מדוע כדאי להעסיק בני נוער בסיכון?

מדוע כדאי להעסיק בני נוער בסיכון?

דרך תהליך טיפולי, הדרכה וחניכה - בני נוער מרקע קשה רוכשים מיומנויות עבודה והופכים לעובדים מן השורה. הכירו את היתרונות שבהעסקתם

שיתוף
עובדים מקבוצות סיכון

עובדים מקבוצות סיכון

ארגונים רבים חוששים להעסיק בני נוער המגיעים מרקע לא שגרתי. החששות שלהם מובנים ומגוונים: למשל, מחוסר יכולת להשתלב בארגון, לעמוד בזמנים לקבל הנחיות וגם חשש מעזיבה מהירה. אך חשוב להבין כי לנערים ונערות אלו יש מוטיבציה גבוהה מהממוצע והערכה רבה כלפי המעסיק.

מסיכון לסיכוי: סיפורו של שאול

שאול (שם בדוי) נער בן 17, היה מנותק ממסגרת לימודים מזה שנתיים, התייתם מאימו בגיל צעיר וגר עם אביו שאינו עובד. שאול הגיע לעמותת מית"ר לאחר שוטטות ארוכה ולא מעט מסגרות שסגרו בפניו את הגולל. שאול הגיע למפגשי הכנה לתעסוקה ללא כוחות, ללא רצון לעשות ובעיקר ללא אמונה ביכולתו לעשות שינוי.

במהלך המפגשים למד להכיר את הכוחות שבו, לכתוב קורות חיים, להתראיין למקומות עבודה, להתנהל עם כסף ורכש מיומנויות של אדם בוגר עובד.

אחד המוסכים הגדולים הרים את הכפפה והחליט להעסיקו כשוטף מכוניות לאחר תיקון. עם הרבה חשש וסטיגמה, החל שאול לעבוד, גילה אחריות ואף "הגדיל ראש" וביקש להיות שוליה של מתקיני טלפונים ניידים לרכב. לאחר שלמד את העבודה וקיבל אחריות להתקנות, היו ימים בהם החליף את אחראי ההתקנות כשזה לא הגיע. במהלך השנה שבה עבד שאול במוסך הוא התחבר מחדש למשפחתו ואף התגייס לצה"ל בעזרת החיזוקים שקיבל במקום.

מחויבים לעבודה, מוכנים ללמוד

מדוע כדאי להעסיק בני נוער בסיכון? מעסיקים שיבחרו להעסיק בני נוער בסיכון ייהנו מיתרונות רבים, ביניהם:

  1. מחויבות לעבודה: בגלל ההזדמנות הנוספת שניתנה להם, בני הנוער מגיעים עם מחויבות גבוהה במיוחד, ואינם רוצים לאכזב את המעסיק. אך מעבר לזה, הם גם אינם רוצים לאכזב את עצמם.
  2. "טאבולה ראסה": הנערים מגיעים לעבודה כ"לוח חלק". המשמעות מבחינת המעסיקים היא שהם לרוב אינם מביאים עמם הרגלי עבודה מגונים – כולל כאלה שכבר קשה לשנות.
  3. שקיפות מלאה: בהעסקה המתבצעת דרך עמותה, המעסיקים מקבלים תמונה שקופה של הכוחות והקשיים המצויים באותם עובדים. כך הם גם יכולים להיערך מראש ולקלוט אותם לארגון בצורה טובה.
  4. ערכיות ארגונית: העסקת הנערים משדרת פנימה לעובדים והחוצה ללקוחות ערכים של אחריות ומחויבות חברתית. על ידי העסקת בני נוער בסיכון המעסיקים גם תורמים לקהילה כחלק ממחויבות חברתית להבראה קהילתית.

לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. היי..
    בעוד כשבוע וחצי אני מתחיל גיוס המונים לקראת פתיחת מטבח קייטרינג שיעסיק נוער בסיכון בגילאי 18-25.
    רציתי לדעת אם אפשרי להשתמש בקישור לכתבה הזאת בתוך פרוייקט המימון שלי באתר מימונה…

  2. אין בעיה לקשר לכתבה, אין להעתיק את התוכן שלה.

השאר תגובה