כיצד לשמור על פרודוקטיביות העובדים בחודשי הקיץ

כיצד לשמור על פרודוקטיביות העובדים בחודשי הקיץ

תחושת השמחה וההתרגשות שמגיעה עם חופשת הקיץ אינה משפיעה רק על הילדים. גם מבוגרים זקוקים לחופשה מעבודתם

שיתוף

זו כנראה אחת הסיבות לכך שמחקר רשת Captivate מצא כי פרודוקטיביות העבודה יורדת בכ- 20 אחוזים במהלך חודשי הקיץ, השלמת פרויקטים אורכת בכ- 13 אחוזים יותר ועובדים מוסחים במהלך עבודתם בחודשי הקיץ בכ- 45% יותר מהרגיל.

על מנת למנוע ירידה בפריון, להלן כמה דרכים לנטרל את "בלוז הקיץ" ולשמור על מעורבות ומוטיבציית העובדים:

להזדהות עם העובדים

בחודשי הקיץ כשהילדים בחופשה וההורים שקועים בעבודתם, נוצר דיסוננס לגיטימי. הילדים הולכים לקייטנות, לים, לבריכות ולפעילויות מהנות, כשההורים ממשיכים לעבוד במשרד סגור וממוזג. הרצון שלנו כבוגרים לצאת ולבלות גם כן, הוא מובן לחלוטין.
על המנהלים להזדהות עם תחושות אלו ולתמוך בעובדים שלהם בתקופה זו יותר מהרגיל.
הקשיבו לצרכים של העובדים שלכם, שאלו אותם איך הם מרגישים, בקשו מהם לשתף אתכם בתכניות הקיץ שלהם להמשך ונסו להבין מה יעזור להם כדי להעביר את הימים הללו במשרד ביתר קלות.

עודדו חופשות

חופשה מהעבודה מרעננת, מחדשת את האנרגיה והיצירתיות ומחזירה אותנו לעבודה לאחר מכן, עם כוחות מחודשים. לכן יש לעודד את העובדים שלכם לצאת לחופשה בקיץ.
על פי סקרים שנעשו נמצא כי חופשות מעלות את תפוקת העובדים השבים מהן בכ- 50%. העובדים שחוזרים מהחופשה מראים אנרגיה והתלהבות ועובדים יותר לאחר מכן.

פעילויות חברה בקיץ

תכננו את פעילויות החברה וימי הכיף לתקופת הקיץ. כך העובדים ירגישו שיש איזושהי "שבירת שגרה". אפשר לקיים אירוע פיקניק עם המשפחות והילדים של העובדים, לערוך טיול לעובדי החברה או יום כיף המשלב אטרקציות מהנות. יש מגוון פעילויות שתוכלו לעשות עם העובדים שלכם, החל מבאולינג, דרך טיול ג'יפים ועד לשיט בקייקים. העיקר שזו תהיה פעילות של כיף והנאה.

קייטנות לילדי העובדים

אפשרות נוספת להגדלת מעורבות העובדים היא ליישם קייטנה לילדי העובדים בחברה, כך שהעובדים לא ירגישו שהם "מפספסים" זמן עם הילדים שלהם בקיץ. ישנן חברות רבות שעורכות קייטנות לילדי העובדים בתוך החברה באמצעות מפעילים חיצוניים שיעסיקו את הילדים במגוון של פעילויות במהלך הקיץ. מלבד היתרון של זמן האיכות עם הילדים במשרד, גם סבסוד הקייטנה בחלקה ע"י החברה מקלה מאוד על ההורים בתשלומים לקייטנות הפרטיות.

תמריצים ותגמולים

תכנית תמריצים ותגמולים יכולה להיות מושלמת לתקופת הקיץ. בדיוק בתקופה בה הכי קשה להמשיך לעבוד כרגיל, נדרש "חיזוק" בצורה של תגמול שיעלה את המוטיבציה לעשייה ולפרודוקטיביות. תוכלו ליצור תחרות קיץ בחברה הקשורה למשימות, יעדים או פרויקטים של העובדים, כשבסיום הקיץ העובדים שבצעו את עבודתם מעל ומעבר יזכו בפרס. ערכו טקס מיוחד לחלוקת הפרסים בו המנהלים יישאו דברים וישבחו את העובדים הזוכים על עבודתם הטובה, כך הם יזכו לפידבק חיובי בנוסף לפרס, שהוא לא פחות חשוב ממנו. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה