איך עובדים עם מאקרו-מנהל?

איך עובדים עם מאקרו-מנהל?

לא נעים לעבוד תחת בוסים שעוסקים במיקרו-ניהול, אבל עבודה תחת מאקרו-מנהלים גם היא אינה גן של שושנים. איך מתמודדים עם מנהלים שאינם נמצאים שם?

שיתוף

אף אחד אינו רוצה לעבוד תחת מיקרו-מנהל, קונטרול פריק שלא מפסיק לנשוף בעורפם של העובדים ואומר להם כל הזמן מה לעשות ודורש עדכון על כל צעד. דן מק'רתי, ראש תכניות Executive Development באוניברסיטת ניו המפשייר, טוען שעבודה תחת מיקרו-מנהל היא מהסיבות המדווחות ביותר לכך שעובדים שונאים את עבודתם או שונאים את הבוסים שלהם. האם עבודה תחת מאקרו-מנהל טובה יותר?

מק'רתי טוען שלא בהכרח. מאקרו-מנהל אף פעם אינו נמצא כאשר יש לכם שאלה, כשאתם צריכים לדווח על משהו או לקבל החלטה. הגישה של המאקרו-מנהלים היא שהעובדים אינם זקוקים לעזרה, תמיכה, משוב, הכרה, אימון או הדרכה. סגנון ניהול כזה עשוי להתאים כאשר מדובר בעובדים מנוסים, בעלי ביצועים גבוהים, בעלי הנעה עצמית ונטייה ליזמות. אבל גם אנשים כאלה זקוקים לתשומת לב מדי פעם. מק'רתי כתב ב-smartblogs.com כמה טיפים לעבודה עם מאקרו-מנהל או מאקרו-מנהלת.

1. קבעו פגישות חודשיות. יכול להיות שמאקרו-מנהלים יתנגדו לקביעות כאלה בלוח הזמנים העמוס שלהם, אבל התעקשו על כך והסבירו עד כמה הדבר יועיל להם בכך שיאפשר להם לדעת מה אתם עושים, בעיקר עם המיקרו-מנהלים שלהם יבקשו מהם פרטים.

2. שלחו באופן קבוע עדכונים בדוא"ל. הקפידו על הודעות קצרות ותמציתיות. פתחו כמה מדדים חשובים לתחום האחריות שלכם ודווחו עליהם. ודאו שהמאקרו-מנהלים שלכם מודעים להישגי מפתח שלכם והתריעו בפניהם על בעיות פוטנציאליות שייתכן שישמעו עליהן בסופו של דבר.

3. קבעו יעדים מדידים והתנהלו לפיהם. צרו לעצמכם יעדים ותכנית פיתוח וקבעו מנגנונים שיאפשרו לכם להישאר על המסלול.

4. דאגו לעצמכם ולצוות שלכם. ציינו לשבח את ההצלחות שלכם ואת אלה של הצוותים שלכם. חפשו משוב ממנטורים, קולגות, מועסקים ואחרים שאתם בוטחים בהם. העסיקו קואצ'ר אם זה אפשרי.

5. הקפידו לראות מנגד את התמונה הגדולה. אל תהפכו לקצרי ראייה ואל תאבדו את המבט על היעדים והחזון הגדולים יותר של הארגון שלכם. בהיעדר מנהל שיספק את הפרספקטיבה הזאת, תצטרכו למצוא מקורות אחרים שיעזרו לכם לעשות זאת.

6. למדו לנהל את חבריכם לעבודה. בהתחשב בכך שהמאקרו-מנהלים אף פעם לא נמצאים כדי לטפל באנשים שביצועיהם נמוכים, תצטרכו לנהל בעצמכם את שיחות הלא נוחות הלאה. אתם גם תרצו לספק תמיכה והכרה בחבריכם, ואם תעשו זאת, יחזירו לכם באותו מטבע.

7. החזיקו בציפיות מציאותיות וקבלו את מה שישי. אל תהפכו מתוסכלים מכך שהמנהלים שלכם אינם נותנים לכם משוב קבוע, הכרה או מענה לדוא"ל. למדו לחפש ולהעריך את הכוחות שהמאקרו-מנהלים שלכם כן מביאים לשולחן ואל תצפו מחזירים להתעופף.

מהרו להירשם – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה