מהנדס הורשע בניסיון להרעיל את עמיתיו לעבודה

מהנדס הורשע בניסיון להרעיל את עמיתיו לעבודה

מהנדס הורשע בעבירה של שימוש ברעל מסוכן, לאחר שריסס את כוסות השתייה וקרטוני החלב במקום בקוטל החרקים K-300

שיתוף
דיני עבודה
דיני עבודה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע מהנדס בשימוש ברעל מסוכן בניסיון להרעיל את עמיתיו. מכתב האישום עלה כי בשנת 2011, בעת שעבד במשרד מהנדסים בעיר, נהג הנאשם להמתין שהעובדים יעזבו את המשרד בסוף יום העבודה ואז נהג לרסס את כוסות השתייה ואת קרטוני החלב בקוטל החרקים K300.

בכתב התביעה שהוגש כנגדו, ובו הוצגה כראיה קלטת מצלמת אבטחה בה רואים אותו מבצע את הפעולות המיוחסות לו, נטען כי העובד ידע שמדובר בחומר רעיל וכי הוא היה מודע לכך שהעובדים ששתו מהכוסות ומהחלב המרוססים, חשו כאבי ראש ומרירות בגרון. על כן, נטען כי הנאשם ביצע עבירה חמורה של גרימת חבלה באמצעות רעל מסוכן.
הנאשם הודה באשמה שיוחסה לו – באשמת ריסוס בחומר רעיל אולם טען להגנתו כי מטרתו הייתה לקטול את הנמלים שהסתובבו במטבח. בנוסף, טען הנאשם כי לא היה מודע לעובדה שהתרסיס הינו רעל מסוכן. הנאשם אף הוסיף וציין כי קרא מידע באינטרנט לפיו חומר הדברה מסוגK300 הוא החומר הכי פחות מסוכן, וכי הוא נוהג לרסס גם את כלי ביתו בתרסיס זה ולא קרה לו דבר.

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אילן שיף, הרשיע את העובד בקובעו כי הוא לא התכוון להדביר נמלים, אלא להרעיל את עמיתיו לעבודה, וזאת בהסתמכו על עדותם האמינה של עובדי המשרד. הללו טענו כי לא היו נמלים במשרד וכי המשרד הודבר כ-10 חודשים לפני שהחל הנאשם בפעולות הריסוס באופן עצמאי. בנוסף טענו עמיתיו למשרד כי תפקידה של המנקה היה לדאוג לניקיון המשרד ולו היו נמלים, היו פועלים (המנקה ושאר העובדים) להשמדתן.

מדברי השופט שיף: "הנאשם ידע גם ידע ש-K300 הוא חומר רעיל. חזקה על אדם משכיל, כי הוא יודע שחומרי הדברה הם רעילים. מה עוד שהדבר מצוין על גבי מיכל התרסיס. כל הסבריו הפתלתלים והשקריים של הנאשם לסיבת הריסוס נועדו כדי ליתן הסבר לפעולות שהוא ידע שהן מסוכנות… ידיעתו של אדם כי הוא מרסס בחומר רעיל כוסות וחלב שבשימוש אחרים פירושה, כי התכוון לתוצאות הטבעיות של מעשיו. זוהי חזקה ראייתית המבוססת כאמור על ניסיון החיים."

השופט הוסיף כי למעשיו של הנאשם היה מניע, שכן הוא היה מסוכסך עם חבריו לעבודה וטרם מעצרו, אף חסם תכתובת הדוא"ל בין העובדים ופעל לשיבוש עבודתם, מה שמחזק את המסקנה, כי פעל בזדון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה