לינקדאין חושפת את מגמות הגיוס ל-2015

לינקדאין חושפת את מגמות הגיוס ל-2015

איך אנחנו מגייסים את המועמדים? איך המועמדים מוצאים אותנו? איך אנחנו נתפסים בעיניהם? מה אנחנו מפספסים?...

שיתוף

סקר שערכה הרשת החברתית-עסקית לינקדאין מצביע על שינוי משמעותי במקורות הגיוס. מהסקר, שבו השתתפו מעל 4000 מגייסים בארגונים מ-31 מדינות, עולה כי חלו שינויים דרסטיים בדפוסי הגיוס במהלך 4 השנים האחרונות.

המגמות הבולטות ביותר בסקר הגיוס של לינקדאין 2015

  • כאשר מדובר בגיוס עובדים מקצועיים מיומנים, מוכשרים ואיכותיים: 38% מתהליך הגיוס האיכותי מתבצע כיום דרך רשתות חברתיות מקצועיות. מדובר על גידול בשיעור של 73% מ-2011.
     
  • כוחם של לוחות הדרושים האינטרנטיים עלה משמעותית במרוצת ארבע השנים האחרונות. נכון להיום, כ-74% מקרב המגייסים עושים שימוש בלוחות דרושים אינטרנטיים, בעיקר כשיש להם צורך בגיוס כמותי.
     
  • הרשתות החברתיות הופכות לערוץ משמעותי עבור המעסיקים הפועלים לחיזוק המותג שלהם (מיתוג מעסיק). מהסקר עולה כי 61% מקרב הארגונים מקדמים את הארגון כמעסיק ברשתות החברתיות ו -56% אף רואים בחיזוק מותג המעסיק כנושא שזוכה בקדימות עליונה.
     
  • 75% מקרב המעסיקים שהשתתפו בסקר גורסים כי למיתוג מעסיק יש השפעה ישירה על היכולת שלהם לגייס עובדים מוכשרים ואיכותיים. מחקרים שבדקו את ההשפעה של מיתוג מעסיק על עלויות הגיוס הראו כי מותג מעסיק חזק יכול להוזיל עלויות גיוס בעד כ-50% וכן יש בכוחו לצמצם תחלופת עובדים בשיעור של 28%.
  • המובייל הפך להיות כלי חשוב ואף מרכזי בתהליך גיוס עובדים. מהסקר עולה כי חלה עלייה בשיעור של כ-90% משנת 2011 במספר המועמדים / מחפשי העבודה שעושים שימוש במובייל לחיפוש משרה. 75% מקרב המועמדים אף הרחיבו את השימוש במובייל להגשת מועמדות (מילוי טפסים ו/או שליחת קורות חיים).
     
  • המעסיקים עדיין לא הפנימו את הטרנד, שכן רק 30% מתאימים את המשרות שלהם למובייל ורק 34% ביצעו עד כה התאמת עמוד הקריירה / אתר קריירה למובייל. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה