מבטחים מבקשת צו פירוק לחברה שלא הפרישה דמי פנסיה לעובדיה

מבטחים מבקשת צו פירוק לחברה שלא הפרישה דמי פנסיה לעובדיה

מבטחים מבקשת צו פירוק לחברת פרץ קומפרסורים בגין חוב בסך 182 אלף ש"ח, בגין אי תשלום גמולי פנסיה לעובדים.

שיתוף
מבטחים קרנות פנסיה
מבטחים קרנות פנסיה

מבטחים, המנהלת קופות גמל וביניהן גם קרן פנסיה מקיפה לעמיתים ותיקים, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן צו פירוק לחברת פרץ קומפרסורים, בטענה לחוב בסך 182,000 ₪. החוב נצבר מדצמבר 2001 עד אוקטובר 2009, בגין אי תשלום דמי גמול הפנסיה לציבור העובדים, המבוטחים בקרן הפנסיה של מבטחים.

פרץ קומפרסורים, שנוסדה בינואר 1986, עוסקת בעבודות חציבה, חפירה וקידוח. החברה אמורה הייתה לבטח אתת העובדים בקרן הפנסיה המנוהלת על ידי מבטחים, במסגרת הסכם קיבוצי שנחתם באוגוסט 1992 בין מבטחים, פרץ קומפרסורים וההסתדרות.

מבטחים טוענת, באמצעות עו"ד ירון סימון, כי החברה ניכתה משכר עובדיה, הלכה למעשה, את חלקם בהפרשות לקופות הגמל אך לא הפרישה עבורם את גמול המעסיק. כעת, בגין אי תשלום דמי גמולים להבטחת זכויותיהם הסוציאליות של עובדיה בקרן הפנסיה, ישנו חוב בסך 182,000 ש"ח.

בבקשת הפירוק מצוין כי כנגד פרץ קומפרסורים הוגשו מספר תביעות בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אשר התקבלו במלואן. יתרה מכך, באחד התיקים שנידון בבית המשפט, נחתם הסכם (בתוקף פסק דין) בין מבטחים לפרץ קומפרסורים, אך האחרונה לא עמדה בתנאי ההסכם (המחאות לא כובדו על ידי הבנקים).

עוד מציינת מבטחים כי בדצמבר 2010 שלחה לחברה דרישה לסילוק חובותיה כלפי מבטחים, בצירוף ריבית פיגורים בגין האיחור בתשלום דמי הגמולים, בפיצויי הלנת שכר וריבית פיגורים, וציינה בפניה כי באם לא ייפרע החוב במלואו, תיאלץ מבטחים לפנות לבית המשפט בבקשת צו פירוק לחברה.

בבקשת הפירוק שהגישה מבטחים, נטען כי פרץ קומפרסורים הפכה לחדלת פירעון וזאת בשל פגיעה בזכויות הסוציאליות של עובדיה. פרוק החברה נחוץ למבטחים כדי שזו תוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי לצורך גביית חובות לטובת המבוטחים.

לא ניתן היה לקבל את תגובת פרץ קומפרסורים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה