גיוס גלובלי בעולם וירטואלי

גיוס גלובלי בעולם וירטואלי

תארו לכם עולם שבו אין גבולות גיאוגרפיים לאיתור המועמדים שלכם. עולם שבו אתם יכולים לגייס מכל מקום ולכל מקום. העולם הזה כבר כאן

שיתוף

* כותבת חיצונית – שירלי אביבי

תארו לכם עולם שבו אין גבולות גיאוגרפיים לאיתור המועמדים שלכם. עולם שבו אתם יכולים לגייס מכל מקום ולכל מקום, מבלי לזוז מהכורסה (או הקוביה, במקרה ואתם עובדים בהייטק).

אז אתם יכולים להפסיק לדמיין. זה כבר קיים. ממש כאן.

אלא אם מישהו מכם היה על מאדים בשנים האחרונות, ודאי כולכם שמתם לב שהעולם שלנו עובר יותר ויותר מאינטראקציות בין אישיות לאינטראקציות וירטואליות לחלוטין. עסקים חוצי גבולות גאוגרפיים מתנהלים מדי יום, ועולם הגיוס לוקח חלק יותר ויותר גדול בתוך תרבות הווירטואל/גלובל הזו. שימוש בטכנולוגיות העברת מסרים (סקייפ), אימיילים ושיחות וידאו, מאפשר לנו להעביר גם את הגיוס אל הזירה הגלובלית מבלי להחתים דרכון ולו פעם אחת.

יחד עם זאת, גיוס וירטואלי היא מומחיות לכל דבר ועניין, לשם כך נדרשים המגייסים לפתח יכולות להן לא נדרשו קודם לכן:

  • למידה של מאפיינים תרבותיים של מדינות שונות: הכרות עם חוקי העבודה המקומיים, שוק העבודה וכיצד הוא בנוי, מאפיינים כמו חופשת לידה, מעבר בין תפקידים ומספר שעות עבודה ממוצעות לחודש, דרך פנייה למועמדים ואפילו מהו הספורט המקובל, מזג האוויר (בשביל שבירת הקרח בשיחה) ועוד.
  • יכולת לתקשר ולראיין בשפות זרות ואנגלית בראשן.
  • שליטה במקורות גיוס מקומיים כמו גם במקורות גיוס גלובליים כמו רשתות חברתיות: היכן מפרסמים משרות? ישנם אתרי דרושים הפועלים במספר מדינות, וגם אתרים ייחודיים לכל מדינה. האם נהוג לפרסם באנגלית או בשפה המקומית? האם החברה שלכם מוכרת באותה מדינה או שנדרשת גם פעילות פרסומית ומיתוג?
  • יכולת לאבחן מועמדים גם ללא מפגש פנים אל פנים (זוהי המיומנות המאתגרת מכולן): התרגלנו (ובצדק) לאבחן באמצעות מפגש בלתי אמצעי ושפת גוף. מה קורה כאשר אין לנו את הכלים הללו? היכולת לאבחן ולסנן מועמדים באמצעות שיחות טלפוניות או שיחות וידאו היא המפתח להצלחה בגיוס גלובלי. איך עושים את זה? חכו למאמר הבא…
  • וכאשר מדובר בניהול הגיוס  – יכולת לשלוט בתהליך גיוס המתנהל מעבר לים מבחינת תיאום ומעקב אחר ראיונות של המנהלים המגייסים, קשר עם המועמדים ותהליך הצעות עבודה וקליטה.

ועוד לא אמרנו מילה אחת על פעילויות גיוס כמו חבר מביא חבר, ירידי תעסוקה ושלל פרויקטים אשר ביצועם אינו פשוט כאשר מדובר בגיוס לוקאלי, רק תארו לכם כמה הם מורכבים בגיוס הגלובלי.

אבל למרות הקשיים והאתגרים, עבור המגייסים אשר ביכולתם לפתח מיומנויות אלה, ייפתח עולם ומלואו של גיוס מרתק במיוחד.

הנה דוגמה:  לפני כחודשיים, הייתי שקועה בשלב ה- "sourcing" עבור משרה למרכז הפיתוח של החברה בסטוקהולם, שוודיה. את עיניי צדו לפתע קורות חיים של מועמדת בעלת ניסיון מתאים לתפקיד, אשר כתובת מגוריה הייתה בשוודיה. לאחר עיון קצר במסמך קראתי שהיא אמנם חיה בשנים האחרונות בשבדיה, אך נולדה למעשה בטהרן, שם גדלה וחונכה עד לעזיבתה לפני מספר שנים.

לפני הריאיון עמי היא עשתה בירור משלה והבינה שאני מישראל. את השיחה היא פתחה ב"שלום לך שירלי מישראל. אני שמחה לשוחח איתך". הריאיון הטלפוני שערכתי עמה היה מקצועי לחלוטין, אבל את סיומו לא אשכח. היא סיפרה לי מדוע עזבה את איראן, וכיצד היא מנסה לבנות את חייה הרחק מעיר הולדתה, טהרן.

משהו בסיפור האישי שלה, שנחשף דווקא אליי כישראלית, גרם לי להבין עד כמה הגיוס הגלובלי יכול להשפיע, לא רק מבחינה עסקית אלא גם מבחינה חברתית. וזו רק דוגמה אחת מני רבות.

למרות הנטייה של מרבית הארגונים לבצע גיוס לוקאלי על ידי אנשים מקומיים בלבד או על ידי פניה לחברות כוח-אדם והשמה מקומיות, דווקא ארגונים אשר ישכילו להכשיר את צוותי הגיוס שלהם לגיוס גלובלי לא רק שיפחיתו משמעותית את עלויות הגיוס, אלא גם יוכלו לקדם מטרות חברתיות בעלות משמעות רבה ברמה העולמית ולא רק המקומית.

נשמע בומבסטי? לא בהכרח. זכרו כי בעידן המדיה הדיגיטלית העולם מונח על כף ידכם, אתם רק צריכים לבחור מה אתם מוכנים לתת, ומה תרצו לקחת.

 

* הכותבת הינה אשת גיוס ומשאבי אנוש. בתפקידי הנוכחי מובילה את הגיוס של חברת מארוול באירופה בשש מדינות שונות מטעם חברת הי-קפיטל.

עוד על גיוס באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וניהול גלובלי בכנס חדשנות בטכנולוגיות משאבי אנוש

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה