מודל הדרכה לעולם המהיר

מודל הדרכה לעולם המהיר

ענבר גת שחם מ-Improve IT הציגה בכנס ההדרכה השנתי את מודל GEAR להדרכה אפקטיבית בעולם הדורש הכל במהירות, כאן ועכשיו

שיתוף
ענבר גת שחם

ענבר גת שחם

ענבר גת שחם, מנהלת שותפה בחברת Improve IT, פתחה את הרצאתה בכנס ההדרכה השנתי במשפט הידוע "לעשות יותר בפחות". כולם מכירים את הסלוגן הזה, האתגר הגדול היא לממש אותו. בהרצאתה הביאה דוגמאות כיצד – על פי מודל GEAR שפיתחה החברה.

Improve IT עוסקת בפיתוח תשתיות למידה והדרכה בארגונים – כל קשת הארגונים, ומביאה מתודולוגיות למידה ועובדת עם הידע הקיים.נותני חסות כנס הדרכה

גת שחם ביקשה מהקהל לשתף באירוע חוויתי מעולם הלמידה, כשהיא עצמה בהיותה מדריכת קצינות בצבא, ביקשה מהבוגרים למלא משוב בסיום אחד הקורסים. המשוב התברר כדבר החכם ביותר שעשתה מאחר שהוא האיר דברים רבים שלא ראתה, ובזכותו הצליחה בהמשך.

כיום אנו חיים על פי המונח FASTER. מהר יותר, דורשים מאתנו, ועל פי המונח אנו חווים חידושים רבים, כאשר אחד הדברים המאפיינים אותנו כיום הם האפשרויות שהאינטרנט פותח בפנינו, ובזכותו ניתן ללמוד ולהתעדכן.
המשאבים קטנו, אנו חיים 365 ימים בשנה ויכולים לעשות יותר בפחות – לעבוד וללמוד כל הזמן ומכל מקום.

אנשי ההדרכה צריכים לדאוג לכך שהלומדים יקבלו החזר משמעותי עבור הלמידה שלהם. הלמידה כלמידה אינה מעניינת – מה שמעניין הוא מה יצא ממנה בסופו של דבר. הדרכה הנותנת ערך עסקי היא כזו שבזכותה העובד מסוגל לשפר את ביצועיו. לא אשקיע במשהו שבאמת ניתן ללמוד עליו לבד, אלא בנושא משמעותי שהמדריך יוכל להעביר אותו עם ערך מוסף.

דוגמא לגישת למידה בעולם מהיר היא מודל 70:20:10. על פיו 10 אחוזים מהלמידה מתרחשים בעקבות למידה פורמלית (קורסים פרונטליים, לומדות וכדומה). 20 אחוזים מתרחשים אגב אינטראקציה של עובד עם מנהל/ חונך. 70 אחוזים מהלמידה נעשים תוך כדי עבודה – תוך מילוי משימות וקבלת משוב. המודל שם דגש על למידה רב ערוצית, תוך כדי עבודה ומתמקד בביצועים.

ואכן, הנגשת הלמידה בעולם מהיר יותר נעשית בין היתר על ידי למידה תוך כדי עבודה; יצירת הזדמנויות למידה; הקניית יכולות למידה ללומדים; התייחסות למרכיבים בלתי פורמליים וחברתיים בלימוד הארגוני; שימוש במגוון של טכניקות למידה; הנגשת משאבי למידה כגון מחקרים, לומדות, ידע ארגוני, חקר הצלחות.

על פי מתודולוגיית גיר – GEAR – ללמידה אפקטיבית, שפותחה בעבר על בסיס עולמות הלמידה המקוונת:

  • יש לאסוף את התלמידים ללמידה מאורגנת לכיתה או ללמידה מקוונת.
  • יש להרחיב את מקורות המידע.
  • יש להוסיף ללומדים התנסות, במעבדה או בשטח.
  • יש לקבל משוב על התוצאות.

המתודולוגיה עונה על הצורך של "מהר יותר" וכתוצאה מכך היא אפקטיבית יותר, כאשר היא מקנה את האפשרות ללמוד בכל עת ובכל מקום. ניתן ללמוד מגורמים פורמאליים כמו חונך או מנהל, ומגורמים שאינם פורמאליים כגון עמיתים או רשתות חברתיות. רשתות חברתיות זלגו לחלק המעשי של הלמידה. הרבה אנשים עורכים חיפוש בגוגל, שואלים שאלות בקבוצות, פורומים ועוד. זוהי גם  למידה חברתית המשתמשת את חוכמת ההמונים.

הערך המוסף שמקנה המתודולוגיה הם:

  • יצירת תהליכי למידה לאורך זמן, במקום אירועי למידה בודדים.
  • יצירת תשתית להתנסות והטמעת הלמידה.
  • חשיבה על התוצאות ועל הביצועים – וניתן לראות מהי למידה אמיתית.
  • הנגשת הלמידה בכל זמן ובכל מקום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה