שיתוף

הצורך להמשיך לפעול תחת ה"נורמליות החדשה" מחייב את הארגונים להמשיך לפתח את הארגון למרות משבר הקורונה.

למרות מצב הרוח הכללי הירוד במשק, ולמרות הצורך לקצץ תקציבים ועלויות, חברות שממשיכות להעסיק עובדים צריכות לוודא כבר עכשיו שהארגון ימשיך להתפתח.

לצורך כך יש להמשיך את ההכשרות והלמידה. למעשה, דווקא כעת כשהיקפי העבודה פחתו, ואנשי המכירות והשיווק ממילא אינם יכולים לטוס לחו"ל לצורך סגירת עסקאות, זה הזמן הטוב ביותר לשדרוג היכולות והמיומנויות של עובדים.

יותר ויותר חברות שממשיכות לפעול מקימות צוותי תגובה של משאבי אנוש. צוות זה אמור, בין השאר, לזהות לאילו מהעובדים נדרש מערך מיומנויות חדש או אף משודרג.  

דווקא בתקופה זו של אי וודאות, אחד הצעדים החשובים ביותר הוא להנגיש את הלמידה לעובדים מביתם, באופן שיוכלו ללמוד מרחוק ולצאת מחוזקים מהמשבר.

בשוק הארגונים בארה"ב רווחת הסברה בקרב מנהלי משאבי אנוש, כי יש להתייחס למשבר הקורונה כאל  הזדמנות.

כלומר הזדמנות להאיץ את שדרוג המיומנויות של העובדים, על ידי הנגשת ההכשרות לעובדים מהבית, יצירת אסטרטגיות מצליחות לעבודה מרחוק וניהול העובדים מרחוק.

השאלה הגדולה היא איך משלבים קיצוץ בתקציב עם תגבור ההכשרות לעובדים. בנוסף, ארגונים שיכולים להרשות לעצמם לגייס את העובדים שפוטרו כעת מחברות אחרות, יצטרכו לבחון (בשלט רחוק) אילו מיומנויות חסרות לעובדים החדשים ואיך ניתן להעביר אותם את ההכשרה הנדרשת.  

סקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מצביע על כך, שבימים אלה, כ-57% מהעובדים בארה"ב עובדים מהבית, והאחוז הזה עולה בהתמדה.

עוד עולה מהסקר, כי העובדים חוששים מהעתיד וכי רק פחות מ-40% מהעובדים מרגישים בטוחים מאוד שהם יוכלו להמשיך לעמוד בדרישות תפקידם בהצלחה, אם המשבר ימשך.

אם כן, איך ניתן ליישם הכשרות ופיתוח עובדים ומנהלים בתקופת משבר זו. כאמור, כאשר מתכננים תקציב לשנה הקרובה יש צורך לשקול איך לקצץ בהוצאות לא חיוניות. קיצוץ זה עלול לכלול גם השקעות בפיתוח עובדים.

בימים כתיקונם ארגונים משקיעים בממוצע כ-10% מהתקציב על הכשרות. במצבי חירום, נוקטות חברות רבות במדיניות של הגדלת פיתוח העובדים והמנהלים שלהן.

וכאשר הקיצוץ בעלויות הופך למצב של יותר מחצי שנה, סביר להניח שההכשרות יתווספו לרשימת ההוצאות שיש לצמצם.

כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה שמאפשרת לעובדים מביתם לקבל הכשרות באמצעים מקוונים.

כאשר עובדים רבים מאוד עובדים מהבית, האפשרות להכשרות בכיתות אינה קיימת. אבל בכל מקרה, בשנים האחרונות עברו יותר ויותר הכשרות וקורסים לכיוון של למידה מרחוק.

כתוצאה מכך, ההשקעה בהכשרת העובדים ופיתוחם הופכת להוצאה קטנה יותר, וכאשר בודקים את התועלת שמול ההשקעה, הרי שבמקרים רבים היחס בין העלות לתועלת נראה כדאי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה