מתודולוגיית למידה, טכנולוגיה והעולם סביבנו

חיבור בין מתודולוגיית למידה, טכנולוגיה והעולם סביבנו

מודל GEAR ללמידה אפקטיבית הינו מתודולוגיית הדרכה מתקדמת אשר פותחה בחברת Improv-IT במטרה לתת מענה לצרכי ההדרכה של דר העובדים החדש אשר דורש הדרכה מיידית ונגישה.

שיתוף
ענבר גת-שחם

ענבר גת, מנהלת שותפה בחברת Improv-IT, אחראית על פיתוח מתודולוגיית למידה בקבוצה תרצה בכנס ההדרכה השנתי שיתקיים ב-24 בדצמבר בנושא: על לוח ו- GEAR בלמידה: מודל GEAR ללמידה אפקטיבית.

לקראת הכנס, ישבנו עם ענבר לשיחה מעמיקה בנושא עולמות הדרכה בעולם דינאמי.

למידע נוסף על הכנס ורישום ראה – כנס ההדרכה השנתי

רקע: ענבר גת הינה בעלת תואר שני בסוציולוגיה והיא מביאה איתה 17 שנות ניסיון בייעוץ לשיפור ביצועים בארגון באמצעות פיתוח למידה. במרוצת שני העשורים האחרונים הובילה גת פרויקטים מורכבים ורחבי היקף בחברות שונות ומוכרות במגזר העסקי וכן במגזר הציבורי.


ספרי לנו קצת על Improv-IT ומה מייחד אותה מחברות אחרות המציעות פתרונות לפיתוח למידה?

החברה נוסדה למעשה ב-2010 במטרה להציע לשוק פתרונות מתקדמים לשילוב בין מתודולוגיות ותוכנה בתחום של למידה ופיתוח הדרכה בארגון. הצוות שלנו מונה 12 מפתחי הדרכה מקצועיים העוסקים בחמישה תחומים עיקריים:

  1. תהליכי פיתוח למידה
  2. פתרונות למידה מתוקשבים
  3. הנחיית סדנאות של מיומנויות אישיות ובין אישיות
  4. מיקור חוץ והשמה
  5. פתרונות טכנולוגיים בעולמות של משאבי אנוש

אנחנו מביאים איתנו ידע רב וניסיון שהצטבר עם השנים של ייעוץ לארגונים בכל המגזרים, בכל התחומים והתעשיות. הפתרונות שלנו מותאמים בתפירה אישית לארגון, לענף וללומדים, אבל היתרון הייחודי שלנו הוא החיבור לעולם החיצוני. אנחנו באים אם אג'נדה – לחבר את מתודולוגיית הלמידה לטכנולוגיה שמקיפה אותנו ולהתאים את פתרונות הלמידה לעולם שבו אנחנו חיים: לקצב, לדינאמיות, לטכנולוגיה המתפתחת ולציבור הלומדים.

אנחנו רואים בתהליך הלמידה כלי אפקטיבי חשוב ביותר לשיפור הביצועים. ההדרכה היא איננה מטרה, היא משימה! המטרה הסופית שלה היא להוביל לשיפור ביצועים בארגון.

Improv-IT פיתחה מתודולוגיית למידה בשם GEAR

GEAR נותנת לנו את התשתית להתאים את מתודולוגיות הלמידה לעולם שבו אנו חיים, לאיך אנחנו פועלים ומתמודדים עם האתגרים החדשים בעולם הדינאמי ולסביבות למידה משתנות. במסגרת הכנס אני עומדת להציג דוגמאות קונקרטיות באמצעות שני פרויקטים שבהם יישמנו, באמצעות מתודולוגיית GEAR, שיטת למידה אפקטיבית שהביאה לשיפור הביצועים בארגון.

אנחנו מאמינים בלמידה משולבת (blended) עם הנחיות מתודולוגיות מגוונות, כך שניתן יהיה להכיל בתוכנית ההדרכה למידה פרונטלית, הדרכה מתוקשבת, למידת עמיתים, למידה ממאמרים ומקורות מידע ולמידה עצמית. כך בעצם ניתן לייצר פתרונות למידה בכל זמן ובכל מקום.

את עומדת להציג בכנס מאמר חדש שפרסמת ממש בימים אלה, תוכלי לתת לנו טעימה ממנו?

נכון, בכנס אציג את המאמר שלי שמתפרסם ממש בימים אלה והוא עוסק בעולם של פיתוח מתודולוגיות למידה במטרה לשפר ביצועים. מהמאמר הזה ניתן ללמוד מהם חמשת הערכים / העקרונות שדרושים לארגון כדי ליישם שיטת הדרכה אפקטיבית.

חמשת העקרונות הינם:

  1. פיתוח תהליכי למידה שלמים לאורך זמן ולא רק אירועי למידה בודדים.
  2. יצירת תשתית להתנסות ולהטמעת הלמידה.
  3. חשיבה על התוצאות ועל הביצועים.
  4. למידה אמיתית מהי וכיצד היא פוגשת את הביצועים.
  5. הנגשת הלמידה בכל זמן ובכל מקום.

שיטת GEAR מאפשרת לנו להגיע לכל ארגון ולהביא לו את כל חמשת התועלות הללו.

אם מדברים על מודל ההדרכה 70-20-10 אז אנחנו עונים בדיוק על הצרכים של 70% מהאוכלוסייה שלומדים תוך כדי עבודה / בשטח / תוך כדי תנועה. מתודולוגיית GEAR מותאמת לדור הצעיר שמסתובב עם טכנולוגיה בכל צורה שהיא כל הזמן ולכל מקום. הם צריכים לדעת כאן ועכשיו. הם לא ירשמו להדרכה וימתינו עד למועד… הם צריכים את המידע עכשיו! אנחנו צריכים להיות מסוגלים להנגיש להם את הלמידה ולהתאים את הפתרונות לעולם שבו אנחנו חיים. זה אומר שאנחנו צריכים לשלב את חוכמת ההמון, את הרשתות החברתיות, את העולם של למידת עמיתים ועוד. כמובן שהפתרון צריך להתאים לכאן ועכשיו כשבעולם שלנו כאן ועכשיו זה יכול להיות בכל זמן ובכל מקום.


ניתן יהיה לשמוע את הרצאתה של ענבר על מתודולוגיית GEAR להדרכה / למידה בכנס ההדרכה השנתי שייערך בשבוע הבא!

למידע נוסף על הכנס ורישום ראה – כנס ההדרכה השנתי

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה